بیوگرافی فیلیپ لام

6 سال پیش
بیوگرافی فیلیپ لام
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی فیلیپ لام به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
فیلیپ لام بازیکن و کاپیتان سابق باشگاه فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی المان است.

بازیکنی با هوش با سانترهای عالی، پا به توپ خوب، پاس‌های خوبی داشت و در پست هافبک دفاعی بازیسازی از جلو مدافعان به خوبی انجام می‌داد.

بازی خوانی خوبی داشت وضربات کات دار قشنگی را به گل تبدیل می‌کرد.وی سفیر آلمان برای دریافت میزبانی جام ملت های اروپا ۲۰۲۴ است.

زندگینامه فیلیپ لام

بیوگرافی فیلیپ لام

فعالیت ورزشی

فلیپ لام در رویدادهای بزرگ ورزشی همچون جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶، جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴، جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸، جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ همراه تیم ملی فوتبال آلمان حضور داشته است و همچنین قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل است.

تیم های باشگاهی

تیم پایه
او فوتبال را در ۱۱ سالگی در در باشگاه فوتبال پایه زادگاهش مونیخ آغاز کرد. او در تیم پایه بایرن به سرعت رشد کرد تا اینکه به درجه کاپیتانی نیز رسید.

اشتوتگارت
پس از آن مسئولان باشگاه بایرن مونیخ او را به صورت قرضی به باشگاه اشتوتگارت منتقل کردند، لام در اشتوتگارت دو فصل بازی کرد و ۵۳ بار به میدان رفت. از جلمه در لیگ قهرمانان اروپا. در فصل آخر حضور او در اشتوتگارت به صورتی قرضی بود که او برای نخستین بار برای حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ به تیم اول فوتبال آلمان دعوت شد.

بایرن مونیخ
او در ژوئیه ۲۰۰۵ به بایرن مونیخ بازگشت و جایگزین بیسنته لیزارازو شد. او در حال حاضر یکی از ارکان اصلی بایرن مونیخ است. در تابستان ۲۰۰۸ مسئولان بارسلونا سعی بسیار برای جذب او کردند اما سرنجام او تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ قرار داد خود را تمدید کرد. لام از سال ۲۰۱۰ به عنوان کاپیتان بایرن مونیخ انتخاب شد در فصل ۲۰۱۲٫۱۳ همرا بایرن مونیخ در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شد و به عنوان کاپیتان هر سه جام را بالای سر برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فاتح تریم

حضور در تیم ملی

او در سال ۲۰۰۴ به تیم فوتبال آلمان دعوت شد. از آن موقع تا سال ۲۰۱۴ وی عضو ثابت تیم ملی آلمان بود. لام از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان بود. فلیپ لام زننده نخستین گل جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان بود. در آخرین بازی ملی با تیم ملی در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ توانست قهرمان جام جهانی شود و به عنوان کاپیتان تیم ملی جام را بالای سر ببرد.

حاشیه ها

خداحافظی از دنیای فوتبال
فیلیپ لام در تاریخ ۲۰ می ۲۰۱۷ در بازی تیمش بایرن مونیخ برابر فرایبورگ در دقیقه ۸۷ بازی تعویض شد و پس از ۱۶ سال حضور پر افتخار در فوتبال حرفه‌ای، کفش‌هایش را برای همیشه آویخت و از فوتبال خداحافظی کرد.

زندگی شخصی
لام یکی از کم حاشیه ترین بازیکنان فوتبال است. از سال ۲۰۰۷ در بسیاری از رویداد ها و فعالیت های خیریه شرکت میکند و یکی از حامیان همجنسگرایان است و در این رابطه گفته است که از همجنسگرایان ترسی ندارد. با این حال، لام توصیه نمی‌کند که فوتبالیست ها به دلیل اعمال سوء استفاده از همجنسگرایان به طور عمومی اعتراف کنند. لام در سال ۲۰۱۰ با کلودیا شاتنبرگ ازدواج کرد و هم اکنون صاحب یک دختر به نام لنیا و یک پسر به نام جولیان هستند.

افتخارات ورزشی

شخصی
بهترین بازیکن زمین در دیدار با لهستان در جام جهانی ۲۰۰۶
عضو تیم ستارگان مستر کارت در جام جهان ۲۰۰۶
بهترین بازیکن زمین در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ برابر ترکیه
عضو تیم منتخب جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸
عضو تیم سال یوفا: ۲۰۰۶، ۲۰۰۸
عضو تیم سال فیفا: ۲۰۰۸

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محسن ربیع خواه

باشگاهی
بایرن مونیخ
بوندس لیگا: قهرمان ۰۳–۲۰۰۲، ۰۶–۲۰۰۵، ۰۸–۲۰۰۷، ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۰۳–۲۰۰۲، ۰۶–۲۰۰۵، ۰۸–۲۰۰۷، ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳
سوپر جام فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۱۰، ۲۰۱۲
لیگا پوکال: قهرمان ۲۰۰۷
لیگ قهرمانان اروپا :قهرمان ۲۰۱۳ نائب قهرمان ۲۰۱۰، ۲۰۱۲

ملی
تیم ملی فوتبال آلمان
جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶: سوم
جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰: سوم
جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸: دوم
جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴: قهرمان
وی سه روز پس از قهرمانی در جام جهانی برزیل از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیلیپ لام
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه