بیوگرافی استیون جرارد

6 سال پیش
بیوگرافی استیون جرارد
Rate this post

بیوگرافی استیون جرارد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
استیون جورج جرارد (به انگلیسی: Steven George Gerrard) (زادهٔ ۳۰ مه ۱۹۸۰) بازیکن بریتانیایی است. او را یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال دوران خود می‌دانستند. او، پس از دیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام باشگاه‌های اروپا را بالای سر برده‌است (قهرمانی لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۵). جرارد در بسیاری از مجله‌ها و سایت‌های معتبر اروپایی به عنوان بهترین هافبک تاریخ شناخته شده‌است.

زندگینامه استیون جرارد

بیوگرافی استیون جرارد

شروع فعالیت ورزشی

رارد برای اولین بار در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۸ برای لیورپول به میدان آمد. او در نیمهٔ دوم بازی مقابل بلک‌برن با وگارد هگم تعویض شد. اولین ۹۰ دقیقهٔ او در جام یوفا و بازی مقابل سلتاویگو بود و با این‌که لیورپول در آن شب شکست خورد، جرارد ۱۸ ساله نام خود را مطرح کرد. او در ۵ دسامبر ۱۹۹۹ در بازی مقابل شفیلد ونزدی اولین گل خود را بری لیورپول به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۱ او به عنوان بازیکن جوان سال در انگلستان از سوی «انجمن بازیکنان حرفه‌ای» انتخاب شد. در همان فصل او به همراه لیورپول به فینال سه جام راه یافت و در همهٔ آن‌ها بازی کرد. در فینال جام یوفا مقابل آلاوس گل دوم را به ثمر رساند که در آن بازی لیورپول برای سومین بار قهرمان جام یوفا شد.

حاشیه ها

زندگی شخصی

جرارد در ویستون، مرسی‌ساید متولد شد و در هویتون، مرسی‌ساید بزرگ شد. او در وست‌دربی، لیورپول به دبیرستان کاتولیک کاردینال هینان می‌رفت. جرارد در سال ۲۰۰۷ با الکس کوران از مرسی‌ساید ازدواج کرد. او از سال ۲۰۰۲ با الکساندر رابطه داشت و از ۲۰۰۴ با او نامزد کرد. آن‌ها صاحب سه فرزند هستند. فرزندان استیون و الکس، لیلی-الا (Lilly-Ella) (زادهٔ ۲۳ فوریهٔ ۲۰۰۴)، لکسی(Lexie) (زادهٔ ۹ مه ۲۰۰۶) و لوردز (Lourdes) (زادهٔ ۲ نوامبر ۲۰۱۱) نام دارند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رینات داسایف

انتشار کتاب استیون جرارد

در سال ۲۰۰۶، جرارد زندگی‌نامه خود را در غالب یک کتاب با کمک هِنری وینتر (روزنامه‌نگار) با عنوان جرارد: زندگی‌نامهٔ من منتشر کرد که این کتاب در پایان همان سال جایزه سال کتاب ورزشی بریتانیا را از آن خود کرد. این زندگی‌نامه با جملهٔ: من به یاد جان پل بازی می‌کنم پایان می‌یابد. جان – پل گیلهولی پسر دایی جرارد بود که در ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ جوان‌ترین قربانی سانحه هیلزبورو بود. زمانی که جان پل ده ساله در این سانحه کشته شد، جرارد تنها ۸ سال سن داشت.

دریافت نشان افتخار از ملکه

در ۱۳ دسامبر سال ۲۰۰۷ با دستور مکله الیزابت و به پاس خدمات ورزشی که برای بریتانیا و انگلستان انجام داده بود نائل به دریافت نشان افتخار MBE شد. در ۹ ژوئن ۲۰۱۵ جرارد در کنار هم‌تیمی سابقش مایکل اوون به عنوان مفسر و تحلیلگر شبکه ورزشی بی تی اسپورت، تحلیل و پوشش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده گرفت.

افتخارات ورزشی

با لیورپول

قهرمانی جام یوفا، جام حذفی و جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۰–۲۰۰۱
قهرمانی جام خیریه و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۲
قهرمانی جام اتحادیه و نایب قهرمانی جام خیریه در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳
قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۴–۲۰۰۵
قهرمانی جام حذفی و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۵–۲۰۰۶
قهرمانی جام خیریه: ۲۰۰۶
قهرمانی در جام اتحادیه: ۲۰۱۲–۲۰۱۱
نایب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس: ۲۰۰۱–۲۰۰۲، ۲۰۰۸–۲۰۰۹، ۲۰۱۳–۲۰۱۴

جوایز شخصی

بازیکن جوان سال انگلستان در سال ۲۰۰۱ (از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌ای)
برنده توپ طلا در فصل ۲۰۰۵
بازیکن سال انگلستان در سال ۲۰۰۶ (از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌ای)
بهترین بازیکن لیگ برتر انگلستان در سال۲۰۰۶و۲۰۰۹
بازیکن سال انگلستان در سال ۲۰۱۳

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زینب ساسانیان
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استیون جرارد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه