بیوگرافی همایون شجریان

6 سال پیش
عکس اینستاگرام همایون شجریان در حال اجرا
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی همایون شجریان همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

همایون شجریان متولد ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران، خواننده است.

زندگینامه همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است، یک خواهر تنی بنام مژگان و یک برادر ناتنی بنام رایان دارد او فرزند دوم خسرو آواز ایران محمدرضا شجربان است. نام مادر همایون و همسر اول محمدرضا شجربان فرخنده گل افشان می باشد.

آغاز کار هنری

او از سال ۱۳۷۰ وقتی ۱۶ ساله بود به‌ همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران با نوازندگی تنبک او راهمراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهه کنسرت‌ها به هم‌ خوانی با پدرش پرداخت.

حاشیه ها

شروع از کودکی با تنبک همایون شجریان
حدوداً چهار – پنج ساله بودم که خیلی علاقه به ریتم داشتم و روی اشیای مختلف ضرب می‌گرفتم. پدر ابتدا تنبکی تهیه کرد و سپس از شادروان استاد ناصر فرهنگ‌ فر خواهش کرد که مرا به شاگردی بپذیرد. با اینکه سن من کم بود اما استاد فرهنگ‌ فر بسیار باحوصله و واقعاً صبورانه تدریس تنبک را با من شروع کردند. مدتی هم نزد استاد دادبه (جانسوز) نیز بوده‌ بودم و از محضرشان استفاده کردم.

از کامنچه تا آواز  همایون شجریان
در همان زمان من نزد جناب آقای جمشید محبی هم کلاس می‌رفتم و با ایشان تمرین داشتم. تا زمانی‌که تصمیم گرفتم یک ساز ملودیک را انتخاب کنم. من خودم همه‌ی سازها را دوست داشتم. به پیشنهاد و توصیه‌ی پدر، کمانچه را انتخاب کردم ؛ چون کمانچه سازی بود که کمتر هنرجو داشت. تا بعدها که دیگر روی آواز متمرکز شدم و کم‌کم کمانچه را رها کردم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آن ماری سلامه

خوانندگی مستقل همایون شجریان
همایون شجریان اولین بار در سال ۱۳۸۲ با انتشار آلبومی بنام نسیم وصل به تنهایی خوانندگی آن را برعهده داشت، که آهنگ‌ سازی آن را محمد جواد ضرابیان بر عهده داشته‌ است. این شروع سرآغازی بود فعالیت های مستقل وی در کنسرت …

همکاری با پدر همایون شجریان
البته همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی می‌ کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌ بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

ازدواج و خانواده همایون شجریان
همایون شجریان سال هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام یاسمین می باشد.

ازدواج با سحر دولتشاهی همایون شجریان
شایعه ازدواج مجدد وی با سحر دولتشاهی نیز احتمالا به خاطر رفت و آمد های اخیرش در نمایش سی می باشد، کما اینکه جناب شجریان متاهل می باشد و خبر طلاق وی منتشر نشده است.

همکاری با استاد همایون شجریان
همایون به واسطه آنکه سال ها کمانچه را نزد استاد اردشیر کامکار فرا گرفته بود با او دوستی و هم نشینی داشت. حاصل این هم نشینی آلبومی شد که مسیر رشد همایون در عرصه موسیقی ایرانی را هموار کرد. ناشکیبا دومین آلبوم وی در سال ۸۳ بود.

تفریحات همایون شجریان
من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم.

ورود به بازیگری همایون شجریان
خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تانیتا تیکارام

دوستان سینمایی همایون شجریان
اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی، گلاب آدینه، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می رود. در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم.

خوانندگان مورد علاقه همایون شجریان
به نظر من غلامحسین بنان و خانم قمرالملوک وزیری را می توان به عنوان اسطوره های صدا یاد کرد اما در میان هم نسلان من علیرضا قربانی، محمد معتمدی، سالار عقیلی و سینا سرلک از جمله خوانندگانی هستند که من واقعا از صدایشان لذت می برم.

ساختار شکن همایون شجریان
فارغ از جهت گیری های فردی و سلیقه ای توانایی صوتی او در ارائه آواز و تحریرهای متفاوت و سختی که در قطعه با من صنما ارائه داده جای تحسین دارد، یکی از ساختارشکنانه ترین آهنگ های وی آرایش غلیظ می باشد.

فعالیت های هنری همایون شجریان

آلبوم ها:
قاصدک
یاد ایام
شب وصل
معمای هستی
آهنگ وفا
زمستان است
بی تو بسر نمی‌شود
فریاد
نسیم وصل
ناشکیبا
شوق دوست
نقش خیال
با ستاره‌ها
ساز خاموش
سرود مهر
غوغای عشق‌بازان
کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا
قیژک کولی
خورشید آرزو
آه باران
آب، نان، آواز
شب جدایی
سه نوایی
آسمانی
شوق نامه
ای جان جان بی‌من مرو
سیمرغ
کنسرت سیمرغ
چه آتش‌ها
نه فرشته‌ام نه شیطان
آلبوم مشترک با علیرضا قربانی
آرایش غلیظ
مستور و مست
خداوندان اسرار
خداوندان اسرار (تصویری)
رگ خواب
موسیقی نمایش سی
امشب کنار غزل‌های من بخواب

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کن جیونگ

تک‌آهنگ‌ها:
تصنیف صدای تو را دوست دارم (شعر اسماعیل خویی، آهنگ‌سازی مجید درخشانی، به همراه مژگان شجریان، به مناسبت تولد محمدرضا شجریان)
موسیقی سریال «شهرآشوب»
موسیقی فیلم «آتش سبز»
اپرای عروسکی مولوی
تصنیف خلیج پارس، تصنیف ایران
موسیقی سریال «رسم عاشقی»
بازخوانی تصنیف دل شدگان
قطعه بار دگر فراموشی
دو قطعه‌ی “نوروز” و “نوروز خوانی”

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی همایون شجریان
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه