بیوگرافی شهرام شب‌پره

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شهرام شب‌پره
4.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی شهرام شب‌پره همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شهرام شب‌پره (زاده ۱۷ بهمن ۱۳۲۶، تهران) خواننده، آهنگ‌ساز، هنرپیشه و ترانه‌سرای ایرانی است. وی پیشگام موسیقی پاپ ایرانی است.

زندگینامه شهرام شب‌پره

بیوگرافی شهرام شب‌پره

در بیمارستان ورجاوند تهران بدنیا آمد و در محله تهران نو بزرگ شده و در دبیرستان خامنه ای پور دیپلم گرفت، بسیاری شهرام شبپره را پس از ویگن، مرد اول موسیقی پاپ ایران میخوانند.

آغاز کار هنری

شهرام در سال ۱۳۴۰ و هنگامی که ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به‌عنوان نوازنده ساز درامز آغاز کرد. او کار حرفه‌ای خود را به‌عنوان خواننده از تابستان سال ۱۳۴۳ و در ۱۷سالگی از هتل قو در سلمان‌ شهر در شمال ایران با فعالیت در گروه آغاز کرد. در همان سال، گروه «شورشیان» یا ریبلز را به‌همراه ابراهیم حامدی (ابی) و سیاوش قمیشی تشکیل داد.

حاشیه ها

پدر و مادر هنرمند شهرام شب‌پره
در خانواده ای فرهنگی و موسیقی دوست رشد کرد پدر وی محمد که افسر ارتش بود در فراغت خود سنتور می نواخت و مادر وی فروغ الزمان که مدیر و معلم دبیرستان بود، در فراغت خود تار مینواخت.

خواهر و برادران موزیسین شهرام شب‌پره
برادر و خواهر شهرام نیز همه موسیقی را به صورت حرفه ای پیگیری کردند. شهبال، خالق و حامی گروه بلک کتس کلارینت (قره نی) مینواخت و شهنام که در تگزاس زندگی میکند گیتار را به صورت حرفه ای مینوازد شهناز، خواهر شهرام نیز از کنسرواتوار معتبر موزیک وین اتریش در پیانو فارغ التحصیل شد.

شروع از کودکی شهرام شب‌پره
شهرام از ۱۳ سالگی درام (تنبک) مینواخت و سپس در ۱۶ سالگی در تابستان ۱۳۴۳ کار حرفه ای خود را در هتل مجلل قو در شمال ایران با بازسازی و اجرای کاری از گروه بیتل ها به سبک پاپ ایرانی آغاز کرد. در سن ۱۷ سالگی گروه شورشیان را به همراه ابراهیم حامدی معروف به ابی و سیاوش قمیشی تشکیل داد و بعدها هر ۳ نفر جداگانه به فعالیت خود ادامه دادند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناصر عبداللهی

مهاجرت شهرام شب‌پره
شهرام قبل از انقلاب از ایران مهاجرت کرده و در لس آنجلس اقامت گزید و تاکنون بیش از ۲۰ آلبوم موفق و محبوب، اکثراً در موسیقی پاپ از آثار خود منتشر کرده است. او هم‌ اکنون در لس آنجلس زندگی می‌ کند.

مشکل با سیاوش قمیشی شهرام شب‌پره
این خواننده خارج از کشور گفت که آقای قمیشی کلاهبردار است و برای شعور و احساسات مردم ارزش قائل نیست و تنها به دنبال راهی است که درآمد بیشتری از قراردادهایش به جیب بزند. وی ابراز داشت که آقای قمیشی در کنسرت‌ هایش زنده نمی‌ خواند و روی آهنگ‌ ها لب می‌ زند، همچنین قمیشی را انسان مادی و بی‌ محبتی خواند که خیرش حتی به پسر خودش هم نمی‌ رسد.

ازدواج شهرام شب‌پره
شهرام شب پره سالهاست با زنی بنام نسترن ازدواج کرده و یک دختر دارد.

حمله در کنسرت شهرام شب‌پره
در یکی از کنسرت های او در ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ در مالزی چند مهاجم ایرانی در روی سن کنسرت به وی حمله کردند که شب پره به دلیل مجروحیت در این حمله بستری شد او دچار شکستی سر و استخوان شده بود.

بازیگری شهرام شب‌پره
این خواننده و ترانه سرا تجربه حضور در سینمای ایران قبل از انقلاب را نیز دارد، او بعنوان بازیگر در ۵ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.

همکاری با بزرگان شهرام شب‌پره
او تاکنون با خوانندگانی همچون گوگوش، لیلا فروهر، شهره صولتی و ناهید همکاری داشته و علاوه بر ارائهٔ آلبوم‌ هایی، خوانندگانی را نیز شناسایی و به موسیقی پاپ ایران معرفی کرده‌ است. خوانندگانی نظیر پیروز و ناهید و همچنین اندی و کورس در لس آنجلس پس از آشنایی با شهرام شب پره توانستند با تکیه بر توانایی های خود رشد کنند و شناخته شوند. در ضمن ابراهیم حامدی (ابی) نیز در پی ملاقات اتفاقی با شهرام شب پره در هتل هیلتون، استقلال فعلی و آشنایی با او توانست همکاری خود را با شهرام شب پره و گروه مشهور بلک کتس آغاز نماید. در واقع این آشنایی نقطه پرشی برای موفقیتهای بیشتر ابی محسوب می گردد

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایکل مدسن

فعالیت های هنری شهرام شب‌پره

فیلم‌شناسی:
۱۳۵۶ بوی گندم/ فرزان دلجو، امیر مجاهد /در نقش «اِسی»
۱۳۵۶ ماهی‌ها در خاک می‌میرند / فرزان دلجو، امیر مجاهد/ در نقش «اکبر»
۱۳۵۵ علف‌های هرز / فرزان دلجو، امیر مجاهد/ در نقش «ممل»
۱۳۵۴ شب غریبان / فرزان دلجو، امیر مجاهد/ در نقش «تقی»
۱۳۳۳ عروس دجله / نصرت‌الله محتشم/ در نقش یکی از پسران «جعفر برمکی»

آلبوم‌ها:
گرگ و بره (۱۳۵۶)
دیار (۱۳۵۹)
هیچ‌کجا ایران نمیشه (۱۳۵۹)
مسافر (۱۳۶۰)
ایران ایران (۱۳۶۱)
خدایا چه کنم؟ (۱۳۶۲)
طلسم (۱۳۶۳)
مدرسه (۱۳۶۴)
شاپرک (۱۳۶۵)
باغ الفبا (۱۳۶۶)
خجالتی (۱۳۶۷)
شاگرد اول (۱۳۷۰)
تابستان ۹۲ (۱۳۷۱)
تابستان ۹۴ (۱۳۷۳)
قصه (۱۳۷۴)
دو راهی (۱۳۷۵)
ریتم شب (۱۳۷۷)
دنیا (۱۳۸۰)
آتش (۱۳۸۴)
تپش (۱۳۸۷)
تار تا گیتار (۱۳۹۱)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی شهرام شب‌پره
4.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه