بیوگرافی ژاوی

6 سال پیش
بیوگرافی ژاوی
Rate this post

بیوگرافی ژاوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
ژاویر هرناندز کروز (به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus) (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ در تراسا)، معروف به ژاوی بازیکن باشگاه السد قطر و تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

زندگینامه ژاوی

بیوگرافی ژاوی

شروع فعالیت ورزشی

ژاوی از سن ۱۱ سالگی در بارسلونابوده است. او اولین بازی خود برای تیم بارسلونا را در ۱۸ اوت ۱۹۹۸ و مقابل مایورکا انجام داده است. او از آن زمان در ۸۲۵ مسابقه شرکت کرده و ۸۷ گل زده است. ژاوی اولین بازیکن بارسلونا است که بیش از ۱۵۰ بازی بین‌المللی را در کارنامه دارد.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون ژاوی ۱۳۳ بازی ملی داشته و به همراه تیم یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. در یورو ۲۰۰۸ او بهترین بازیکن جام خوانده شد. ژاوی ۵ بار نامزد بهترین فوتبالیست جهان شده و ۳ بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان سومی بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده است. او ۴ بار توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال (IFFHS)به عنوان بهترین بازی ساز فوتبال شناخته شده است. ژاوی ۵ بار در تیم سال اروپا حضور داشته ۲۰۰۸٬۲۰۰۹٬۲۰۱۰٬۲۰۱۱٬۲۰۱۲. در ۲۰۱۱ او دومین بازیکن برتر اروپا شد.

زندگی شخصی

ژاوی که در تراسا، بارسلونا، کاتولونیا به دنیا آمده، محصولی از آکادمی فوتبال بارسلونا، لاماسیا است که از سن ۱۱ سالگی جز ثابتی در تیم بارسلونا بوده است. پدرش گواگیم بازیکن اسبق تیم فوتبال سابادل بوده است. ژاوی که در تیم آکادمی راه خود را مشخص کرده عضوی کلیدی از تیم یوردی گونزالو در بارسونا ب بود که از به دستهٔ دومی راه یافتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهرداد کریمیان

تیم‌های باشگاهی
ژاوی از سن ۱۱ سالگی در بارسلونا حضور داشت و ۲۴ سال برای این محبوب بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت او قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد که بیش تر ان‌ها مربوط به زمانی بود که پپ گواردیولا در این تیم حضور داشت؛ از جمله ۶ قهرمانی متوالی در دوسال حضور گواردیولا.

برخی از هواداران به دلیل حالت خاص موهای سر او به وی لقب (مو آناناسی) را می‌دهند.

او سرانجام در بازی که مقابل دپرتیولاکرونیا داشت و بای هم مساوی داشت با جام قهرمانی که کسب کرد با اشک‌های فراوان دور زمین نیوکمپ را زد و برای همیشه از نیوکمپ رفت تا بازی اش را درتیم السد قطر با ۱۰۸ میلیارد تمام کند.

تیم‌ملی

ژاوی توانایی زیادی در پاس دهی و بازی خوانی دارد و در تیم ملی هم در تورنمنت‌های زیادی شرکت کرده است:المپیک ۲۰۰۰، جام جهانی ۲۰۰۲، یورو ۲۰۰۴، جام جهانی ۲۰۰۶، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲. و جام جهانی ۲۰۱۴

سبک بازی

ژاوی یکی از بهترین بازیسازهای نسل خود و یا شاید بهترین بازیساز در طول تاریخ فوتبال باشد. توانایی ژاوی متکی بر پیدا کردن و بهره‌وری از فضا است. خود ژاوی در این مورد می‌گوید «این چیزی است که من انجام می‌دهم، نگاه برای پیدا کردن فضا. هر روز. من همیشه نگاه می‌کنم تا فضایی پیدا کنم». ژاوی دید و بازی خوانی عالی، پاس‌های دقیق نقطه‌ای و توانایی کنترل توپ در سطح جهانی است که به او این اجازه را می‌دهد که در جریان بازی توپ از دست نرود. توانایی ژاوی در کنترل بازی به او لقب عروسک استاد را داده است. توانایی منحصربه‌فرد دیگر در بازی ژاوی چرخش‌های هوشمندانه و زیبای اوست که مداوما تکرار می‌شود و بازی را از روزنه‌های بسته به فضاهای بازتر منتقل می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سوسو

افتخارات ورزشی

ردهٔ باشگاهی
لالیگا(۸): ۹۹–۱۹۹۸، ۰۵–۲۰۰۴ ،۰۶–۲۰۰۵ ،۰۹–۲۰۰۸ ،۱۰–۲۰۰۹ ،۱۱–۲۰۱۰ ،۱۳–۲۰۱۲، ۲۰۱۴–۲۰۱۵
سوپر کاپ اسپانیا(۶): ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳
جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا(۴): ۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۴–۱۵
جام حذفی اسپانیا(۳): ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۱–۱۲، ۲۰۱۴–۱۵

سوپرکاپ اروپا(۲): ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ;
جام قهرمانی باشگاه‌های جهان:۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ;

تیم ملی

جام قهرمانی جوانان جهان:۱۹۹۹
مدال نقرهٔ المپیک تابستانی: ۲۰۰۰
جام قهرمانی یورو :۲۰۰۸ ،۲۰۱۲
جام جهانی ۲۰۱۰:

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژاوی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه