بیوگرافی رابین ون پرسی

6 سال پیش
بیوگرافی رابین ون پرسی
4.8/5 - (26 امتیاز)

بیوگرافی رابین ون پرسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
رابین فن پرسی (به انگلیسی: Robin van Persie)‏ (متولد ۶ اوت ۱۹۸۳) فوتبالیست هلندی است که در حال حاضر در نقش مهاجم برای منچستر یونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند.
او از محصولات تیم جوانان فاینورد است.

زندگینامه رابین ون پرسی

بیوگرافی رابین ون پرسی

شروع فعالیت ورزشی

او در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد وی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی او با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

دوران فعالیت فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز کرد. او در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویک» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویک» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید او علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با او قرارداد بست. پس از ورود «فن پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استانیسلاو چرچسوف

تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

حضور در تیم ملی

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. او این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

حضور در منچستر یونایتد

منچستر یونایتد ۱۳–۲۰۱۲ ۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی‌مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، وی با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. او با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضا کرد.

مشخصات کامل ون پرسی

نام کامل رابین فن پرسی
زادروز ۶ اوت ۱۹۸۳(۱۹۸۳-۰۸-۰۶) ‏(۳۰ سال)
زادگاه روتردام, هلند
قد ۱٫۸۶ متر (۶ پا ۱ اینچ)

پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر یونایتد
شمارهٔ پیراهن ۲۰

باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۷–۱۹۹۹ Excelsior
۱۹۹۸–۲۰۰۱ فاینورد

باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی† (گل)†
۲۰۰۱–۲۰۰۴ فاینورد ۶۱
۲۰۰۴–۲۰۱۲ آرسنال ۱۹۴
۲۰۱۲–۰۰۰۰ منچستر یونایتد ۴۲

تیم ملی‡
۲۰۰۱ زیر ۱۹ سال هلند ۶
۲۰۰۲–۲۰۰۵ زیر ۲۱ سال هلند ۱۲
۲۰۰۵– هلند ۷۹

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وحید هاشمیان
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رابین ون پرسی
4.8/5 - (26 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه