بیوگرافی اندی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام اندی
4.3/5 - (65 امتیاز)

بیوگرافی اندی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

آندرانیک مددیان معروف به اندی (زادهٔ ۲ اردیبهشت ۱۳۳۷)[۱] ، خواننده موسیقی پاپ ایرانی – ارمنی است.

زندگینامه آندرانیک مددیان

بیوگرافی اندی

فارغ التحصیل رشته موسیقی و تنظیم موسیقی از آمریکاست، او در یک خانواده مسیحی در محله ویلای تهران بدنیا امد اما در مجیدیه بزرگ شد و تجربه یک ازدواج موفق را نیز دارد.

آغاز کار هنری

اولین گیتارش را در ۱۴سالگی با چوب ساخت. به گفته خودش صداهای عجیب و غریب از آن درمی‌آمد. پسرخاله‌ های او یک گروه موسیقی تشکیل داده‌ بودند و از آندرانیک هم دعوت کرده‌ بودند با آنها همکاری کند. او در آن گروه شروع به گیتار زدن کرد در بعضی وقتها هم قطعاتی به زبان انگلیسی اجرا می‌ کرد آنقدر در كارش پيشرفت كرده بود كه قطعاتی را در محضر شاه مملکت اجرا كرد.

حاشیه ها

خانواده اندی
پدرم در کار راهسازی بود و لذا گاه که کارش جاهای دور بود مجبور بودیم در نقاط مختلف ایران موقتاً زندگی کنیم من حتی در روستاهای کرمان نیز مدتی مدرسه رفته ام !در یک خانه یک اطاقه ۹ نفر با ۶ برادر و یک خواهر زندگی می کردم ولی شاد بودیم. پدرم دف میزد و مادرم با آواز همراهی میکرد.

اولین معلم اندی
علاوه بر تحصیل هر وقت میتوانستم کلاسهای موسیقی میرفتم مثلاً آرمیک استاد معروف بین المللی گیتار و فلامنکو که الان در آمریکا زندگی میکند از اولین معلمان گیتار من در ایران بود.

کشف استعداد اندی
شهرام شب پره خواننده شناخته شده آن زمان استعداد اندی را ديده بود از اندی دعوت كرده بود به عنوان صدای دوم و نوازنده گیتار در گروه او بخواند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رزا آرایش

سختی زندگی اندی
به گفته خود او دوران دانشگاه سخت ترين دوران زندگيش بود تا حدی كه فقط براي يك وعده غذا پول داشت ولی هر چه بود گذشت او همه چيز را تحمل كرد.

همکاری اندی
اندی قبل از انقلاب گیتار بیس می‌نواخت. ساز تخصصی وی همین ساز است. همچنین مدتی به‌همراه کامران یغمایی، برادر کوروش یغمایی، در یک گروه راک، انگلیسی می‌خواندند.

قرارداد حرفه ای تولید موسیقی اندی
در سال ۱۹۷۸ از سوی کمپانی موسیقی CBS شعبه تهران به او پیشنهاد قرارداد برای تهیه آلبومی به زبان انگلیسی داده شد که به‌ دنبال این پیشنهاد، او عازم لس‌ آنجلس شد. به‌ دنبال سفر اندی به آمریکا وی به موسیقی علاقه‌ مندتر شد و با خوانندگی و نوازندگی گیتار در کاباره تهران فعالیت خود را حرفه ای تر پیگیر شد.

همکاری با کوروس اندی
بعد از همکاری با شهرام شب پره با کوروس آشنا شد که به تشکیل یک گروه دونفره ختم شد، این دو كی از پر طرفدارت رين و جنجالی ترين گروه موسيقی دو نفره را تشكيل دادند. اولين آلبومی كه از اندی و کوروس به جا مانده خواستگاری بود.با شعری زيبا و قوی از ژاكلين ويگن به نام خواستگاری.كه نام آلبوم را هم به نام همان شعر گذاشتند.اين اولين كار آنها با ژاكلين بودكه با استقبالی بي نظير روبه رو شد.

ماجرای اسم اندی
در يكی از كنسرت های کوروس و اندی ، دختری بود كه آندرانيک را خيلی دوست داشت و در شب كنسرت با صدای بلند او را اندی صدا زد که اين شد ديگر همه او را با نام اندی صدا ميزدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیام جهانمانی

ترک کشور اندی
پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران که موسیقی در ایران ممنوع شد اندی کشور را ترک کرد.

ازدواج اندی
اندی که سال‌ها با خواننده و مدل آمریکایی به نام شینی ریگزبی رابطه دوستی داشت، و در بسیاری کلیپ‌هایش شینی به عنوان مدل، رقصنده و همخوان دیده می‌شد؛ سرانجام در سال ۲۰۱۱ با او ازدواج کرد. این دو هنوز بچه دار نشدند.

آشنایی با همسر اندی
من شینی را ۱۸ سالی است که میشناسم و حدود ۱۶ یا ۱۷ سال است که با هم روابط عاشقانه داریم و عملاً مانند یک زوج بوده ایم و با هم از ۲ سگ و ۳ اسب مان نگهداری کرده ایم.

همسر بازیگر اندی
بسیاری از ایرانیان ندانند که کارهای همسر من شینی ریگزبی در فیلمهای شاخص هالیوود مانند (CRASH) و (ONE NIGHT WITH THE KING) و یا محصول موفق سونی (Parasite Eve) بازی کرده است. قلبی مملو از محبت دارد و در امور خیریه (خصوصاً امور مربوط به زنان و کودکان) و حمایت از حیوانات بسیار فعال میباشد.

گیاه خواری و ورزش اندی
اندی حدود ۲۰ سال گیاه‌ خوار است به گفته خودش حتی لباسی که از چرم حیوان باشد هم به تن نمی‌ کند اندی تا به حال ۴ بار موفق به کسب جایزه بهترین خواننده ارامنه جهان شده است. اندی جزو تيم فوتبال هنرمندان هم هست و آرزويش هم اينست كه در استاديوم آزادی بازی كند، او در اغلب حضور ورزشکاران در مسابقات در خاک آمریکا حضور دارد.

شایعه فوت اندی
در آذر ماه ۹۶ شایعه فوت وی در سانجه رانندگی منتشر شد که کذب می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داریوش کاردان

فعالیت های هنری اندی

آلبوم‌ها:
چهره‌های آینده (۱۳۵۶_۱۹۷۷)
خواستگاری (اثر مشترک با کوروس) (۱۳۶۴_۱۹۸۵)
پرواز (اثر مشترک با کوروس) (۱۳۶۷_۱۹۸۸)
بلا (اثر مشترک با کوروس) (۱۳۶۹_۱۹۹۰)
خداحافظ (اثر مشترک با کوروس) (۱۳۷۰_۱۹۹۱)
بیقرار (۱۳۷۱)
لیلی (اثر مشترک با حسن شماعی‌زاده و بیژن مرتضوی) (۱۳۷۲_۱۹۹۳)
تنهایی (۱۳۷۳_۱۹۹۴)
سرسپرده (۱۳۷۵_۱۹۹۶)
قهرمانان وطن (اثر مشترک با داریوش و لیلا فروهر) (۱۳۷۷_۱۹۹۸)
جادهٔ ابریشم (۱۳۷۷_۱۹۹۸)
نونه (۱۳۷۸_۱۹۹۹)
و قلب من (۱۳۷۹_۲۰۰۰)
یاران پاکسیما (اثر مشترک با پیروز و حمید و پاکسیما) (۱۳۷۹_۲۰۰۰)
خلوت من (۱۳۸۱_۲۰۰۲)
روزهای عاشقی (۱۳۸۲_۲۰۰۳)
پلاتینوم (۱۳۸۳_۲۰۰۴)
شهر فرشتگان (۱۳۸۵_۲۰۰۶)
فرودگاه (۱۳۸۶_۲۰۰۷)
کنسرت کداک تیاتر (۱۳۸۶–۲۰۰۷)[۱۷]

فیلم‌شناسی:
تهرانجلس (۲۰۰۳)
میراث‌دار: افسانه عمر خیام (۲۰۰۵)
سفر از دست‌رفته (۲۰۱۰)
شیرین عاشق (۲۰۱۴)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی اندی
4.3/5 - (65 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه