بیوگرافی داوید ویا

6 سال پیش
بیوگرافی داوید ویا
5/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی داوید ویا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
داوید ویا سانچز (زاده ۳ دسامبر ۱۹۸۱ در لانگرئو) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. او عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

زندگینامه داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا

فعالیت ورزشی

تیم ملی
وی سابقه عضویت در تیم‌های اسپورتینگ گیخون، رئال ساراگوسا، والنسیا، بارسلونا و اتلتیکو مادرید را دارد.

لانگرئو
او از سن شش سالگی تا سن هجده سالگی در تیم محل تولدش توپ زد و بازی‌های درخشانش در بازی‌های نوجوانان و جوانان مورد توجه چند تیم از جمله اسپورتینگ گیخون قرار گرفت تا جایی که به عضویت تیم جوانان اسپورتینگ گیخون درآمد.

اسپورتینگ گیخون
او در سن ۱۸ سالگی به عضویت تیم جوانان گیخون درآمد و در ۶۵ بازی که برای این تیم انجام داد، توانست ۲۵ گل به ثمر برساند. نمایش خوب او در تیم دوم گیخون باعث شد که به تیم اصلی این باشگاه بیاید و در طول ۸۰ بازی ای که برای این تیم انجام داد، نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رساند و مورد توجه تیم‌های بزرگ‌تری قرار گرفت.

رئال زاراگوزا
در سال ۲۰۰۲ رئال زاراگوزا با پرداخت ۳ میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد. ویا دو سال در این تیم حضور داشت و توانست در ۷۳ بازی که برای این تیم انجام داد، ۳۲ گل به ثمر برساند که آمار فوق‌العاده‌ای بود و همین بازی درخشان او توانست مورد توجه تیم‌های قدرتمند لالیگا درآید.

والنسیا
در سال ۲۰۰۵ تیم فوتبال والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در طول ۱۶۶ بازی که با پیراهن شماره ۷ والنسیا انجام داد، ۱۰۷ گل به ثمر رساند. این دوران طلایی ویا باعث شد مورد توجه تیم بارسلونا قرار گیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میثاق معمارزاده

بارسلونا

تیم بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود. مراسم معارفه ویا دو روز بعد از ثبت قرارداد این بازیکن با بارسلونا در ورزشگاه نیو کمپ با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر از هواداران بارسلونا برگزار شد.

او در فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱ پیراهن شماره ۷ بارسلونا را به تن کرد.

فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱

او در اولین فصل حضورش در بارسلونا با این تیم موفق شد دوگانه شامل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند او در فینال لیگ قهرمان مقابل باشگاه فوتبال منچستر یونایتد موفق به گلزنی شد و در پیروزی ۳–۱ تیمش نقش داشت. در همین فصل آنها توانستند ۵–۰ برابر رقیب سنتیشان رئال مادرید در نیو کمپ به پیروزی برسند. ویا موفق شد در این بازی دبل کند.

فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲
در این فصل ویا در بازی با باشگاه ورزشی السد در جام باشگاه‌های جهان مصدوم شد و کل فصل و همچنین جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ را از دست داد.

فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۳
او در این فصل پس از مصدومیت توانست لالیگا را فتح کند و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم پیش برود ولی در نیمه نهایی با شکست مقابل بایرن مونیخ از صعود به فینال بازماند.

اتلتیکو مادرید
داوید ویا در تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۱ میلیون یورو از بارسلونا به اتلتیکو مادرید پیوست. او در اولین بازی رسمی برای اتلتیکو توانست در سوپر کاپ اسپانیا به تیم سابقش بارسلونا گل بزند. او همچنین اولین گلش برای اتلتیکو در لالیگا را با پاس گل کوکه به رئال سوسیداد زد. او در نتها فصل حضورش در اتلتیکو لالیگا را فتح کرد و نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا دورسون

بازی‌های ملی

داوید ویا در مجموع ۹۷بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به میدان رفته‌است که در مجموع ۵۹گل به ثمر رسانده‌است. او با ۶ گلی که در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ آقای گل این رقابت‌ها شد. وی برترین گل زن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود و پس از او رائول گونزالس قرار دارد.

جام جهانی ۲۰۰۶
او در سن ۲۴ سالگی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بازی کرد و با زدن دو گل مقابل اوکراین و یک گل مقابل فرانسه به کار خود پایان داد. اسپانیا در آن جام در مرحله یک‌هشتم نهایی ۳–۱ در مقابل فرانسه شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸
ویا در این مسابقات موفق شد با زدن ۶ گل عنوان آقای گلی این مسابقات را بدست آورد و اسپانیا با پیروزی برابر آلمان در فینال برای دومین بار پس از جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۴ فاتح جام ملت‌های اروپا شد.thumb|Villa_spain_russia.jpg|ویا پس از گلزنی مقابل روسیه در نیمه نهایی یورو ۲۰۰۸

جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹
ویا در جام کنفدراسیونها ۲۰۰۹ با اسپانیا در نیمه نهایی از آمریکا شکست خورد و در رده تیم میزبان یعنی آفریقای جنوبی را شکست داد و سوم شد ویا با زدن سه گل در این مسابقات کفش برنزی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام جهانی ۲۰۱۰
داوید ویا در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ فوق ستاره تیم ملی فوتبال اسپانیا بود و این تیم را یک تنه تا مرحله نیم نهایی بالا آورد و در فینال با گل لحظات پایانی آندرس اینیستا اسپانیا قهرمان جام جهانی (برای اولین بار در تاریخ جام جهانی) شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علا عباس

او در این رقابت جهانی با به ثمر رساندن ۵ گل آقای گل این مسابقات البته؛ در کنار توماس مولر، وسلی اشنایدر و دیگو فورلان از آلمان، هلند و اروگوئه شد.

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲
او به علت مصدومیت در این دوره غایب بود.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در این دوره هم برای

دوم دوره متوالی با شکست دادن ایتالیا در

فینال قهرمان اروپا شد.

جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳
او در این جام برای اسپانیا سه گل زد که همه

آنها در پیروزی ۱۰–۰ اسپانیا مقابل تاهیتی بود.

اسپانیا در این مسابقات در فینال از میزبان برزیل

شکست خورد و مقام دوم را بدست آورد.

جام جهانی ۲۰۱۴
او قبل از این مسابقات اعلام کرده بود که پس از پایان

این تورنومنت از بازیهای ملی خداحافظی خواهد کرد.

مدافع عنوان قهرمانی از دور گروهی هم بالا نیامد و

ویا هم با زدن یک گل مقابل استرالیا به کار خود پایان

داد اما او بعداً در دسامبر ۲۰۱۵ گفت که نظرش دربارهٔ

خداحافظی از بازیهای ملی تغییر کرده‌است.

انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸
در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ و پس از عملکرد درخشان ویا در

نیویورک سیتی او برای بازی مقابل تیم ملی فوتبال ایتالیا و لیختن اشتاین دوباره پس از سه سال به تیم ملی فرا خوانده شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی داوید ویا
5/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه