بیوگرافی کوروس شاهمیری

6 سال پیش
عکس اینستاگرام کوروس شاهمیری
3.6/5 - (62 امتیاز)

بیوگرافی کوروس شاهمیری همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

کوروس یا کورس شاهمیری متولد ۱۳۳۲ در تهران، خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ ایرانی است.

زندگینامه کوروس شاهمیری

بیوگرافی کوروس شاهمیری

فارغ التحصیل فوق لیسانس موسیقی جاز از دانشگاه دولتی برکلی بوستون آمریکا است، بجز خواندن یکی از آهنگسازان باسابقه است، او ترانه سرایی نیز کرده و سه فرزند دارد. لیسانس خود را از دانشگاه تهران گرفته است.

آغاز کار هنری

فعالیت خود را از سال سوم دانشگاه تهران با همکاری همایون شاپور و رابرت نقلی با ایجاد یک گروه بند ارکستر شروع کرد، این گروه موفق مدت ها در مکان های مختلفی کنسرت برگزار کردند. کوروس ابتدا نوازنده گیتار الکترونیک بود که بعدا فقط گیتار می زد. وی در سال ۱۹۸۵ اولین آلبوم رسمی خود را به نام «خواستگاری» همراه با آندرانیک مددیان (اندی) منتشر کرد.

حاشیه ها

مهاجرت و آشنایی با اندی کوروس شاهمیری
کوروس برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد، آنجا با همکاری دوست قدیمی اش رابرت نقلی وارد یک گروه موسیقی عروسی در نقش نوازنده گیتار الکترونیک شد، در یکی از اجراها با اندی نوازنده قبلی گروه موسیقی آشنا شد که موجب شروع همکاری موفق این دو هنرمند شد. کوروس در مدت همکاری با اندی بعنوان آهنگساز خوانندگانی چون فرامرز آصف، فتانه، آرتوش و احمد آزاد نیز فعالیت می کرد.

بند کوروس اندی کوروس شاهمیری
در سال ۱۹۸۴ با همکاری اندی گروه نوازنده ای را تشکیل دادند و نام آنرا بند رز (Roz) گذاشتند، این گروه که ابتدا فقط نوازندگی را دنبال می کردند با همکاری اندی و کوروس تصمیم به انتشار اهنگی می گیرند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کویین لطیفه

شهرت با خواستگاری کوروس شاهمیری
در سال ۱۹۸۵ کوروس و آندی متن شعری بنام خواستگاری را از ترانه سرایی بنام آنزمان ژاکلین می خرند و هر دو با ساعت ها تمرین این آهنگ را می سازند، اندی خواننده و کوروس در مقام تنظیم کننده، همین آهنگ به شدت مورد استقبال قرار گرفت و شهرت زیادی برایشان به ارمغان آورد. البته این آهنگ در قالب یک آلبوم با ۷ قطعه در سال ۱۳۶۳ منتشر شد.

آهنگ های مشهور کوروس شاهمیری
بعدها کوروس و اندی آهنگ‌ های محبوب بلا، خداحافظ، بیقرار، ما همه ایرونی هستیم و خداحافظی را اجرا کردند، که در لیست پرفروش‌ترین آهنگ‌ ها قرار گرفت.

سبک و ساز کوروس شاهمیری
سبک‌ کارش پاپ، دنس پاپ، راک و ساز تخصصی اش گیتار است.

ازدواج و خانواده کوروس شاهمیری
کوروس شاهمیری با سوسن ازدواج کرده و صاحب سه فرزند، دو پسر و یک دختر می باشد، پسرش بزرگش امیر ۳۶ ساله تاجر است، دخترش یاسمن سخنگو و نفر پنجم کمپانی رینگ (آیفون تصویری) و پسر کوچکش ایمان دانشجوی نخبه می باشد.

شغل دوم کوروس شاهمیری
کوروس در امریکا صاحب یک شرکت بزرگ در صنعت چاپ و گرافیک است.

آلبوم های کوروس شاهمیری
«پرواز»، «بلا» و «خداحافظی» آلبوم‌های بعدی و مشترک با اندی بود. آن دو در سال ۱۹۹۱ به همکاری با همدیگر پایان دادند. کوروس پس از آن پنج آلبوم را به‌صورت انفرادی منتشر کرد و آخرین آلبوم او در پاییز سال ۲۰۱۰ با نام «افسانه» منتشر شده‌است.

فعالیت های هنری کوروس شاهمیری

آلبوم‌ها:
خواستگاری (به همراهی اندی) (۱۳۶۳)
پرواز (به همراهی اندی) (۱۳۶۶)
بلا (به‌همراهی اندی) (۱۳۶۸)
خداحافظ (به‌همراهی اندی) (۱۳۶۹)
نسل من (۱۳۷۲)
یاغی (۱۳۷۵)
دروازهٔ عشق (۱۳۷۷)
عاشق‌ترین (۱۳۸۰)
افسانه (۱۳۸۹)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماری‌آنجلا ملاتو

تک‌آهنگ ها:
محال ۱۳۹۰
دو راهی (با شهرام معصومیان) ۱۳۹۲
آبی ۱۳۹۴
ای وای گلم ۱۳۹۴
به گمونم خدا ایروونی باشه ۱۳۹۵
وای دل من ۱۳۹۶

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی کوروس شاهمیری
3.6/5 - (62 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • محسن
    5 سال پیش

    جالب بود

  • Hooman
    5 سال پیش

    عاشقتم