بیوگرافی فرشید امین

6 سال پیش
عکس اینستاگرام فرشید امین
1.6/5 - (182 امتیاز)

بیوگرافی فرشید امین همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

فرشید امین متولد ۱۷ فروردین ۱۳۴۵ در اهواز، خواننده است.

زندگینامه فرشید امین

بیوگرافی فرشید امین

فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم ریاضی از دانشگاه انگلستان است، بجز خوانندگی ترانه سرا و تهیه کننده موسیقی است، آهنگ نسترن ای عشق من ساخته اوست.

آغاز کار هنری

ساز زدن را با گیتار در ۱۲ سالگی شروع کرد. سپس شروع به یادگیری پیانو کرد، بصورت حرفه ای در زمان دبیرستان و دانشگاه با یک گروه موسیقی آمریکایی بنام فیر آو هیومن به عنوان شاعر و نوازنده گیتار شروع کرد.

حاشیه ها

از اهواز تا انگلیس فرشید امین
در شش ماهگی از اهواز به تهران منطقه عباس آباد نقل مکان کردند و دوران دبستان را آنجا سپری کردند، اوایل انقلاب به همراه خانواده به کشور انگلستان مهاجرت کردند.

زبان انگلیسی فرشید امین
در دانشگاه در رشته علوم ریاضی تحصیل کردم اما در کنارش گرامر انگلیسی هم می‌خواندم تا بتوانم به راحتی آهنگ هایی با این زبان بنویسیم.

تقویت زبان فارسی فرشید امین
برای منی که سالها از ایران دور بودم خواندن کتاب‌ های فارسی کمک زیادی می کرد تا لهجه نگیرم، : اشعار خیام، شاملو، آثار پزشکزاد، کارهای صادق هدایت، اعتصامی می خواندم. در زبان انگلیسی هم آثار کسانی مثل نیچه و کارلوس کاستاندا را خوانده بودم.

تغییر سبک از آمریکا به ایران فرشید امین
در سال ۱۳۷۷ بعد از سالها فعالیت در گروه های انگلیسی شروع به نوشتن ترانه آهنگ نسترن کرد، بعد از استقبال باور نکردی از این ترانه و شهرت یک شبه از سال ۷۹ دیگر تمام فعالیت هایش با موسیقی فارسی همراه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی انوش معظمی

ازدواج و فرزندان فرشید امین
الان چندین سال است که همسرم را می‌ شناسم او یک آمریکایی است و ما از پنج سال قبل از ازدواج همدیگر را می‌ شناسیم و از همان اول هم فقط با او بوده‌ ام و دو بچه هم داریم.

ترانه سرایی و اجرا برای اوباما فرشید امین
او تمام ترانه های خود را سروده و آهنگسازی کرده است. از جمله اجرای او می تواند به اجرای ترانه صلح و پیروزی در ضیافت پیروزی باراک اوباما اشاره کرد که توسط حزب دمکرات در کالیفرنیای جنوبی ترتیب داده شده بود.

نبودن شخص خاص نسترن برای فرشید امین
هیچ کدام از آهنگ‌ های من خطاب به شخص خاصی نبوده است. من از اسامی نسترن، لیلا، رویا، بانو و اسامی زیاد دیگی در ترانه‌ هایم استفاده کرده‌ ام. در بین اینها نسترن مشهور شد اما اسم خاصی نبود.

همیشه یک خواننده ایرانی بودن فرشید امین
من همیشه خواننده ایرانی خواهم بود. خون ایرانی در رگ‌های من است، زبان فارسی عشق من است و موزیک فرنگی من در کنار کار ایرانی‌ ام خواهد بود.

فعالیت های هنری فرشید امین

آلبوم‌ ها:
آوای من – ۱۹۹۸
بانو – ۲۰۰۰
دیدی گفتم – ۲۰۰۳
رمیکس – ۲۰۰۵
گرفتار – ۲۰۰۶
فردا – ۲۰۱۴

تک آهنگ‌ ها:.
هر شب
مستم من
گل من
همین امروز
دیر اومدی
بعد از تو

آهنگسازی برای دیگران:
هلن/ عشق آسان است (اسونه)
شهرام صولتی/ یه‌ریزه

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی فرشید امین
1.6/5 - (182 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه