بیوگرافی خاویر زانتی

6 سال پیش
بیوگرافی خاویر زانتی
Rate this post

بیوگرافی خاویر زانتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

خاویر ادلمار زانتی در ۱۰ آگوست سال ۱۹۷۳ در بندرگاه داک سود و در حوالی بوئینس آیرس کشور آرژانتین متولد شد.

زندگینامه خاویر زانتی

بیوگرافی خاویر زانتی

زندگی شخصی

خاویر زانتی دوران کودکی و نوجوانی خود را در این بندرگاه پشت سر گذاشت. او هم به مدرسه می رفت و هم سخت کار میکرد. خاویر زانتی به پدرش در کار بنایی کمک میکرد. وی همچنین در خوار و بار فروشی پسر عمویش کار میکرد و از آنجا که به فوتبال علاقه زیادی داشت به محض اینکه فرصتی پیدا میکرد در زمین شیب دار و نامساعدی در حومه شهر به توپ بازی مشغول میشد.

خاویر زانتی علاقه داشت به ایندیهپندینته برود و در لیگ جوانان برای این تیم بازی کند ولی از آنجا که این باشگاه حضور خاویر را در این تیم نپذیرفت او به تیم دسه دومی تللرس رمیدوس داسکالدرا پیوست. و ۱ سال بعد به تیم دسته اولی بانفیلد رفت. او اولین بازی خود را در مقابل ریورپلاته در دوازده سپتامبر ۱۹۹۳ برای بانفیلد انجام داد و اولین گل خود را در رده باشگاهی در مقابل تیم نیو ولز اُلد بوی به ثمر رساند که آن بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید.

خاویر زانتی یعد از نشان دادن شایستگی خود و درخشش در تیم بانفیلد از طرف تیمهای ریورپلاته و بوکا جونیورز پیشنهاد هایی دریافت نمود ولی او در نهایت در سال ۱۹۹۵ به تیم اینتر میلان ایتالیا پیوست. او در ۵۷۰ بازی رسمی باشگاهی برای اینتر به میدان رفت و سومین بازیکن تاریخ اینتر از لحاظ تعداد بازی برای این تیم می باشد. جوسپه برگومی با ۷۵۸ بازی بیشترین بازی را برای اینتر انجام داده است و فاکتی با ۶۳۴ بازی دومین بازیکن تاریخ اینتر است. خاویر زانتی ۵۰۰ بازی حرفه ای خود را برای اینتر در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۶ در مقابل بایرن مونیخ انجام داد. او همچنین صدمین بازی خود در جام باشگاهای اُروپا را در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۶ در مقابل اسپورتینگ پرتقال انجام داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناصر رحیمی

انتقال تاریخی به اینتر

خاویر زانتی بعد از اینکه در سال ۱۹۹۵ به اینتر ایتالیا منتقل شد پس از درخشش در این تیم و کسب تجربه لازم به سرعت به بازیکن بزرگی تبدیل گردید و ۴ سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۹ به عنوان کاپتان اینتر میلان انتخاب شد. در ایتالیا به خاویر زانتی لقب تراکتور داده بودند. به خاطر اینکه خاویر از قدرت بدنی و جنگندگی و استقامت و همچنین از سرعت بسیار بالایی برخوردار بود. این بازیکن تمام نشدنی چندین سال بهترین دفاع کناری راست دنیا بوده است.

محبوبیت بسیار نزد هواداران

خاویر زانتی در نزد هواداران اینتر بسیار محبوب و دوست داشتنی بود. بسیاری از هواداران او را بزرگترین بازیکن تاریخ اینتر می دانند.

پاداش این بازیکن وفادار و تأثیر گذار در اینتر کاپتانی این تیم بوده است. زانتی درباره حضورش در اینتر می گوید اینتر اولین دری بود که به روبه من برای ورود به فوتبال اروپا باز شد. من خیلی جوان بودم وقتی آمده بودم و فکر نمی کردم روزی به اروپا بروم از همان روز اولی که به ایتالیا رفتم بی صبرانه دوست داشتم برای اینتر بازی کنم من همیشه سپاسگذار خواهم بود از هواداران اینتر که از روز اول مرا حمایت کردند و همیشه به اینتر وفادار خواهم ماند و فوتبالم را در این تیم به پایان می رسانم و هیچ زمان اینتر را ترک نخواهم کرد(که همین کار را کرد).

تقریباً خاویر همیشه برای اینتر در ترکیب اصلی فیکس بازی کرد. در طی سالها فوتبالش خاویر کمتر به خاطر کارت قرمز از زمین اخراج نشده است او در هفده فبریه ۱۹۹۹ بود که برای اولین بار و آخرین بار از ترکیب اینتر به خاطر کارت قرمز اخراج شد او در رقابتهای کوپا ایتالیا در بازی اینتر در مقابل پارما از زمین بازی اخراج شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پری زنگنه (پریرخ شاه‌یلانی)

خاویر زانتی از لحاظ اخلاقی هم بازیکن شایسته ای بود او یک مؤسسه خیریه برای کودکان با وضع نامساعد و بی سرپرست در کشورش آرژانتین تأسیس نموده است.

بازی در پست های مختلف

خاویر در در تیم اینتر در کنار کامبیاسو در پست هافبک بازی میکرد او از زمانی که مایکون در ترکیب اینتر قرار گرفته بود از دفاع راست به پست هافبک منتقل شده بود.
خاویر زانتی از زمانی که در اینتر بازی میکرد ۱۴ سرمربی را به خود دید. او از این لحاظ تنها بازیکن اینتر است و با تاکتیک های ۱۴ مربی مختلف در اینتر بازی نموده است.خاویر زانتی با تیم اینتر تا سال ۲۰۱۰ قرارداد داشت.

خاویر زانتی در رده ملی هم همیشه برای آرژانتین عالی بوده است. از مهمترین افتخارات

او در رده ملی می توان به نایب قهرمانی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا اشاره کرد. او در جام جهانی

۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ هم برای آرژانتین بازی کرده است ولی در جام جهانی ۲۰۰۶ با تصمیم جنجال

بر انگیز خوزه نستور پکرمن از ترکیب تیم آرژانتین کنار رفت و به جای او لیونل اسکالونی دعوت شد تا تعجب هواداران و رسانه ها را بر انگیزد.

با انتخاب آلفیو بازیله به عنوان سرمربی آرژانتین بار دیگر خاویر زانتی به ترکیب تیم ملی دعوت

شد تا در ۷ فبریه ۲۰۰۷ در مقابل فرانسه در یک دیدار دوستانه بازی کند، که در آن بازی آرژانتین

با تک گل ساویولا به پیروزی رسید که زانتی در به ثمر رسیدن گل نقش اساسی داشت.
زانتی در رقابتهای کوپا آمریکا ۲۰۰۷ کاپتان آرژانتین بود. او قبلاً در رقابتهای کوپا آمریکا ۱۹۹۵

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم قربانی

و ۱۹۹۹ و ۲۰۰۴ برای آرژانتین به میدان رفته بود.

خاویر زانتی و همسرش

وقتی خاویر نوزده ساله بود با دختری به نام پائولا آشنا شد و هفت سال بعد با هم ازدواج کردند.

در حال حاضر پائولا زانتی برای مربی گری به دانشگاه میرود و در زمینه عکاسی تخصص دارد.

در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۵ خاویر و پائولا صاحب یک فرزند دختر به نام سول زانتی شدند.
در حال حاضر خاویر زانتی سفیر فیفا برای کودکان نیازمند در آرژانتین است او همچنین به همراه

همسرش پائولا یک مؤسسه خیریه احداث کرده اند. البته خاویر علاقه داشت که کمک های

نیکوکارانه او مخفیانه باشد ولی هم وطنش استبان کامبیاسو که با او هم باشگاهی بود

از اقدامات نیکوکارانه خاویر پرده بر می داشت.

افتخارات خاویر زانتی

خاویر زانتی در اینتر میلان

سری آ: ۰۶-۲۰۰۵؛ ۰۷-۲۰۰۶؛ ۰۸-۲۰۰۷
جام یوفا: ۹۸-۱۹۹۷
کوپا ایتالیا: ۰۵-۲۰۰۴؛ ۰۶-۲۰۰۵
سوپر کاپ ایتالیا: ۲۰۰۵؛ ۲۰۰۶؛ ۲۰۰۸

خاویر زانتی در تیم ملی

مسابقات کشورهای آمریکا ۱۹۹۵: مدال طلا
المپیک ۱۹۹۸ آتلانتا: مدال نقره

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خاویر زانتی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه