بيوگرافی شبنم مقدمی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شبنم مقدمی
3/5 - (5 امتیاز)

بيوگرافی شبنم مقدمی همراه با جزئيات و حاشيه ها و عکس ها و تصاوير اينستاگرام

شبنم مقدمی (زاده ۱۳۵۱ در تهران) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

زندگینامه شبنم مقدمی

بيوگرافی شبنم مقدمی

وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامه “خانهٔ کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه‌هایی چون “هفت شنبه”، “خط خطیم، “کبوتری ناگهان” و “هفت ترانه” را داراست. وی به موازات فعالیت‌های رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم “زخمی” (کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) آغاز نمود و تاکنون در فیلم‌های از “صمیم قلب” (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، به نام پدر (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، “پاداش سکوت” (مازیار میری، ۱۳۸۵) و “فرزند خاک” (محمدعلی آهنگر، ۱۳۸۵) و سینمایی “تنهایی” با حضور شهاب حسینی در سال ۱۳۹۰ نقش آفرینی کرده‌است.

حاشيه ها

ازدواج
شبنم مقدمی در سال ۱۳۸۳ با علیرضا آرا ازدواج کرده است.

کافی شاپ
كافی‌شاپ من و برادرم هم بیزینس نیست و نوعی تفریح به حساب می‌ آید. برادر من كافی‌ شاپ‌‌ داری را دوست دارد. سال‌ ها پیش در تئاتر شهر، كافه چهارسو در اختیار من بود. آن زمان آقای پاكدل مدیر تئاتر شهر بودند و من به ایشان گفتم كه كافه را در اختیار من قرار دهند. آقای پاكدل به من گفتند كه نمی‌ توانم آنجا را بگردانم؛ ولی من اصرار كردم و ایشان موافقت كردن. من با بهنام همراه شدم و كافه را راه‌ اندازی كردیم. لذت بسیار عجیبی داشت؛ چون همه دوستانم در تئاتر شهر حضور داشتند و بعد از تمرین به كافه می‌ آمدیم و چای می‌ خوردیم این كافه همچنان كه سودی نداشت ضرر هم نداشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دانیلا پشتووا

عمل زیبایی
بینی من احتمالا به عمل جراحی نیاز دارد اما این کار را نکرده و نخواهم کرد. من هیچ جراحی زیبایی روی صورتم انجام نداده‌ام و در این شرایط خوشبختانه کارم را هم به خوبی پیگیری می‌ کنم.

فعاليت های هنری شبنم مقدمی

سینمایی
خجالت نکش (۱۳۹۶)
درساژ (۱۳۹۶)
آبا جان (۱۳۹۵)
اکسیدان (۱۳۹۵)
شکلاتی (۱۳۹۵)
ابد و یک روز (۱۳۹۴)
زاپاس (۱۳۹۴)
سایه (۱۳۹۴)
یک روز طولانی (۱۳۹۴)
نفس (۱۳۹۴)
آن‌ها (۱۳۹۴)
امروز (۱۳۹۲)
بلوک۹ خروجی۲ (۱۳۹۲)
آینه شمعدون (۱۳۹۱)
گس (۱۳۹۱)
آزمایشگاه (۱۳۹۰)
ابرهای ارغوانی (۱۳۹۰)
بوسیدن روی ماه (۱۳۹۰)
تنهایی (۱۳۹۰)
زیر آب (۱۳۸۸)
کودک و فرشته (۱۳۸۷)
فرزند خاک (۱۳۸۶)
همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶)
پاداش سکوت (۱۳۸۵)
به نام پدر (۱۳۸۴)
ماجرای من و دوچرخه بابام (۱۳۸۱)
زیستن (۱۳۸۰)
از صمیم قلب (۱۳۷۹)

مجموعه تلویزیونی
عقیق(مجموعه تلویونی)(۱۳۹۶)
جلال‌الدین (۱۳۹۳)
مدینه (۱۳۹۳)
هفت سنگ (۱۳۹۳)
سقوط یک فرشته (۱۳۹۰)
پس از سالها (۱۳۸۷)
زیر تیغ (۱۳۸۵)
باجناغ‌ها (۱۳۸۳)
گل‌های آفتابگردان (۱۳۷۶)

شبکه خانگی
۱۳۹۳ابله

جوايز

شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. کسب این جایزه به حدی غافلگیرکننده بود که هرچند تنها سیمرغ کسب شده توسط فیلم امروز بود، حتی در پوسترهای فیلم هم لحاظ نشد. اما مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند. وی همچنین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خجالت نکش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد اما در نهایت این عنوان به سارا بهرامی رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جولی دریسکال
عکس ها و تصاوير اينستاگرامی بيوگرافی شبنم مقدمی
3/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه