بیوگرافی رافائل بنیتز

6 سال پیش
بیوگرافی رافائل بنیتز
Rate this post

بیوگرافی رافائل بنیتز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
رافائل «رافا» بنیتز مائودس (به اسپانیایی: Rafael “Rafa” Benítez Maudes) (متولد ۱۹ آوریل ۱۹۶۰ در مادرید) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل اسپانیا است.

زندگینامه رافائل بنیتز

بیوگرافی رافائل بنیتز

شروع فعالیت ورزشی

وی فوتبال را از جوانی شروع کرد و به آکادمی رئال مادرید پیوست، سپس به تیم‌های پارلا و لینارس پیوست.

شروع عرصه مربیگری

والنسیا
رافا با پیوستن به والنسیا در سال ۲۰۰۱ و رساندن این تیم به قهرمانی لالیگا در همان سال خود را به عنوان یکی از مربیان برتر فوتبال دنیا تثبیت کرد. وی در سال ۲۰۰۳ به همراه والنسیا قهرمان لالیگا و جام یوفا شد.

لیورپول
بینیز در سال ۲۰۰۴ میلادی جانشین ژرارد هولیه در لیورپول شد.

در سال ۲۰۰۵ این تیم پنجمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را به مربیگری او بدست آورد. بعد از آن لیورپول ۱ قهرمانی سوپر جام اروپا، ۱ قهرمانی جام حذفی انگلستان و ۱ قهرمانی جام اتحادیه را به‌دست‌آورد. تیم لیورپول با مربی‌گری بنیتز ۲ فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد و ۲ بار هم در نیمه نهایی حذف شد. وی همچنین لیورپول رادر سال ۲۰۰۹ تنها با یک باخت نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس کرد.

رافائل بنیتز در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به عنوان بهترین مربی فوتبال اروپا انتخاب شد.

اینتر میلان
بنیتز سرانجام در سال ۲۰۱۰ و پس از کسب نتایجی ضعیف در لیورپول از این تیم اخراج شد و پس از آن به اینتر میلان پیوست ولی در این تیم هم موفق نبود و پس از شکست در سوپر جام اروپا ۲۰۱۰ و همچنین نتایج ضعیف در سری آ و علی‌رغم قهرمان کردن اینتر در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۰ از این تیم کنار گذاشته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیا گربنیکوف

چلسی
در فصل ۱۳–۲۰۱۲ لیگ برتر انگلستان و پس از اخراج دی ماتئو از سرمربی‌گری چلسی بنیتز از سوی باشگاه چلسی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۲ به عنوان جانشین وی برای رهبری این تیم انتخاب شد. وی در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ در یک کنفرانس مطبوعاتی به عنوان مربی چلسی معرفی شد.

وی در اولین بازی رسمی به خود در مقابل منچستر سیتی در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۲ به تساوی بدون گل رسید، در این بازی هواداران تیم چلسی استقبال معترضانه‌ای از بنیتز در ورزشگاه نشان دادند و اعلام کردند که به اعتراض خود ادامه خواهند داد. اعتراض طرفدارن به این دلیل بود که بنیتز در زمان مربیگری لیورپول و در واکنش به مورینیو (مربی وقت چلسی) رفتار طرفداران چلسی را مسخره کرده بود و گفته بود که هیچگاه حاضر نیست مربی این تیم شود.

رئال مادرید
وی درفصل۱۶–۲۰۱۵ پس از اخراج آنجلوتی سرمربی رئال شد اما پس از گرفتن نتایج بسیار ضعیف حتی پس از به پایان رسیدن بازیهای نیم فصل (هفته ۱۹) از این تیم اخراج شد.

نیوکاسل
وی بعد از اخراج تیم فوتبال رئال مادرید به عنوان سرمربی باشگاه

فوتبال نیوکاسل یونایتد انتخاب شد. این تیم در انتهای فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶

لیگ برتر انگستان، توانست تاتنهام را ۱–۵ شکست بدهد. امّا چون سقوطشان قطعی شده بود، به دسته پایین‌تر سقوط کرد اما او در پایان فصل ۲۰۱۶٬۱۷چنپیونز شیپ، این تیم را قهرمان کرده و دوباره به لیگ برتر انگلیس بازگرداند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رافائل بنیتز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه