بیوگرافی عرفان پایدار

6 سال پیش
عکس اینستاگرام عرفان پایدار در حال اجرا
4.8/5 - (64 امتیاز)

بیوگرافی عرفان پایدار همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

عرفان رسولی ملقب به عرفان پایدار متولد ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ در اصفهان، خواننده موسیقی رپ و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است.

زندگینامه عرفان پایدار

بیوگرافی عرفان پایدار

تا ۱۶ سالگی درس خوانده است، بجز خواندن شعر می گوید، در بچگی تئاتر کار میکرده و الان در الان در آمریکا زندگی می کند. برای کتاب خواندن دنبال سوژه های تاریخی و جنایی می رود.

آغاز کار هنری

وی فعالیت موسیقی خود را با ترانه شستشو شروع کرد و در سال ۱۳۸۶ اولین آلبوم موسیقی خود در رپ فارسی را به نام از خانه تا گور منتشر کرد پس از این آلبوم و دو آلبوم دیگر به نام همیشگی در سال ۱۳۸۹ و خداحافظی را در سال ۱۳۹۴ منتشر کرده‌است. عرفان با انتشار آلبوم خداحافظی در تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ از عرصه رپ پارسی کناره‌گیری کرد و به گفته او دلایل خداحافظی اش در آلبوم خداحافظی ذکر شده‌است. اما او یک سال بعد پخش آلبوم خداحافظی، در آهنگ بهترین با همکاری تهم و جیدال حضور پیدا کرد؛ ولی در موزیک ویدئو آهنگ بهترین از سینا تهم و همیشگی که با سامی بیگی خوانده بود همکاری نداشت. عرفان در سال ۱۳۹۶ با تک اهنگ خوش اومدی با همراهی کنیس به موسیقی رپ بازگشت.

حاشیه ها 

از تئاتر تا مخالفت پدر عرفان پایدار
در دوران کودکی در ایران تئاتر بازی می کردم و علاقه زیادی هم داشتم هم به موسیقی هم به تئاتر ولی بخاطر مخالفت پدر نتوانستم ادامه بدهم.

جدایی و مهاجرت عرفان پایدار
بعد از اختلاف با خانواده در ۱۶ سالگی به شهر ارواین کالیفرنیا مهاجرت می کند دو سال بعد در سال ۱۳۸۰ چند روزی بعد از حوادث یازدهم سپتامبر به علت نداشتن اقامت قانونی دستگیر می شود. می گوید به چند زندان مختلف رفتم و بالاخره بعد از چند روز آزاد شدم و به عشقم موسیقی و شعر چسبیدم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود کیمیایی

اولین آهنگ تا آلبوم عرفان پایدار
در سال ۱۳۸۴ دومین ترک خود بنام شستشو رو منتشر داد که نامش سر زبان ها افتاد، اما در سال ۱۳۸۶ با آلبوم از خانه تا گور در اعتراض به مشکلات مهاجرت وارد مارکت جهانی شد. این آلبوم در آمریکا ضبط و پخش شد.

همکاری با خوانندگان لس انجلسی عرفان پایدار
در سال ۱۳۸۶ با چند خواننده پاپ از جمله اندی، شهبال شب پره و ستار آهنگی را برای موسسه PACI ساخت و دو سال بعد آهنگی اعتراضی برای انتخابات ۸۸ هم خواند. عرفان علاوه بر اعضای گروه پایدار با خوانندگان بزرگی چون بهرام، سامی بِیگی، و گروه زدبازی همکاری داشته‌است. همچنین وی آهنگ سرزمین یخ را به همراه رضا پیشرو اجرا کرد. از همکاری‌های دیگر او می‌توان همکاری با سوگند را نام برد. بعد از آهنگ موفق منتظر، آهنگ و نماهنگ یادته با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به‌طوری‌که این نماهنگ در مدت ۴۸ ساعت مرز یک میلون بازدید در رادیو جوان را رد کرد.

ازدواج عرفان پایدار
عرفان مدت هاست با یک دختر مدل ایرانی بنام کیمیا در یک رابطه عاشقانه است، هنوز خبر رسمی از ازدواج این دو منتشر نشده است.

بهترین خواننده عرفان پایدار
در سال ۲۰۱۳ عرفان بعنوان یکی از برترین رپر های ایرانی در مجله تخصصی پاپ مترز بخاطر آهنگ باید انتخاب شد، و ویدیو کلیپ راه من از آلبوم همیشگی او در شبکه جهانی موزیک Viva بارها پخش شد.

گروه پایدار عرفان پایدار
عرفان رسولی موسس گروه پایدار است و چندین خواننده رپ را در این گروه گرد هم آورده است، او تصمیم دارد با این شرکت چهره موسیقی ایران را عوض کند.

شاعر مورد علاقه عرفان پایدار
اولین کتاب شعری که خوندم گلستان سعدی بود که برای تولد ۸ سالگیم خریده بودن و از اون به بعد شروع کردم به شعرای دیگران رو خوندن، و الان شاعر مورد علاقم عمر خیام هست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنا کولمن

علاقه به کتاب عرفان پایدار
کتاب زیاد میخوندم، سوژه‌های مورد علاقم تاریخ، جنایی، طبیعت و جغرافی می‌ شود گفت که اکثر کتاب های Agatha Christie و Jules Verne رو خوندم.

ماجرای خداحافظی عرفان پایدار
عرفان در بهمن ۹۴ با انتشار آلبوم خداحافظی از موسیقی خداحافظی کرد و گفت دلایل این رفتنم در آلبوم گفته شده، او در سال ۹۶ با تک آهنگ خوش اومدی به همراهی کنیس به موسیقی رپ بازگشت. وی به تازگی اهنگ جدید خود را به نام منو نترسون را با همکاری حصین منتشر کرد با استقبال بالایی رو به رو شد.

موضوع آثار او عرفان پایدار
اولین آلبوم عرفان از خانه تا گور نام داشت که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار جهانی شد آلبوم از خانه تا گور اولین آلبوم رپ فارسی بود که در بازار جهانی به فروش می‌رسید. عرفان در اول آلبوم از سرخوردگی‌های خود از برخی مسائل موسیقی ایرانی صحبت می‌کند ولی موضوع اصلی این آلبوم مهاجرت یک ایرانی و مشکلات مهاجرت بود.

علل اجتماعی عرفان پایدار
عرفان در سال ۲۰۰۷ با همکاری خوانندگان پاپ از جمله ستار، اندی، شهبال شب‌پره و… آهنگی را به نام پاکی برای مو سسه PACI (Persian American Cancer Institute) ساخت. او در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران آهنگی را برای جنبش سبز به نام تصمیم خواند. در سال ۲۰۰۸ بعد از پخش مستندی به نام شوک در تلویزیون ایران او در تفسیری ۵ دقیقه‌ای از این برنامه و صدا و سیما انتقاد کرد.

راه من در شبکه ویوا عرفان پایدار
ویدئو کلیپ راه من یکی از ترک‌های آلبوم همیشگی در شبکه Viva پخش شد. در بین رپرهای ایرانی عرفان تنها رپری است که کلیپش از این شبکه جهانی پخش شد که قدم و حرکت مثبتی در جهت پیشرفت و شناخته شدن بیشتر رپ فارس در جوامع خارجی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاظم سیاحی

حضور در شبکه جهانی «ام تی وی» عرفان پایدار
عرفان به نمایندگی از موسیقی ایران و همین‌طور به عنوان یکی از ستاره‌های هیپ هاپ ایران در برنامه Rebel Music از شبکه جهانی MTV حضور پیدا کرد و صحبت‌هایی دربارهٔ کشورش ایران و موسیقی آن کرد و همین‌طور فری استایلی از آهنگ انعکاس و یکی از آهنگ‌های آلبوم خداحافظی اجرا کرد.

فعالیت های هنری عرفان پایدار

آلبوم‌ها:
از خانه تا گور ۲ مرداد ۱۳۸۶
همیشگی ۳ شهریور ۱۳۸۹
خداحافظی ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

تک آهنگ ها:
شستشو
دیوونه
سرانجام
هدف حد نداره
مسیر
پرواز
اینجا جای ماست
توهم
اینو بفهم
باید باشیم
نمیترسم
OD
زنجیر
تند میرم
رده پا
پایدار ۱
دنیا مال ماست
کارگردان
وقتشه
خط من (ریمیکس)
آینه
امضا
یادم بیار
یه وجب از ما
چیکه چیکه
منتظر
نمیتونی بند کنی پامو به زمین
سرزمین یخ
کم تو گله کن
خان
show must go on
یادته
دنیام دست منه
این خاک
خونه خالی
لحظه
Beamer Benz Or Bentley
آدم نمیشه
سنگ
وقتشه
یقه
برگرد خونه
جام خوبه
همیشه
الفبا
خوش اومدی
منو نترسون
میریزه برام
قله
حال من خوبه
آقازاده
دژاگه

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی عرفان پایدار
4.8/5 - (64 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه