بیوگرافی رونالدینیو

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رونالدینیو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رونالدو دو آسیس موریرا در تاریخ ۲۱ مارس ۱۹۸۰ در پورتو آلگره برزیل متولد شد. رونالدینیو دوران نوجوانی خود را در برزیل و باشگاه گرمیو پورتو آلگره سپری نمود.

زندگینامه رونالدینیو

بیوگرافی رونالدینیو

زندگی شخصی

وب به دلیل اقامت در سوئیس، جایی که برادرش که نه سال از خودش بزرگتر بود در یک تیم حرفه‌ ای بازی میکرد، در تیم زیر ۱۴ سال سیون به بازی مشغول شد و در سال ۱۹۹۳ با کسب چند عنوان قهرمانی آنجا را ترک کرد. فعالیت حرفه‌ ای رونالدینیو در سال ۱۹۹۷ در باشگاه گرمیو در لیگ دسته اول برزیل شروع شد. رونالدینیو در سال ۲۰۰۱ به تیم پاری سن ژرمن فرانسه پیوست. از آنجا نیز در سال ۲۰۰۳ با مبلغی د رحدود ۳۲۲۵۰۰۰۰ یورو راهی تیم پرقدرت بارسلونا در اسپانیا شد. بارسا در فصل ۰۵/۲۰۰۴ با نمایش درخشان رونالدینیو به قهرمانی لالیگا دست پیدا کرد. در اول سپتامبر سال ۲۰۰۵ معلوم گردید که رونالدینو،‌ قراردادش را که تا سال ۲۰۰۸ اعتبار داشت، با افزایش حقوق، قبل از موعد تا سال ۲۰۱۰ تمدید نموده است.

رونالدینیو در ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب گشت. او این عنوان را با پشت سر گذاشتن دو هافبک انگلیسی، فرانک لمپارد و استیون جرارد به دست آورد. بنابراین رونالدینیو جای آندری شوچنکو را گرفت که سال قبل از آن مرد سال اروپا شده بود. رونالدینیو در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۰۵ برای دومین مرتبه پیاپی به جایزه برترین فوتبالیست جهان را به دست آورد. او با فاصله زیاد نسبت به فرانک لمپارد و ساموئل اتوئو صاحب این عنوان شد. پیش از او تنها دو بازیکن موفق شده بودند که این مقام را بیشتر از یک بار به دست آورند: زین‌ الدین زیدان و رونالدو برزیلی.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گابریل باتیستوتا

دستمزد سالیانه رونالدینیو در تیم بارسلونا بالغ بر ۱۵ میلیون یورو و با احتساب مزایای جنبی آن در حدود ۲۳ میلیون یورو میشد. بدین ترتیب رونالدینیو در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ پردآمدترین فوتبالیست جهان محسوب میشد.

رونالدینیو با پیراهن بارسلونا ۲۵۰ بازی رسمی انجام داد و ۱۱۰ گل نیز به ثمر رساند. اما پس از ضعیف شدن عملکردش، رهبران باشگاه اعلام نمودند که حاضرند او را با مبلغ ۲۰ میلیون یورو بفروشند. بعد از این که مربی جدید بارسا، جوزپ گواردیولا اظهار کرد که رونالدینیو در فصل جدید عضوی از تیمش نخواهد بود، رونالدینیو در آگوست سال ۲۰۰۸ با ۲۵ میلیون یورو راهی ایتالیا و باشگاه آث میلان شد. رقم دستمزد سالیانه رونالدینیو در میلان نیز بالغ بر ۵/۶ میلیون یورو بود. بنا بر تحقیق مجله فرانسوی فرانس فوتبال، درآمد سالیانه وی به همراه درآمد حاصل از تبلیغات بالغ بر ۶/۱۹ میلیون یورو بوده و بدین ترتیب سومین فوتبالیست پردرآمد دنیا در آن سال بود.

رونالدینیو در تیم ملی

رونالدینیو در سال ۱۹۹۷ به همراه تیم ملی زیر هفده سال برزیل قهرمان جهان شد. رونالدینیو در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۹ اولین بازی ملی خود در تیم بزرگسالان را در مقابل لتونی انجام داد. اولین گل وی برای تیم ملی در دومین بازی‌ اش در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۹ در مقابل ونزوئلا بود. رونالدینیو در ژانویه ۱۹۹۹ با برزیل قهرمان جام ملت‌ های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه‌ ریکا شد و در آگوست همان سال در جام کنفدراسیون‌ ها به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

رونالدینیو در جام جهانی ۲۰۰۲ تبدیل به یک فوق ستاره شد، او با تیم ملی کشورش در فینال جام جهانی در مقابل تیم آلمان به پیروزش رسیده و قهرمان جهان شد. گل او در مرحله بک چهارم نهایی این جام در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۲ در مقابل انگلیس از یاد فوتبال‌ دوستان نخواهد رفت، گلی که با یک ضربه مستقیم ایستگاهی از مسافتی دور از بالای سر دیوید سیمن، گلر انگلیس که از دروازه‌ اش فاصله زیادی گرفته بود، به تور دروازه انگلیس نشست و منجر به پیروزی ۲ بر ۱ برزیل شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید ترزگه

رونالدینیو در سال ۲۰۰۵ به همراه تیم ملی کشورش قهرمان جام کنفدراسیون‌ ها شد. آنها در دیدار فینال در ۲۹ ژوئن،‌ ۴ بر ۱ آرژانتین را در هم کوبیدند و رونالدینیو نیز با زدن یک گل در این پیروزی نقش داشت.

در جام جهانی ۲۰۰۶، رونالدینیو و تیم ملی برزیل عملکرد ضعیفی داشتند و در مرحله یک

چهارم نهایی در مقابل فرانسه که بعداً فینالیست آن جام شد، شکست خورده و از دور رقابت‌ ها حذف شدند.
رونالدینیو در دو المپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ نیز شرکت داشت و سه گل هم به ثمر رسانده است. برزیل در سال ۲۰۰۰ در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل تیم ملی کامرون که بعداً قهرمان آن رقابت‌ ها شد، شکست خورد و در سال ۲۰۰۸ مقام سومی و مدال برنز المپیک را به دست آورد.

رونالدینیو به دلیل حضور اندکش در بازی‌ های میلان ایتالیا برای جام کنفدراسیون‌ های سال ۲۰۰۹ به تیم ملی فراخوانده نشد.

براستی که حرکات و تکنیک رونالدینیو از بسیاری از بازیکنان تاریخ فوتبال برتر است و هیچ

دوستدار فوتبالی پاس های زیبا و خلاقانه رونالدینیو را که با نگاه به طرف مخالف ارسال

می شد فراموش نخواهد کرد. خیلی ها رونالدینیو را جادوگر تکرار نشدنی فوتبال می دانند!

تیم ملی رونالدینیو

قهرمانی در جام جهانی زیر ۱۷ سال: ۱۹۹۷
قهرمانی در کوپا آمه ریکا: ۱۹۹۹
قهرمانی در جام جهانی: ۲۰۰۲
قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها: ۲۰۰۵

باشگاهای رونالدینیو

قهرمانی در جام یوفا اینترتوتو: ۲۰۰۱
قهرمانی در سوپرجام اسپانیا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۶
قهرمانی در لیگ اسپانیا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۶
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۶

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پوریا فیاضی

افتخارات شخصی رونالدینیو

بهترین بازیکن جام جهانی زیر ۱۷ سال: ۱۹۹۷
بهترین بازیکن جام کنفدراسیون‌ها: ۱۹۹۹
فوتبالیست سال جهان: ۲۰۰۴، ۲۰۰۵
فوتبالیست سال اروپا: ۲۰۰۴
آقای گل جام کنفدراسیون‌ها: ۱۹۹۹
آقای گل مقدماتی المپیک: ۲۰۰۰
مهاجم سال جایزه فوتبال یوفا: ۲۰۰۵
بازیکن سال جایزه فوتبال یوفا: ۲۰۰۶
مرد سال جهان از سوی مجله “ورد ساکر”: ۲۰۰۴، ۲۰۰۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رونالیدینیو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه