بیوگرافی حمید استیلی

6 سال پیش
بیوگرافی حمید استیلی
Rate this post

بیوگرافی حمید استیلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
حمیدرضا استیلی (۲۱ دی ۱۳۴۹) بازیکن و مربی فوتبال تهران است. وی ۸۲ بازی ملی در کارنامهٔ خود دارد که توانسته است در این بازی‌ها ۱۲ گل به ثمر برساند. او بیشتر فعالیت‌های باشگاهی خود را در پرسپولیس گذرانده است.

زندگینامه حمید استیلی

بیوگرافی حمید استیلی

فعالیت ورزشی

حمیدرضا استیلی در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۴۶ در محله ی ۴۰۰ دستگاه نازی آباد تهران متولد شد. حمیدرضا از دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و با مشکلات و نبود امکانات در آن زمان، وارد این رشته ورزشی شد و با زحمت بسیار توانست در اکثر رده های سنی در تیم ملی ایران حضور پیدا کند. حمیدرضا استیلی در مورد روزهای کودکی اینگونه می گوید:

“هر روز بصورت تیم با هم بازی میکردند آن زمان فوتبال ورزش کم خرجی بود که ما می توانستیم با ۴ تا سنگ و یک توپ پلاستیکی بازی جذابی را فراهم کنیم و این ذوق و علاقه باعث گردید تا بیشتر برای این ورزش وقت بگذارم آن زمان هیچ اوقات فراقتی جزء فوتبال بصورت تمام روز نداشتیم. همه این عوامل باعث این شد تا ارتباط روحی و عاطفی با این رشته برقرار کنم. فوتبال را از مدرسه فوتبال استقلال جنوب آغاز کردم.

مدرسه فوتبالی در محله نازی آباد دایر شد بنام استقلال جنوب به مربی گری اردشیر لارودی که آن زمان اولین مدرسه فوتبال در منطقه ما بود و من هم از آنجا فوتبال را شروع کردم و به صورت علمی یاد گرفتم الگوی فنی من در دوران کودکی علی پروین و حمید درخشان بودند. من و دو برادرم سعید و مسعود هر سه در آن دوران فوتبال بازی می کردیم که مسعود نیز این ورزش را بصورت حرفه ای دنبال کرد و در زمان بازیگری فوتبالیست قابلی نیز بود.”

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یونس محمود

فعالیتهای باشگاهی حمید رضا استیلی

حمید رضا استیلی در مدت بازیگری شاگرد مربیانی نظیر فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، علی پروین، جلال طالبی، غلامحسین مظلومی، منصور پورحیدری و بیژن ذوالفقار نسب بوده است. حمید رضا سابقه حضور در باشگاه های استقلال جنوب، پاس تهران، پرسپولیس، بهمن کرج، القادسیه کویت و گیلانگ سنگاپور را دارد. استیلی از سال ۶۳ در ترکیب اصلی پاس جای گرفت و ۸ سال بعد به باشگاه پرسپولیس رفت. وی در سال ۷۲ از پرسپولیس جدا شده و در سال ۷۷ مجدداً به این باشگاه بازگشت. حمید رضا استیلی در سال ۱۳۸۳ و بعد از بازی با سپاهان از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد.

فعالیتهای ملی حمید رضا استیلی

حمید رضا استیلی در سال ۶۸ توسط علی پروین مربی تیم ملی آن زمان به تیم ملی دعوت شد و در دیدار با شوروی سابق اولین بازی خود را انجام داد. استیلی در جام جهانی ۱۹۹۸ توانست با ضربه سر دروازه تیم ملی فوتبال آمریکا را باز کند و یکی از زیباترین گلهای زندگی خود را به ثمر برساند. او که می خواست در آبان ۱۳۷۹ در جام ملت های ۲۰۰۰ کاپیتان تیم ملی شود، پیش از بازی با لبنان بازوبند کاپیتانی را به علی دایی داد و از حق خودش گذشت.

تعداد بازی های رسمی حمید رضا استیلی در تیم ملی در گروه سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ۸۲ بازی رسمی بزرگسالان بوده است و ۱۵ گل زده رسمی در کارنامه خود دارد و گل او به آمریکا در جام جهانی فرانسه به عنوان خاطره شیرین در ذهن تمام ایرانیان ماندگار است، حمید رضا استیلی در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندره‌آ بلوتی

مربیگری حمید رضا استیلی

حمید رضا استیلی از سال ۱۳۸۲ به سمت مربیگری مشغول بوده و در این سال ها با مربیان بزرگی همچون علی پروین، ناصر ابراهیمی، پرویز کماسی، راینر سوبل، مصطفی دنیزلی، آری هان، تئودور یونگ و افشین قطبی همکاری داشته و در سال ۸۷ پرسپولیس توانست قهرمان لیگ برتر شود، همان سال قرار بود حمید رضا استیلی هدایت پرسپولیس را به دست گیرد، او در بهترین شرایط تیم را بست و دوران آماده سازی خوبی در آن سال انجام داد.

افشین قطبی توسط استیلی به ایران آمد، ابتدا قرار بود به عنوان دستیار فعالیت خود را شروع نماید ولی پس از جلسه ما بین کاشانی، قطبی و استیلی در دبی سر مربیگری تیم به افشین قطبی واگذار گردید. او در سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت سر مربی استیل آذین تهران شد و با وجود گرفتن نتایج خوب و قابل قبول اواخر لیگ نهم از این تیم کنار گذاشته شد. حمید رضا استیلی در لیگ دهم چند هفته مانده به شروع لیگ با استقبال بی سابقه مردم خون گرم بوشهر به شاهین بوشهر پیوست.

حمید رضا استیلی در لیگ دهم چند هفته مانده به شروع لیگ به شاهین بوشهر پیوست

اما پس از فوت برادرش در فروردین ۱۳۹۰ و به خاطر مسائل روحی از این سمت استعفاء کرد.

در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ و پس از رد درخواست کمیته ی فنی باشگاه پرسپولیس مبنی

بر ادامه ی همکاری علی دایی با پرسپولیس، حمید رضا استیلی توسط کمیته ی فنی

به عنوان سرمربی انتخاب شد. وی در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۰ پس از شکست ۳ بر صفر مقابل

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مصطفی شریفات

استقلال در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، از مربیگری پرسپولیس کناره گیری کرد.

حاشیه ها

شیرین ترین خاطرات حمید استیلی

حضور در جام جهانی هزار و نهصد و نود و هشت و گل به آمریکا که گل قرن نامیده شد،

زیارت خانه خدا مدینه منوره و زیارت قبور معصومین همیشه از خاطرات بیاد ماندنی حمید

رضا استیلی در دوران فوتبال اوست.

تقدیر سید علی خامنه‌ای
سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در طی یک دیدار، به خاطر گل حمید استیلی به تیم

ملی فوتبال آمریکا پیشانی استیلی را بوسید و او را مورد تقدیر قرار داد. او دربارهٔ این

گل به استیلی گفت که هرکسی هم جای استیلی بود، این گل را می‌زد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حمید استیلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه