بيوگرافی مهتاب کرامتی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مهتاب کرامتی
3/5 - (1 امتیاز)

بيوگرافی مهتاب کرامتی همراه با جزئيات و حاشيه ها و عکس ها و تصاوير اينستاگرام

مهتاب کرامتی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران، بازیگر است.

زندگینامه مهتاب کرامتی

بيوگرافی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی با نام شناسنامه ای مهتاب کرامتی شیخ الاسلامی متولد بیست و پنجم مهرماه ۱۳۴۹ در شهر ملایر است. وی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی تا مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاده اسلامی به پایان رسانده است. خانواده مهتاب کرامتی مخالف سرسخت بازیگر شدن او بوده اند و نگاه خوبی به این شغل نداشته اند. زمانی که دانشجو بوده هم کار می کرده است. شغل های مهتاب کرامتی در دوران دانشجویی تدریس خصوصی و کار در آزمایشگاه دانشگاه بوده است. خودش در جایی گفته است که پول تو جیبی ام را در آن دوران پدرم می داد ولی این را یاد گرفته بودم که همیشه باید کار کرد. آموزش بازیگری را در کلاس های آزاد بازیگری فرا می گیرید و در همین کلاس های برای بازی در اولین کار تلویزیونی اش انتخاب می شود. نقش هلن در سریال مردان آنجلس باعث شهرت و شناخته شدن او شد. پس از اینکه به شهرت رسید در ( چند سریال ) فیلم های بسیاری بازی کرد و خود را به عنوان یک بازیگر صاحب سبک به جامعه هنری معرفی کرد. در سال ۱۳۹۳ از پرکارترین ستاره‌های سینمای ایران نام گرفت، در ۱۳۹۵ با سرمایه‌گذاری روی مستند واقعی صفر تا سکو وارد تهیه‌کنندگی فیلم شد. کرامتی جز در حقوق کودکان و همکاری با یونیسف، از کنشگران حقوق زنان و امور اجتماعی آنان است، به مدیریت هنری و داوری روی آورده، به دکلمه‌خوانی پرداخته و در صنعت پوشاک و طراحی مد نیز فعالیت دارد. او پیشینهٔ عضویت در ارکستر سمفونیک تهران دارد، نخستین بار در ۱۶ دی ۱۳۸۵ دکلمهٔ سمفونی «پیامبر اعظم» ساختهٔ شاهین فرهت را اجرا نمود. در ۱۳۹۴ به عنوان راوی در کنسرت‌های شهرداد روحانی اجراهایی داشت. در فیلم مستند نلسون ماندلا، برای همیشه به کارگردانی میثم شاه‌بابایی نیز به عنوان راوی خواند. در آبان ۱۳۹۴ در موزیک ویدئو قطعهٔ «خمُش باش» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی ژانو باغومیان از آلبوم مستور و مست برای نخستین بار نقش آفرید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کلی کلارکسون

حاشيه ها

ازدواج و طلاق
خودش در مورد ازدواجش گفته است که زندگی خیلی خوبی داشتم و دلیل اینکه ازدواجم موفقیت آمیز نبود این بود که در سن پایین ازدواج کردم. البته با اینکه از بابک ریاحی پور جدا شده است ولی از احوال هم خبر دارند. به قول خودش بزرگ شدن شان در ۲ مسیر متفاوت شکل گرفت و در نهایت از هم جدا شدند. بابک ریاحی پور همسر سابق مهتاب کرامتی یک از معروف ترین نوازنده های ایرانی گیتار باس است و در زمینه موسیقی راک فعال است. متاسفانه این زوج مدتی بعد از اینکه فرزندشان به دنیا آمد از هم جدا شدند. مهتاب کرامتی با توجه به شواهد بعد از طلاق از همسر اولش هنوز ازدواج نکرده است یا اینکه اگر هم ازدواج کرده است آن را رسانه ای نکرده است.

سفیر یونیسف
همكاری تنگاتنگ وی با نهادهای غیردولتی فعال در زمینه كودكان و زنان سرانجام او را در سال ۸۵ بعنوان سفیر یونیسف رساند. تاكید مكرر وی نسبت به نقش رسانه‌ ها اطلا‌ع‌ رسانی در زمینه‌ های مختلف آسیب‌ های اجتماعی به خصوص ایدز و آموزش كودكان و نوجوانان بیانگر حساسیت موضوع است. مهتاب کرامتی و علی دایی تنها سفیران یونیسف ایرانی هستند.

عکس منتشر شده دخترش نیست
در چندین سایت عکس مهتاب کرامتی در کنار دختر خانومی با تیتر دخترش منتشر شده که این مطلب کذب است و عکس مربوط به هلنا یگانه راد دختر بازیگر در فیلم عصر یخبندان است.

در صنعت پوشاک و طراحی مد
او صاحب یک مزون لباس در منطقهٔ غرب تهران است که از سال ۱۳۷۳ فعالیت دارد و برای یکی از برندهای معروف، به طراحی و تولید لباس می‌پردازد و از ۱۳۸۲ به تولید صنعتی پوشاک وارد شده‌است. در مصاحبه‌ای به تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۴ گفت که هدفش از تهیه‌کنندگی و بازیگری کسب درآمد نیست و درآمد اصلی‌اش از راه کسب‌وکاری دیگری است، «نمی‌توانم بیزنس‌ام را بگویم چون نمی‌خواهم برایش تبلیغ کنم.» در اسفند ۱۳۹۵ گفت که به دلیل مشغله‌های بسیار این فعالیت را به‌طور کامل به شریک کاری‌اش سپرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهستی

فعاليت های هنری مهتاب کرامتی

سینمایی
هشت‌پا
شاه خاموش
ملاقات با طوطی
بهشت از آن تو
مرد بارانی
مومیایی ۳
مردی از جنس بلور
تردید
آتش سبز
زن‌ها فرشته‌اند
آدم
پاداش سکوت
حس پنهان
رستگاری در هشت و بیست دقیقه
زندگی خصوصی آقا و خانم میم
اسب حیوان نجیبی است
چیزهایی هست که نمی‌دانی
آلزایمر
آدم‌کش
شبانه روز
بیست
دوزخ برزخ بهشت
جاده‌های بی ‌انتها
فرزند چهارم
جامه داران
اشباح

مجموعه‌های تلویزیونی
خاک سرخ (مجموعه، ابراهیم حاتمی‌کیا، ۸۰-۱۳۷۹)
مریم مقدس (مجموعه، شهریار بحرانی، ۱۳۷۹)
مردان آنجلس (مجموعه، فرج‌الله سلحشور، ۷۷-۱۳۷۶)

جوايز

۸ اکتبر ۲۰۰۰/ ۱۷ مهر ۱۳۷۹: نامزد بهتر بازیگر زن، دومین جشنواره فیلم‌های کمدی.
۱۲ دسامبر ۲۰۰۳/ ۲۱ آذر ۱۳۸۲: نامزد بهترین بازیگر زن درام برای بازی در خاک سرخ، هفتمین جشن دنیای تصویر (حافظ).
۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷/ ۳۱ شهریور ۲۰۰۷: تقدیر از سوی خانهٔ فرهنگ ایران در فرانسه.
۲۳ دسامبر ۲۰۰۷/ ۲ دی ۱۳۸۶: نشان افتخار ملی فعالیت‌های اجتماعی، جشن شب‌چلهٔ چلچراغ.
۱۰ فوریه ۲۰۰۹/ ۲۲ بهمن ۱۳۸۷: بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در بیست، بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر.
۱۱ فوریه ۲۰۱۱/ ۲۲ بهمن ۱۳۸۹: بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار، بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر.
۲۳ اوت ۲۰۱۳/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۲: بهترین بازیگر زن برای بازی در فرزند چهارم، جشنواره BIAFF (جشنواره بین‌المللی فیلم خانهٔ هنر باتومی).
۳۱ مه ۲۰۱۵/ ۱۰ خرداد ۱۳۹۴:بهترین بازیگر زن برای بازی در اشباح، جشنوارهٔ ایماجین ایندیا.
۲ ژوئن ۲۰۱۵/ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴: بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در عصر یخبندان مشترکاً با آهو خردمند، پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر.
۱ نوامبر ۲۰۱۵/ ۱۰ آبان ۱۳۹۴: دیپلم افتخار برای بازی در عصر یخبندان، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران.
۲۴ ژوئیه ۲۰۱۶/ ۳ مرداد ۱۳۹۵: بهترین بازیگر زن سینمای ایران، شانزدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ).
۱۷ نوامبر ۲۰۱۶/ ۲۷ آبان ۱۳۹۵: بهترین بازیگر زن برای بازی در مزارشریف، جشنواره بین‌المللی فیلم چنای.
۱۲ نوامبر ۲۰۱۶/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵: نشان فیروزه برای صفر تا سکو مشترکاً با طهورا ابوالقاسمی، دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت.
۱۸ ژانویه ۲۰۱۸/ ۲۸ دی ۱۳۹۶: تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بلند برای صفر تا سکو مشترکاً با طهورا ابوالقاسمی، یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گوئینت پالترو
عکس ها و تصاوير اينستاگرامی بيوگرافی مهتاب کرامتی
3/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه