بیوگرافی فرامرز آصف

6 سال پیش
عکس اینستاگرام فرامرز آصف
5/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی فرامرز آصف همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

فرامرز آصف (زاده مهر ۱۳۲۹ در آبادان) خوانندهٔ ، آهنگساز و ترانه سرا سبک پاپ و ورزشکار سابق ایرانی است.

زندگینامه فرامرز آصف

بیوگرافی فرامرز آصف

فارغ التحصیل لیسانس رشته معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۱۳۵۹ می باشد، او ورزشکار ملی ایران در رشته پرش سه گام و سال ها رکورد دار این ورزش بود. وی مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران در رشته پرش سه‌گام را کسب کرده و حد نصاب ۱۶ متر و ۷ سانتیمتری او به مدت ۳۲ سال رکورد پرش سه‌گام ایران بود.

آغاز کار هنری

فرامرز آصف از سال ۱۹۸۴ با آلبوم افرا به دنیای موسیقی پا گذاشت و امروزه ۳۴ سال است که در عرصه موسیقی کار می کند. او موسیقی را در آمریکا یک کار تمام وقت می داند.

حاشیه ها

اصالت فرامرز آصف
وی متولد دزفول و اصالتاً از خاندان آصف نخعی و اهل تهران است.

خانواده فرامرز آصف
پدر من به دلیل اینکه رییس دارایی دخانیات بود، مسافرت و ماموریت های فراوانی داشت بخش عمده ای از سفرش به خوزستان بود به همین دلیل من در آبادان به دنیا آمدم. یک خواهرم در اهواز و خواهر دیگر در خرمشهر. من هم هیچکدام از این شهرها را ندیده بودم تا بیست و دو سالگی که برای حضور در مسابقات به خوزستان پای گذاشتم.

استعداد ورزشی فرامرز آصف
استعداد ورزشی اش از دبیرستان و مسابقات داخلی در مدارس کشف شد. با تشویق یکی از اساتیدش بنام احمد ایزدپناه در تعطیلات تابستانی در امجدیه تمرین میکرد. همزمان در مسابقات دانشکده افسرس هم حضور داشت و همیشه جز نفرات برتر بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مزدک رستمی

بورسیه ورزشی فرامرز آصف
دبیرستان هدف درس میخواندم که دولتی نبود و مخارج تحصیل هم در آن گزاف بود. ناظم مدرسه مربی دومیدانی تیم ملی بانوان ایران بود و از طریق آشنایی که در ورزش پیدا کرده بودیم صحبتی با مدیریت دبیرستان کرد و به نوعی اولین فردی در ایران شدم که با بورس ورزشی به ادامه تحصیل پرداخت.

شکست رکورد پرش فرامرز آصف
همان زمانها که کلاس دوازدهم بودم، توانستم رکورد آموزشگاه های ایران در دو ماده پرش سه گام و پرش طول را بشکنم.

مهاجرت برای تحصیل فرامرز آصف
به دنبال کسب مدال برنز در رشته پرش سه گام در بازیهای آسیایی سال ۱۹۷۴ در تهران و رکورددار پرش سه گام ایران، دانشگاه جنوب کالیفرنیا به فرامرز آصف بورس تحصیلی ورزشی اعطا نمود. او راهی آمریکا شد و برای مدت چهار سال به تیم دوومیدانی این دانشگاه پیوست. در سال ۱۹۸۰ فرامرز با مدرک مهندسی در رشته معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد.

انقلاب ۵۷ فرامرز آصف
سال ۱۹۷۹ درس من به پایان رسید و آماده بازگشت به ایران بودم که انقلاب شد. همان زمان شنیدم که در ایران نسبت به دانشجویانی که در آمریکا مشغول به تحصیل بودند، غضب و ناراحتی وجود دارد حرفشان این بود که ما تمام مال و منال ایران را برداشته و به آمریکا برده ایم. برای همین در این کشور عریب ماندگار شدم.

ازدواج فرامرز آصف
فرامرز آصف در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۸۰ با یلدا آصف ازدواج نموده است وی در حال حاضر در ایالت کالیفرنیای آمریکا مقیم است و یک دختر و یک پسر دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نگار حسن زاده

 شکسته شدن رکورد فرامرز آصف
وقتی رکورد پرش سه گام من پس از سی و سه سال شکسته شد انتظار داشتم فردی از ایران تماس بگیرد و بگوید به تو تبریک می گویم، بالاخره رکوردت را شکستند روزنامه همشهری آن زمان نوشت : خواننده بد صدا که فردا صبح از خواب بیدار شود بزرگترین افتخار خود را از دست داده است! ۱۶ متر و ۷ سانتیمتری رکورد فرامرز آصف بود.

دوپینگ با امام رضا فرامرز آصف
به شخصه اعتقاد فراوانی به مشهد و امام رضا (ع) دارم و عاشق امام رضا( ع) هستم یعنی به جرات می گویم که توسل به حرم امام رضا (ع) برای من حکم دوپینگ را دارد.

بازگشت به ایران فرامرز آصف
بهرام افشارزاده یکی از مدیران پرنفوذ ورزشی از دوستان صمیمی فرامرز آصف است، تلاش چندین باره او برای فراهم کردن شرایط بازگشت این خواننده به وطن به نتیجه نرسید.

موسیقی فرامرز آصف
موسیقی فرامرز آصف در عین حال که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الهام و تأثیر گرفته، دارای چاشنی‌های موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز می‌باشد. آلبوم‌های افرا ۱ و ۲، سیمین بر، جنگ و صلح، ترمه و یاس و قشنگ روزگار تاکنون از این خواننده انتشار یافته‌است.

نظر بهرام افشارزاده درباره فرامرز آصف
بهرام افشارزاده دربارهٔ او می‌گوید: «فرامرز آصف پسر تحصیلکرده‌ای بود که مدارج تحصیلی را تا بالاترین سطح گذرانده بود. ورزشکار خیلی خوبی هم بود. البته همان موقع هم ته صدایی داشت و کارهای هنری را هم دوست داشت. گاهی هم برای ما می‌خواند. البته وقتی این‌ها می‌روند خارج، جذب فضای آن فضاها می‌شوند. به هر حال یک اتفاقاتی هم در آن سال‌ها افتاد. یکسری برخوردهای تند شد. این‌ها ورزشکار بودند و رفتند و بعد وارد فضاهای دیگری شدند. شاید اگر ما با رأفت اسلامی بیشتری در رأس ورزش کشورمان با قهرمان‌هایی از این دست برخورد می‌کردیم، می‌شد خیلی‌ها مثل آصف را هم برگرداند همین جا و کاری کرد که مواضع شان عوض شود.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساشا الکساندر

فعالیت های هنری فرامرز آصف

آلبوم‌ها:
۱۳۶۷/۱۹۸۸- افرا ۲٫۱
۱۳۷۰/۱۹۹۱- ضیافت
۱۳۷۲/۱۹۹۳- افرا ۳
۱۳۷۷/۱۹۹۸- افرا ۴ (جنگ و صلح)
۱۳۸۱/۲۰۰۲- افرا ۵ (ترمه و یاس)
۱۳۸۵/۲۰۰۶- افرا ۶ (قشنگ روزگار)
۱۳۸۸/۲۰۰۹- افرا ۷ (بهترین‌های ۲۵ سال)
۱۳۸۸/۲۰۰۹- افرا ۸

تک‌آهنگ‌ها:
رفتم که رفتم
دی جی
شب عشق

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی فرامرز آصف
5/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه