بیوگرافی یورگن کلوپ

6 سال پیش
بیوگرافی یورگن کلوپ
Rate this post

بیوگرافی یورگن کلوپ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
یورگن نوربرت کلوپ (به آلمانی: Jürgen Norbert Klopp) (زادهٔ ۱۶ ژوئن ۱۹۶۷ در اشتوتگارت، آلمان) بازیکن سابق و سرمربی فوتبال آلمانی است. وی در حال حاضر سرمربی تیم لیورپول است.

زندگینامه یورگن کلوپ

بیوگرافی یورگن کلوپ

شروع فعالیت ورزشی

یورگن کلوپ در میان سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ بازیکن فوتبال باشگاه ماینتس بود که در میان سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ سرمربی این باشگاه بود. وی در خلال این سال‌ها توانست به همراه این تیم به مسابقات بوندس‌لیگا صعود کند. کلوپ در سال ۲۰۰۸ میلادی به سمت سرمربی‌گری باشگاه بروسیا دورتموند انتخاب شد و به همراه این تیم دو بار قهرمان بوندس‌لیگا شد. از دیگر افتخارات او در این دوره دو قهرمانی در سوپر جام آلمان و یک قهرمانی در جام حذفی بود. او در پایان فصل ۲۰۱۴–۱۵ از سمت خود در این باشگاه استعفا داد و پس از یک دوره کوتاه استراحت، در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی با قراردادی سه ساله، به عنوان سرمربی باشگاه لیورپول انتخاب شد.

دوران بازیگری فوتبال

یورگن کلوپ در سال ۱۹۶۷ در اشتوتگارت آلمان در روستای گلتن در نزدیکی جنگل سیاه متولد شد. او فوتبال خود را در تیم جوانان ارگنزینگن آغاز کرد و در سال ۱۹۸۷ به باشگاه فروزیم راه یافت و در همان سال وارد تیم امید اینتراخت فرانکفورت شد. کلوپ در سال ۱۹۹۰ به باشگاه ماینس در پست مهاجم پیوست. پست او در آغاز دوران بازی در این باشگاه مدافع بود. او تا سال ۲۰۰۱ در این تیم بازی کرد که در این مدت توانست ۵۲ گل برای این تیم به ثمر برساند[۲] . او در واقع یک بازیکن تک باشگاه به‌شمار می‌آید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الهه منصوریان

دوران سرمربیگری

ماینتس
پس از اعلام بازنشستگی از فوتبال او بلافاصله در سال ۲۰۰۱ به عنوان سرمربی ماینتس انتخاب شد که در طول ۷ سال سرمربی‌گری ماینتس، این تیم برای نخستین بار به مسابقات بوندس لیگا صعود کرد. کلوپ حتی به همراه این تیم جواز حضور در جام یوفا سال ۰۶–۲۰۰۵ را کسب کرد. در پایان فصل ۰۷–۲۰۰۶ کلوپ به همراه این تیم به بوندس لیگا ۲ سقوط کرد، هر چند که کلوپ همچنان به عنوان سرمربی در این باشگاه به کار خود ادامه داد. در پایان فصل ۰۸–۲۰۰۷ پس از اینکه کلوپ نتوانست تیم ماینتس را به پیکارهای بوندس‌لیگا بازگرداند، از سمت خود استعفا داد. کلوپ در مجموع ۲۷۰ بار بر روی نیمکت تیم ماینتس نشست که در مجموع این بازی‌ها توانست ۱۰۹ بار با این تیم در رقابت‌های گوناگون به برد دست یابد.

بروسیا دورتموند
در ماه مه ۲۰۰۸، کلوپ با قراردادی دو ساله با باشگاه بروسیا دورتموند جایگزین توماس دالی شد که به همراه این تیم نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده‌بود. در نخستین فصل حضورش در دورتموند، این تیم را در پایان فصل به جایگاه ششم و در فصل پس از آن به جایگاه پنجم رساند. درخشش او در رهبری این تیم، سبب تمدید قرارداد او با باشگاه بروسیا دورتموند شد. در فصل سوم حضورش در دورتموند، این تیم افول کرده را متحول کرد و با این تیم در حضور بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی بوندس لیگا دست یافت. همچنین در پایان این فصل دورتموند در بازی پایانی جام حذفی با شکست ۵ بر ۲ بایرن مونیخ توانست عنوان قهرمانی جام حذفی را نیز از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود گودرزی

در فصل ۲۰۱۱–۱۲ دورتموند توانست بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع نماید و با کسب ۸۱ امتیاز رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در بوندس لیگا توسط یک تیم قهرمان را نیز از آن خود نماید، هرچند که در فصل پس از آن (۲۰۱۲–۱۳) بایرن مونیخ با کسب ۹۱ امتیاز، توانست هم نوار قهرمانی‌های دورتموند در بوندس لیگا را پاره کند و هم این رکورد را در تاریخ بوندس لیگا به نام خود ثبت کند.

کلوپ در سال ۲۰۱۱
درآغاز فصل ۲۰۱۲–۱۳، دورتموند تحت هدایت کلوپ نتایج خوبی را کسب نمی‌کرد

هرچند که در لیگ قهرمانان این تیم خوب می‌درخشید و توانست به عنوان سرگروه

در گروه مرگ بالاتر از رئال مادرید، آژاکس آمستردام و منچستر سیتی به دور یک‌هشتم

نهایی راه یابد که پس از حذف شاختار دونتسک و مالاگا به نیمه نهایی راه یافت.

در بازی نیمه نهایی با شکست رئال مادرید (در مجموع ۴ بر ۳) به بازی پایانی لیگ قهرمانان راه یافت هر چند که در بازی پایانی که در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شد با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب بایرن مونیخ شد .

در فصل ۲۰۱۴ –۱۵ کلوپ به همراه دورتموند نتایجی ضعیف را کسب کرد هر چند که در پیکارهای لیگ قهرمانان توانست از گروه خود به دور یک‌هشتم نهایی صعود کند اما نتایج ضعیف این تیم در طول فصل همچنان ادامه داشت. در آوریل ۲۰۱۵ او اعلام کرد که در پایان این فصل از سمت سرمربی‌گری باشگاه دورتموند استعفا خواهد داد و به استراحت خواهد پرداخت. واپسین مرتبه‌ای که او بر روی نیمکت دورتموند نشست در بازی پایانی جام حذفی بود که در برلین با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب باشگاه وولفسبورگ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب قوره‌جیلی

کلوپ در مجموع ۳۱۸ بار بر روی نیمکت دورتموند نشست که به همراه این تیم ۱۷۹ برد را در پیکارهای مختلف به‌دست‌آورد.

لیورپول
در ۸ اکتبر ۲۰۱۵، یورگن کلوپ پس از اخراج برندان راجرز با عقد قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی باشگاه لیورپول انتخاب شد.
او نخستین بار در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۵ به عنوان سرمربی در برابر تاتنهام بر روی نیمکت لیورپول نشست که در پایان این بازی با نتیجه بدون گل مساوی خاتمه یافت.

افتخارات ورزشی 

سرمربی

بروسیا دورتموند
بوندس‌لیگا: ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۱–۱۲
جام حذفی: ۲۰۱۱–۱۲
سوپر جام: ۲۰۱۳[۱۲] ۲۰۱۴
لیگ قهرمانان اروپا: نایب قهرمانی ۲۰۱۳

لیورپول
لیگ قهرمانان اروپا: نایب قهرمانی ۲۰۱۸

شخصی
بهترین سرمربی سال فوتبال آلمان: ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
بهترین سرمربی سال فوتبال جهان: ۲۰۱۳ مقام دوم

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یورگن کلوپ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه