بیوگرافی برندان راجرز

6 سال پیش
بیوگرافی برندان راجرز
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی برندان راجرز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
برندان راجرز (به انگلیسی: Brendan Rodgers) (زاده ۲۶ ژانویه ۱۹۷۳) ، اهل ایرلند شمالی ، سرمربی کنونی تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند است.

زندگینامه برندان راجرز

بیوگرافی برندان راجرز

شروع فعالیت ورزشی

راجرز در ۲۶ ژانویه ۱۹۷۳ در روستای سی‌ساید در شهر کارنلوک (به انگلیسی: Carnlough) آنتریم، ایرلند شمالی به دنیا آمد. شغل پدر او مِلاکی، نقاشی ساختمان بود حال آنکه مادرش کریستینا، یکی از داوطلبان بنگاه خیریه تروکیه در ایرلند شمالی بود. برندان بزرگترین فرزند پسر در میان چهار برادر دیگرش بود.

زمان کودکی، او یکی از طرفداران باشگاه شفیلد ونزدی بود.

به عنوان یک نوجوان، راجرز در مسابقات سطح آموزشگاهی به ویژه در یک بازی برابر برزیل در سال ۱۹۸۸ به خوبی استعداد خود را نشان داد.

در سن ۱۸ سالگی او با عقد قراردادی سه ساله راهی تیم ریدینگ شد اما به دلیل مشکلات ژنتیکی در زانویش خیلی زود مجبور به خداحافظی از فوتبال حرفه‌ای در سن بیست سالگی شد.

او سپس در حیطه مربی‌گری کار خود را با سفر به اسپانیا و گذراندن کلاس‌های آموزشی در آن کشور آغاز کرد و پس از گذشت مدتی در سال ۲۰۰۴ سرمربی وقت چلسی ٫ ژوزه مورینیو او را برای مربی‌گری در تیم جوانان چلسی به آکادمی آن باشگاه دعوت کرد. راجرز پس از رفتن مورینیو از چلسی همچنان در سمت خود به عنوان دستیار در دوران سرمربی‌گری آورام گرانت و فیلیپه اسکولاری ابقا شد.

تیم های باشگاهی

واتفورد
در ۲۴ نوامبر ۲۰۰۸، راجرز باشگاه چلسی را ترک کرد و هدایت تیم واتفورد در لیگ چمپیونشیپ انگلیس را برعهده گرفت. تیم واتفورداز ده بازی نخست خود تنها دو بازی را با برد پشت سر گذاشت که طی این شرایط تا ماه ژانویه این تیم در منطقه سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت اما تیم تحت هدایت راجرز به یک باره ترقی کرد و در پایان فصل راجرز و شاگردانش توانستند به رتبه سیزدهم جدول دست یابند تا همچنان واتفورد در چمپیونشیپ باقی بماند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دوماگوی ویدا

ریدینگ
راجرز پس از مدتی کوتاه از قطعی شدن حضور واتفورد در لیگ چمپیونشیپ و البته پس از برکناری استیو کوپل از سرمربی‌گری ریدینگ به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جایگزنی او برگزیده شد.

سرانجام او در روز ۵ ژوئن ۲۰۰۹ به عنوان سرمربی باشگاهی انتخاب شد که زمانی سابقه حضور در آن را به عنوان یک بازیکن در کارنامه خود داشت.
راجرز با دریافت غرامتی معادل پانصد هزار پوند که بعدها به یک میلیون پوند افزایش یافت به همکاری خود با باشگاه واتفورد پایان داد.

هر چند که با این عمل از چشم هواداران واتفورد افتاد اما با این وجود آنها برای حفظ باشگاه در چمپیونشپ قدردان زحمات او بودند و برای او در آینده آرزوی موفقیت کردند.

راجرز نخستین پیروزی خود در تیم جدیدیش ریدینگ را در برابر تیم دسته دومی بارتون آلبیون در جام اتحادیه با نتیجه ۵–۱ به دست آورد؛ ولی با توجه به نتایج ضعیف او در این تیم تنها پس از شش بازی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۰۹ از کار برکنار شد.

سوانزی

راجرز در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰ پیشنهاد سرمربی‌گری تیم سوانزی که در لیگ چمپیونشیپ بود را پذیرفت و به عنوان سر مربی این باشگاه برگزیده شد هر چند که پیش از پیوستن به ریدینگ، وی مذاکراتی با روبرتو مانچینی سرمربی وقت منچستر سیتی برای پیوستن به کادرفنی این تیم به عنوان دستیار را داشته بود.

آغاز کار راجرز در باشگاه سوانزی بسیار موفقیت‌آمیز بود به گونه‌ای که آنها در ماه فوریه پنج برد از شش مسابقه را کسب کرده بودند، با رکورد چهار بازی بدون گل خورده، از این روی راحرز در این ماه به عنوان سرمربی برتر ماه چمپیونشیپ انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم توره

کارنامه کاری راجرز با سوانزی به گونه‌ای چشم‌گیر بود که تیم او در پایان فصل توانست با کسب رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ چمپیونشیپ٫ جواز حضور در پلی‌آف لیگ برتر را کسب کند.

سوانزی در بازی‌های پلی‌آف در آغاز با تیم ناتینگهام فارست به تساوی بدون گل دست یافت و سپس در بازی برگشت با نتیجه ۳–۱ این تیم را شکست داد تا جواز حضور در بازی نهایی برای کسب سومین سهمیه لیگ برتر را بدست آورد. تیم برندان راجرز در بازی نهایی در ورزشگاه ومبلی برابر تیم سابق خود ریدینگ قرار گرفت و شاگردانش با نتیجه ۴–۲ این تیم را مغلوب کردند تا به پیکارهای لیگ برتر صعود کنند. سوانزی به عنوان نخستین تیم ولزی است که توانسته به رقابت‌های لیگ برتر راه یابد.

راجرز فصل بعدی نیز سرمربی این تیم بود. تیم او خیلی زود در لیگ برتر به نخستین پیروزی خود دست یافت. آنان با شکست ۳–۰ وست بروم در ورزشگاه خانگی خود لیبرتی استادیوم به نخستین ۳ امتیاز خود در لیگ برتر دست یافتند.

برخلاف بسیاری از کارشناسان که پیش‌بینی می‌کردند سوانزی در پایان

فصل از پیکارهای لیگ برتر حذف شود اما آنها نه تنها بسیار خوب در این

پیکارها کار کردند بلکه در برابر رقبای بزرگ خود همانند لیورپول، نیوکاسل،

تاتنهام، چلسی و آرسنال نیز توانستند صاحب امتیاز شوند. نتایج خوب راجرز با سوانزی باعث شد که او جایزه برترین سرمربی ماه لیگ برتر را در فوریه ۲۰۱۲ از آن خود کند.

وی در واپسین پیکاری که بر روی نیمکت تیم سوانزی نشست توانست

در هفته پایانی لیگ برتر در ورزشگاه لیبرتی تیم لیور پول را با نتیجه ۱–۰

شکست دهد. سوانزی در پایان رقابت‌های فصل مکان یازدهم جدول رده‌بندی رااز آن خود کرد.

لیورپول

در یکم ماه ژوئن ۲۰۱۲ برندان راجرز در پی اخراج کنی دالگلیش با امضای

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کنی دالگلیش

قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی باشگاه لیورپول راهی آنفیلد شد.

خیلی زود پس از این انتخاب ژوزه مورینیو سرمربی وقت رئال مادرید این

انتخاب را شایسته عنوان کرد و برای راجرز در تیم لیورپول آرزوی موفقیت کرد.

او در نخستین بازی رسمی که در آن هدایت لیورپول را برعهده داشت

توانست تیم گومل بلاروس را در پیکارهای لیگ اروپا با نتیجه ۱–۰ از پیش روی بردارد.

وی در سال اول حضور خود در لیورپول نتایج خوبی در لیگ بدست نیاورد.

نخستین برد او در لیگ برتر در برابر تیم نوریچ در ورزشگاه کارو رود با

نتیجه ۵–۲ رقم خورد. او به همراه لیورپول در سال اول حضورش در

لیگ برتر به رتبه‌ای بهتر از هفتمی دست نیافت.

یکی از بازیهای بد او در این فصل باخت غافل‌گیر کننده ۳–۲ برابر تیم

اولدهام اتلتیک در بازی‌های جام حذفی در مرحله چهارم بود.

این باخت در برابر تیمی بدست آمده بود که در سطح سوم

باشگاه‌های انگلستان یعنی لیگ دسته اول بازی می‌کرد.

افتخارات ورزشی

لیورپول: لیگ برتر:نایب قهرمان۱۴-۲۰۱۳ سلتیک: قهرمانی لیگ اسکاتلند۱۷-۲۰۱۶

قهرمانی جام حذفی اسکاتلند۱۷-۲۰۱۶

قهرمانی جام اتحادیه اسکاتلند۱۷-۲۰۱۶

کسب جایزه برترین سرمربی سال از سوی :

اتحادیه سرمربیان لیگ، ال ام ای (۱ بار): ۲۰۱۴
برترین سرمربی ماه لیگ برتر (۳ بار): ژانویه ۲۰۱۲، اوت ۲۰۱۴، مارس ۲۰۱۴
صعود به پیکارهای لیگ برتر به همراه تیم سوانزی به عنوان نخستین تیم ولزی
برترین سرمربی ماه لیگ چمپیونشیپ (۱ بار) :فوریه ۲۰۱۱

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برندان راجرز
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه