بیوگرافی خوان ماتا

6 سال پیش
بیوگرافی خوان ماتا
Rate this post

بیوگرافی خوان ماتا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
خوان مانوئل ماتا گارسیا (اسپانیایی: Juan Manuel Mata García؛ زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند.

او اغلب در پست هافبک هجومی بازی می‌کند.

زندگینامه خوان ماتا

بیوگرافی خوان ماتا

شروع فعالیت ورزشی

خوان مانوئل ماتا گارسیا (اسپانیایی: Juan Manuel Mata García؛ زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. او اغلب در پست هافبک هجومی بازی می‌کند.

او در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با امضای قراردادی به ارزش ۲۸ میلیون یورو به تیم انگلیسی چلسی پیوست. در ۲۷ اوت ۲۰۱۱ در اولین بازی‌اش برای تیم چلسی، در حالی که به عنوان یار ذخیره برای تیمش به میدان آمده بود، مقابل تیم نوریچ‌سیتی موفق به گلزنی شد. او در همان فصل با تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی جام را بالای سر برد. بعد از گلزنی ماتا در اولین بازی‌اش برای چلسی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۲، او موفق شده بود در اولین بازی‌اش برای چلسی در تمام جام‌ها گل بزند. او به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی نیز انتخاب شد. فصل بعدی فصل پربارتری برای ماتا بود. او به چلسی کمک کرد تا به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی انتخاب شد. ماتا در آن سال با چلسی قهرمان لیگ اروپا شد تا به همراه هم‌تیمی‌اش فرناندو تورس، تنها بازیکنانی باشند که جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های اروپا را بالای سر برده‌اند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژرژ وه‌آ

حاشیه ها

حضور در تمام رده های سنی تیم ملی

ماتا در تمامی رده‌های سنی برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده‌است. جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ نخستین تورنومنتی بود که ماتا با تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در آن شرکت کرد. او نخستین گل ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال استونی به ثمر رساند و در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی اسپانیا به مقام قهرمانی رسید.

قهرمانی در یورو ۲۰۱۲
او همچنین با تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ قهرمان شد.

زندگی حرفه‌ای
وی در ۲۱ اوت ۲۰۱۱ با مبلغ ۲۳ میلیون پوند از تیم والنسیا به تیم چلسی پیوست.

افتخارات ورزشی خوان ماتا

باشگاه
والنسیا
کوپا دل ری (۱): ۰۸–۲۰۰۷

چلسی
جام حذفی فوتبال انگلستان (۱): ۲۰۱۲
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۲۰۱۲
لیگ اروپا (۱): ۲۰۱۳

ملی
اسپانیا
جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۰
جام ملت‌های اروپا: ۲۰۱۲
جام کنفدراسیون‌ها: سوم ۲۰۰۹، دوم ۲۰۱۳
زیر ۱۹ سال اروپا: ۲۰۰۶
زیر ۲۱ سال اروپا: ۲۰۱۱

شخصی
بهترین بازیکن سال چلسی (۲): ۱۲–۲۰۱۱، ۱۳–۲۰۱۲
بازیکن ماه لیگ برتر فوتبال انگلستان (۱): اکتبر ۲۰۱۲
حضور در تیم منتخب پی‌اف‌ای از لیگ برتر (۱): ۱۳–۲۰۱۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خوان ماتا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه