بیوگرافی مهدی یغمایی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مهدی یغمایی
4.7/5 - (34 امتیاز)

بیوگرافی مهدی یغمایی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مهدی یغمایی متولد ۲۱ مرداد ۱۳۵۵ در شاهرود، خواننده است.

زندگینامه مهدی یغمایی

بیوگرافی مهدی یغمایی

فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی در مقطع کارشناسی از دانشگاه شاهرود است، و آشنایی اش با بچه های همین دانشگاه مسیر زندگیشو تغییر داد، پدرش خیاط بنام شهر بود.

آغاز کار هنری

وی درهمان سالهای نوجوانی استعداد خواندن را درخود کشف کرد و پرورش داد تااینکه ازسال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد. وی بعد از سال‌ها تلاش در به دست آوردن تجربه درخواندن آواز سنتی به آرامی تصمیم خود را درتغییر سبک خوانندگی عملی کرد تا اینکه درسال ۱۳۸۰ با توجه به داشتن مهارت کامل درخواندن آواز سنتی با سبکی نو و جدااز موسیقی سنتی پا به عرصه موسیقی ایران به صورت حرفه‌ای نهاد.

حاشیه ها

قاری قرآن بودن مهدی یغمایی
قراعت قرآن و تک خوانی گروه سرود در دوره دبستان و دریافت مقام استانی در ۸ – ۹ سالگی نوی آینده موفقی برای او می داد، از دوم راهنمایی با ساز ملودیکایی که پدرم برایم خریده بود شروع کردم و با موسیقی آشنا شدم.

آواز سنتی مهدی یغمایی
ازسال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد او بعد از سالها تلاش در بدست آوردن تجربه درخواندن آواز سنتی به آرامی تصمیم خود را در تغییر سبک خوانندگی عملی کرد تا اینکه درسال ۱۳۷۷ باتوجه به داشته مهارت کامل درخواندن آواز سنتی با سبکی نو و جدا از موسیقی سنتی پا به عرصه موسیقی ایران به صورت حرفه ای نهاد و با صدا و سینمای سمنان شروع به همکاری کرد.

ممنوع الکاری در همان ابتدا مهدی یغمایی
در همان اول کار با ساخت کلیپی با عنونا صدای آخر برای شبک ماهواره ای ایران موزیک و MITV و پخش چندین بار آن ها موجب شد از سال ۸۲ تا ۸۸ ممنوع الکار شود اما بالاخره سال ۸۸ با آلبوم سلام وارد مارکت موسیقی شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی سحر ولدبیگی

شهرت مهدی یغمایی
واقعا تيتراژ شب كوک و بسياری از تك تراک هايم بسيار شنيده شده اند و آنها هم موجب شده تا مهدی يغمايی شناخته شود اما با همه اين ها بازهم فكر می كنم قطعه حس ميكنم تورو؛ تيتراژ برنامه ماه عسل معروف ترين اثر من است.

خانواده و پدر مداح مهدی یغمایی
ما چهار فرزند هستیم و من فرزند ارشد خانواده هستم. یک برادر دارم بنام صادق یغمایی که اوهم خواننده است و در شاهرود زندگی می‌ کند دو خواهر متاهل دارم، یکی از آن‌ها متولد ۱۳۵۹ است. در مشهد زندگی می‌ کند و دیگری متولد ۱۳۶۹ است و در شاهرود با پدر، مادرم زندگی می‌ کند، من در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده‌ ام، پدرم حدود چهل سال است که مداحی می‌ کند و شاید ارث صدای من هم از ایشان است.

داور شب کوک و آوانو و شعار مهدی یغمایی
یغمایی در برنامه شوی استعدادیابی شب کوک و آوانو که یک مسابقه خوانندگی و کشف صدا است بعنوان یکی از اعضای هیئت داوری این مسابقه در کنار پوریا حیدری و فریدون آسرایی مشارکت دارد.
شعار او نا امیدی ممنوع است !

شغل دوم مهدی یغمایی
غیر از خوانندگی مدرس آواز هم هستم و مستر کلاس آواز را برگزار می‌کنم. دوستانی که مبانی موسیقی را گذرانده‌اند سرکلاس‌های من حاضر می‌شوند، رفع اشکال می‌کنند و خودرا آمادهٔ تولید کار می‌کنند. دنبال سرمایه گذاری هم هستم چون نمی‌شود فقط به کار موسیقی تکیه کرد.

اوقات فراغت مهدی یغمایی
کتاب خیلی می‌ خوانم. مخصوصا کتاب‌ های غزل، بوستان، گلستان، دیوان حافظ، مولانا، کتاب‌ های تقویت فکر و به تازگی هم آموزش نقاشی را شروع کردم.

کاوه یغمایی و مهدی یغمایی
اتفاقا براي بسياري از مردم اين موضوع جالب است ، بايد بگويم كه كساني پسوند يغمايی در نام خانوادگي خود دارند مربوط به شهر جندق در استان اصفهان كه بين شهر هاي نائين و يزد می باشد هستند و ما مرتبط با نسل يغمای جندقی شاعر مرثيه سرای قرن ١٣ ه.ق هستيم. ايشان سه فرزند داشتن با نام اسماعيل يغمايی، ميرزا ابوالحسن يغمايي و محمد علي يغمايي كه تمامی آنها شاعر بوده اند من مربوط به نسل فرزند دوم يغمايی ها (ميرزا ابوالحسن يغمايی) می شوم اما كاوه يغمايی فرزند كوروش مربوط به فرزند سوم يغمايی ها (محمد علي خطر) می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راشل هیلبرت

رابطه صمیمی با خوانندگان مهدی یغمایی
با بعضی ها خيلی خوب و با بعضی ديگر خيلی معمولی! رابطه صمیمی با حميد حامی، فريدون آسرايی و رابطه قلبی و نزديكی با دكتر محمد اصفهانی دارم.

بازیگری و ازدواج مهدی یغمایی
من بازيگر بسيار خوبی هستم اگر پيشنهادی داشته باشم كه مرا به چالش بكشاند بی شک قبول می كنم، او هنوز مجرد است و میگوید مادرش به شدت اصرار دارد ازدواج کند ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است.

چربی مهدی یغمایی
او بدلیل وزن اضافی و عدم تحرک مدتی با چربی خون شدید مواجه بود که می گوید در حال حاضر به کمک مربی خود در حال ورزش و بدنسازی هست تا این مشکل را محدود کند.

فعالیت های هنری مهدی یغمایی

فعالیت‌ها:
عضویت در گروه ژوان
عضو هیئت داوری در مسابقهٔ تلویزیونی ” شب کوک ”
مهدی یغمایی در مسابقه تلویزیونی ” شب کوک ” که یک مسابقهٔ خوانندگی و کشف صدا بود و از شبکه تلویزیونی نسیم در تابستان ۱۳۹۴ پخش آن آغاز شد به عنوان یکی از اعضای هیئت داوری این مسابقه در کنار پوریا حیدری و فریدون آسرایی و فرهاد برنجان مشارکت داشت.

آلبوم مناسبتی سلام آقا:
آلبوم سلام آقا کاری گروهی و مناسبتی به مناسبت محرم الحرام سال ۱۳۸۸ که با صدای مهدی یغمایی؛ و چندتن دیگر از خوانندگان کشور منتشر شد. در این آلبوم؛ خوانندگی ۴ قطعه به نام‌های گل پرپر؛ ماه قبیله؛ شام غریبان؛ باحسین به عهده مهدی یغمایی بود که آهنگسازی گل پرپر و شام غریبان نیز بر عهده وی بود.

همکاری ها:
همکاری به عنوان خواننده در فیلم دوباره عاشقی (دوباره عاشقی – حلالت می‌کنم – حلالم کن)
بر عهده گرفتن تیتراژ آغازین برنامه ماه عسل ۹۰ (حس می‌کنم تورو) در رمضان سال ۱۳۹۰ (شبکه سه)
خوانندگی یغمایی در آلبوم مناسبتی دلصدا در کنار چند تن از خوانندگان دیگر و ارائه قطعه خاطره که آهنگسازی این قطعه نیز بر عهده وی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الن پیج

تک‌آهنگ‌ها:
اتفاق
اگه بد شد
پاییز تنهایی
خاص
تیتراژ سریال ستاره‌های سربی شبکه ۲
بخواب آروم (به یاد مرتضی پاشایی)
حس می‌کنم تو رو (تیتراژ برنامهٔ تلویزیونی ماه عسل ۱۳۹۰)
تو بردی
خاک تن خسته (به یاد سالروز آزادی خرمشهر)
مهمون شب (تیتراژ برنامه آن دم که شب شود – رادیو)
تو با منی
حال عجیب
چه کردی.. !
صبح فروردین (نوروز ۱۳۹۲)
خاطره
سیب دنیا
شبهای جنون من
برادر
منو آروم کن
من عاشقت شدم (برنده تندیس بهترین تیتراژ سه ستاره ۱۳۹۵)

آهنگسازی برای خوانندگان:
مهدی یغمایی، به مناسبت در گذشت «مرتضی پاشایی» قطعه «بخواب آروم» را تقدیم این هنرمند دوست داشتنی کرد. ترانه این اثر را «علی حسین پور» سروده و تنظیم آن را «پورزاد اعلایی» بر عهده داشته‌است. آهنگسازی این قطعه را خود مهدی یغمایی انجام داده‌است. ملودی قطعه زیبای محمد اصفهانی به نام تکیه بر باد.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مهدی یغمایی
4.7/5 - (34 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه