بیوگرافی رافائل نادال

6 سال پیش
بیوگرافی رافائل نادال
Rate this post

بیوگرافی رافائل نادال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رافائل نادال یکی از ورزشکاران مشهور است که در ورزش تنیس در سطح دنیا جایگاه ویژه ای دارد. او در سال ۲۰۱۸ دومین تنیسور مطرح دنیا بوده و «سلطان خاک» لقب گرفته است.

زندگینامه رافائل نادال

بیوگرافی رافائل نادال

دوران کودکی

در زندگینامه رافائل نادال این گونه آمده است که وی در ۳ ژوئن ۱۹۸۶ در شهر کوچکی به نام ماناکور که در جزیره مایورکا (در دریای مدیترانه و شرق اسپانیا) واقع شده، به دنیا آمد. پدرش «سباستین نادال» نام دارد و یک تاجر اسپانیایی است و همچنین صاحب رستوران ساپونتا می باشد. مادرش «آناماریا پریرا» خانه دار است.

رافائل که بیشتر او را با نام رافا نادال می شناسند، در خانواده ای کاملا ورزشی متولد شد، او برادرزاده ی میگل آنخل نادال فوتبالیست بازنشسته و مربی با سابقه ی فوتبال است، که سال ها در تیم ملی فوتبال اسپانیا، تیم مایورکا و بارسلونا بازی می کرده است. همین موضوع سبب شده بود که رافائل از کودکی به فوتبال علاقه داشته باشد. وی از طرفداران باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا است.

رافائل عموی دیگری به نام تونی نادال دارد، که یکی از تنیسورهای معروف و حرفه ای اسپانیا به شمار می رود. تونی نادال زمانی که رافائل سه ساله بود، دائم او را با خود به زمین های تنیس می برد و تشویق می کرد که وارد ورزش تنیس شود، پدرومادرش نیز بسیار راغب بودند؛ و این گونه بود که رافائل، از همان کودکی آموزش تنیس را زیر نظر عموی خودش شروع کرد.

رافائل نادال در سن هشت سالگی، موفق شد قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال کشور اسپانیا شود. وی زمانی که ۱۲ ساله شد توانست به طور هم زمان عنوان قهرمانی مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال اسپانیا و قهرمانی مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال اروپا را به دست آورد. البته لازم به ذکر است که رافائل تا این سن به طور حرفه ای فوتبال نیز بازی می کرد.

در این زمان والدین رافائل از او خواستند، از بین رشته های ورزشی تنیس و فوتبال یکی را انتخاب کند و آن را به صورت حرفه ای ادامه دهد. او هم ورزش تنیس را انتخاب کرد. البته تونی نادال در انتخاب این رشته بسیار نقش داشت، به طوری که رافائل نادال بارها در صحبت های خود اعلام کرده که زندگی ورزشی خود را در تنیس مدیون عمویش تونی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سرخیو راموس

آغاز فعالیت حرفه ای

زمانی که رافا نادال چهارده ساله شد، در ماه می ۲۰۰۱ یک بازی نمایشی در زمین های خاک رس با تنیسور معروف و افسانه ای استرالیا به نام پت کش انجام داد. البته پت کش هیچ تمایلی به بازی با نادال نداشت، به این دلیل که برنامه ریزی کرده بودند با تنیسور معروف و اسطوره ی آلمانی به نام بوریس بکر مسابقه دهد. ولی بکر در این مسابقه ی نمایشی حضور نیافت و این گونه بود که پت کش مقابل رافائل نادال قرار گرفت و ناچار شد با او مسابقه دهد.

جالب است بدانید پت کش از این داستان همواره به عنوان مضحک ترین واقعه زندگی خود یاد می کند! نادال در این مسابقه موفق شد با اختلاف امتیاز کمی پت کش را شکست دهد و او را بسیار عصبانی تر از قبل نماید!

سال بعد در حالی که رافا نادال وارد پانزده سالگی شد، در نخستین بازی حرفه ای خود برنده شد. وی در مسابقات مایورکا وارد دور دوم شد و به عنوان نهمین بازیکنی که در تاریخ، یک بازی ATP را قبل از ۱۶ سالگی با موفقیت پشت سر گذاشته شناخته شد.

در سال ۲۰۰۳ نیز، به عنوان دومین بازیکن جوان در تاریخ معرفی شد، زیرا توانست به جمع ۱۰۰ نفر اول جهان در رنکینگ ATP راه یابد، و همچنین در دو مسابقه ی چلنجر نیز برنده شد.

سال ۲۰۰۵، سرآغاز موفقیت های بزرگ

سال ۲۰۰۵ آغاز موفقیت های بزرگ رافا نادال بود زیرا در این سال موفق شد ضمن به دست آوردن نخستین گرند اسلم، کارنامه ی خود مقام دوم جهان را نیز به خود اختصاص دهد. همچنین دو عنوان مسترز اول دوران بازیگری خود را در رم و مونته کارلو کسب نمود. سپس برنده ی مسابقات گرند اسلم فرانسه و مسابقات بارسلونا شد. و از همین جا بود که توانست رکورد بی شکستی خود را در زمین های خاکی آغاز نماید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرنکی دی یونگ

نادال در زمان مسابقات اوپن فرانسه ۱۸ ساله بود، توانست پس از ۲۱ سال رکورد متس ویلاندر سوئدی را بشکند و رکورد جوان ترین مسابقات را به خود اختصاص دهد. همچنین تا پایان سال موفق شد، برنده ی ۴ عنوان از ۹ مسترز سال شد، در مجموع ۱۱ عنوان قهرمانی را کسب نمود و موفق شد رکورد بیش ترین عناوین قهرمانی را در یک سال به دست آورد.

شکست راجر فدرر و کسب عنوان نایب قهرمانی

با ورود به نوزده سالگی درست در روز تولدش، راجر فدرر را شکست داد و پس از دو روز موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات فرانسه را به خود اختصاص دهد. اما مسابقات پایان سال را که پس از سپری شدن چهار سال دوباره به چین و شانگهای بازگشته بود، به علت مصدومیت شدید از ناحیه ی پای چپ خود از دست داد؛ اما با این وجود، این سال را با رکورد ۷۹ برد در یک سال، پس از راجر فدرر که رکورد ۸۱ برد را داشت، با عنوان نایب قهرمانی به پایان برد.

رافا نادال در سال ۲۰۰۶ نیز مسابقات اوپن استرالیا را به دلیل همان مصدومیت از دست

داد. پس از مسابقات دوبی، دوباره سال را به طور کامل شروع کرد و در یک فینال

دراماتیک در مقابل راجر فدرر قرار گرفت. اغلب پیروزی های رافائل در برابر راجر فدرر

در همین سال رخ داد. وی در تمام مسابقات فینال رم، دوبی، فرانسه و مونته کارلو

موفق شد فدرر را شکست دهد. اما در اواخر سال ۲۰۰۶ در مسابقات چین، در مرحله

ی نیمه نهایی در برابر راجر فدرر شکست خورد.

اگرچه این سال برای نادال همچون سال ۲۰۰۵ با کسب ۶ عنوان قهرمانی نبود، زیرا

در سال ۲۰۰۶ تنها موفق به دریافت ۵ عنوان قهرمانی شد. اما رکورد بدون شکست

او در زمین های خاکی همچنان ادامه داشت!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناچو

رافائل نادال در سال ۲۰۰۷ در دو مسابقه ی نیمه نهایی در هندوستان و مرحله اول

مسابقه در سیدنی به طور پیاپی شکست خورد و در مرحله ی یک چهارم نهایی

اوپن استرالیا در برابر فرناندو گونزالس، نیز مغلوب شد.

اما همچنان رکورد بی شکستی نادال پابرجا بود. او به خوبی موفق شد از عنوان

های قهرمانی خود در بارسلونا، مونته کارلو و رم دفاع کند. تا این که سرانجام در

مسابقات مسترز هامبورگ شرکت کرد، اما در حالی که یک ست را برده برد، به

علت خستگی فراوان در مسابقات فینال در مقابل راجر فدرر مغلوب شد.

ثبت یک رکورد جدید

بعد از این شکست، تقریبا همه امیدوار شدند که در این سری از مسابقات راجر فدرر

بالاخره نخستین جایزه فرانسه را به دست می آورد، اما باکمال ناباوری رافائل نادال در

فینال مسابقات او را نیز شکست داد و موفق شد یک رکورد تازه به ثبت برساند: «نخستین

بازیکنی که موفق شد در ۳ سال پیاپی و بدون باخت برنده ی مسابقات گرند اسلم فرانسه شود».

زندگی شخصی

رافائل نادال، شخصی با اعتماد به نفس بالا، بسیار تلاش گر، متواضع و فروتن است

و به شدت مردمی می باشد، همین اخلاق او سبب شده که در میان اسپانیایی ها

محبوبیت فراوانی داشته باشد.

بسیار بانشاط، پرانرژی و خستگی ناپذیر است و اراده ی پولادین او زبانزد خاص و عام است.

رافائل هنوز ازدواج نکرده است. به شدت ماشین های لوکس مانند بوگاتی و پورشه

را دوست دارد. علاقه ی زیادی به ورزش فوتبال دارد و زین الدین زیدان فوتبالیست

معروف فرانسه، یکی از ورزشکارانی است که همواره مورد توجه نادال قرار دارد.

به همین دلیل جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را به زیدان تقدیم نمود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رافائل نادال
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه