بیوگرافی حسن شماعی زاده

6 سال پیش
عکس اینستاگرام حسن شماعی زاده
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی حسن شماعی زاده همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

حسن شماعی زاده متولد ۱ اذر ۱۳۲۲ در اصفهان، آهنگساز، خواننده، ساکسوفون‌ نواز و ترانه‌ سرای موسیقی پاپ ایرانی است.

زندگینامه حسن شماعی زاده

بیوگرافی حسن شماعی زاده

فارغ التحصیل دیپلم از دبیرستان شهدای ادب اصفهان است، بجز خوانندگی از آهنگسازان بنام با ساز تخصصی ساکسوفون است تابحال یکبار ازدواج کرده است .او پس از انقلاب ۱۳۵۷ به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا هم به آهنگ‌سازی و خوانندگی ادامه داد؛ آثار او عموماً با تنظیم دیگر موزیسین‌های ایرانی منتشر شده‌است.

آغاز کار هنری

از ۱۳ سالگی وارد ارکستر تئاتر اصفهان شدم. از سال ۱۳۳۸ وقتی ۱۶ ساله بود کارم را بصورت حرفه ای دنبال کردم ، در سال ۱۳۴۱ وقتی ۱۹ ساله بودم به تهران آمدم و در کلوپ های مختلف مشغول بکار شدم. در سال ۱۳۴۵ نیز وارد رادیو شدم. از سال ۱۳۵۱ وقتی ۲۹ ساله بودم اهنگساری را شروع کردم و یکسال بعد بنام به درخواست مردم به خوانندگی روی آورد، از سال ۱۳۵۴ کار اصلی ام خواننده بود.

حاشیه ها

ازدواج حسن شماعی زاده
در سال ۱۳۴۶ وقتی ۲۲ ساله بودم با همسرم نوشین ازدواج کردم و دارای دو فرزند بنام های افشین ۴۵ ساله دندانپزشک و عقیق (نیکی) ۳۶ ساله کارشناس امور قیمت گزاری مسکن هستم.

سازهای تخصصی حسن شماعی زاده
تخصص اصلی ام در نوازندگی سازهای بادی است. سازهایی چون کلارینت، ساکسیفون و فلوت را می زنم ولی از سال ۱۳۵۱ به بعد اجبارا به آهنگسازی و خوانندگی روی آوردم البته هنوز هم گه گاهی در اجراهایم ساز می نوازم.

بیماری حسن شماعی زاده
در آن زمان روزی ۱۰ – ۱۲ ساعت کار نوازندگی می کردم که در نهایت باعث مشکلاتی در ناحیه کمر و گردنم شد که مجبور شدم تنها به آهنگسازی و در نهایت خوانندگی بپردازم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هیث لجر

مهاجرت حسن شماعی زاده
شماعی زاده پس از انقلاب ۱۳۵۷ به علت حمله عده ای به خانه اش به همراه خانواده‌ اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا هم به آهنگسازی و خوانندگی ادامه داد.

ترانه سرایی حسن شماعی زاده
چندتایی از آهنگ هایم را خودم شعرش را سروده ام اما ترانه سرا نیستم، هرازگاهی درد دلهایم را می نویسم.

علایق حسن شماعی زاده
تفریح من فوتبال و کتاب خواندن است. بیشتر کتاب های سیاسی و تاریخی مطالعه می کنم چون مسافرت زیاد می روم خودم را با کتاب خوانی مشغول می کنم و به حیوانات هم علاقه زیادی دارم.

ترانه برای خانواده حسن شماعی زاده
او برای اعضای خانواده‌اش آهنگ‌هایی هم ساخته است؛ ترانهٔ «پسرم» برای پسرش، ترانهٔ «یه دختر دارم شاه نداره» برای دخترش، و نیز ترانهٔ «همسرم» و «مدیون» برای همسرش. شماعی‌زاده همچنین ترانه‌های «رپ» و «دوست دارم» را با همراهی دخترش عقیق خوانده است. او قشنگ‌ترین لحظه زندگیش را روز فارغ‌التحصیلی پسرش از دانشگاه می‌داند.

دیدگاه‌های سیاسی حسن شماعی زاده
شماعی‌زاده پیش از انقلاب ۱۳۵۷ فعالیت سیاسی چندانی نداشت، اما بعد از انقلاب با ساختن آهنگ‌هایی نظیر «شهر خالی» مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان داد. او معتقد است: ایران احتیاج به انقلاب نداشت. ایران احتیاج به رفرم داشت. ساخت آهنگ «شهبانو» با صدای ستار که در رسای فرح پهلوی است، شائبه سلطنت‌طلب بودن او را مطرح نمود، هرچند او در مصاحبه با برنامه پارازیت صدای آمریکا این مسئله را تکذیب کرده و خود را یک «آزادی‌خواه» معرفی کرد که با هر نوع ایدئولوژی مخالف است. شماعی‌زاده به دنبال رویدادهای پس از انتخابات ۱۳۸۸ آهنگ «مردم» را به همراه ستار و شیفته در حمایت از معترضان حکومت ایران اجرا کرد. او در مصاحبه دیگری با صدای آمریکا دو درخواست از حاکمان جمهوری اسلامی مطرح کرد که تقاضای اول آزاد کردن تمام زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر، و تقاضای دوم گوش دادن به صدای مخالفین است.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی پوراندخت مهیمن

تصاحب خانه حسن شماعی‌زاده 
پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۲ خانه شماعی‌زاده در تهران منطقه جماران با حکم حسینعلی نیری قاضی شرع دادگاه انقلاب اسلامی تهران مصادره شد. شماعی‌زاده بارها در مصاحبه‌هایش تأکید کرده‌است که خرید این ملک از محل ارث پدری همسرش بوده و به نام فرزندانش سند خورده بوده‌است و هیچ ارتباطی با شخص او نداشته‌ است. ترانه خانه (خانه‌ام) از آلبوم آخرین سوار شماعی‌زاده در سال ۱۳۷۵ در مورد این ملک و تصاحب آن سروده و ساخته شده‌است.

سبک کار حسن شماعی زاده
حسن شماعی‌زاده به‌عنوان یک آهنگساز عقیده دارد: هرگاه آهنگی را می‌نویسم، تلاش می‌کنم آهنگی بسازم که بر روی نسل جوان‌تر اثرگذار باشد. موسیقی باید جوان، شادی‌آفرین و امیدبخش باشد.

خوانندگی حسن شماعی زاده
شماعی‌زاده معتقد است که اگر نمی‌خواند خیلی از آهنگ‌های او ساخته نمی‌شدند، زیرا انگیزه‌ای برای ساختشان وجود نداشت، و خواندن او به کار آهنگسازی‌اش کمک کرده‌است. او همچنین گفته است که خیلی از خواننده‌ها از خواندن او تأثیر گرفته‌اند و یک برداشتی از خواندن او در صدای آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، منبع درآمد او در طی سال‌های فعالیتش خوانندگی بوده‌است، نه آهنگسازی.

همکاری با دیگران حسن شماعی زاده
از خوانندگانی که با وی همکاری داشته‌اند و آثار ساخته شده او را خوانده‌اند، می‌توان به گوگوش، داریوش اقبالی، ابی، ستار، معین، فرهاد مهراد، هایده، مهستی، لیلا فروهر، عارف، مارتیک، نوش‌آفرین، شهره، شهرام شب‌پره، شهرام صولتی، ویگن، مهرداد آسمانی، پویا، امید و بسیاری دیگر اشاره کرد.

فعالیت های هنری حسن شماعی زاده

موسیقی فیلم:
بر اساس اطلاعات جامع اطلاعات سینمای ایران (سوره سینما) حسن شماعی‌زاده در ۳ فیلم به عنوان نوازنده حضور داشته‌است. این سه فیلم عبارتند از:
۱-خوشگلا عوضی گرفتین (۱۳۵۳) به کارگردانی خسرو پرویزی
۲-باغ بلور (۱۳۵۷) به کارگردانی ناصر محمدی
۳-امشب اشکی می‌ریزد (۱۳۵۷) به کارگردانی منوچهر مصیری
هرچند او ترانه‌های این فیلم‌ها را آهنگسازی نیز کرده‌ است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بیتا خردمند

افتخارات:
بهترین خواننده مرد سال و بهترین آهنگساز سال در سال ۱۳۵۴
کسب رتبهٔ اول و دوم بر اساس نظرسنجی اینترنتی شبکه من و تو ۱ در سال ۱۳۹۱

آلبوم‌ها:
۲۰۰۹ – صدای زاینده رود (بی کلام)
۲۰۰۶ – آوازه خوان نه آواز
۲۰۰۲ – دوشیزه خانوم
۲۰۰۱ – مروارید
۱۹۹۸ – پرستش
۱۹۹۷ – پرواز و عشق
۱۹۹۶ – آخرین سوار
۱۹۹۳ – یه دختر دارم شاه نداره
۱۹۹۲ – آتیش روی خاکستر
۱۹۹۱ – ساعت هفت شب
۱۹۹۰ – گل
۱۹۸۸ – زنده و عشق
۱۹۸۷ – قاصدک
۱۹۸۶ – دختر مردم
۱۹۸۵ – کوچ
۱۹۸۵ – کمتر کمتر
۱۹۸۴ – بیشتر بیشتر
۱۹۸۲ – گلهای خیس
۱۹۸۱ – گل آفتابگردان
۱۹۸۰ – آواز پرواز
۱۹۷۸ – مهمانی
۱۹۷۷ – طلای کاغذی
۱۹۷۷ – بومی
۱۹۷۶ – اقاقی
۱۹۷۶ – بعد از تو
۱۹۷۵ – ده
۱۹۷۴ – اسم تو
۱۹۷۴ – اجاق
۱۹۷۳ – سفر
۱۹۷۳ – مرداب

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی حسن شماعی زاده
4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه