بیوگرافی وین رونی

6 سال پیش
بیوگرافی وین رونی
Rate this post

بیوگرافی وین رونی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 وین رونی فوتبالیست انگلستانی است که در پست مهاجم تیم ملی انگلستان و تیم فوتبال اورتون بازی می کند. او در حال حاضر از سر بابی چارلتون پیشی گرفته و موفق شده است برترین گل زن تاریخ تیم ملی انگلستان و باشگاه فوتبال منچستر یونایتد نام بگیرد.

زندگینامه وین رونی

بیوگرافی وین رونی

دوران کودکی و نوجوانی وین رونی

وین مارک رونی در ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵ میلادی در شهر لیورپول واقع در انگلستان به دنیا آمد. پدرش «توماس وین رونی» و مادرش «جنت ماری رونی» نام دارد. خانواده ی رونی اصالتا ایرلندی هستند. او دارای دو برادر کوچکتر از خود به نام های «گرام» و «جان» می باشد و «دانکن فرگوسن» قهرمان دوران کودکی اش بود.

وین رونی ورزش فوتبال را در مدرسه فوتبال لیورپول شروع کرد و در آن جا توانست در مجموع ۷۲ گل به ثمر برساند و یک رکورد جدید ثبت کند، به گونه ای که رکورد او تا سال ۲۰۱۰ پابرجا بود. زمانی که ۹ ساله شد برای باشگاه Copple house boys بازی می کرد. در تمام مدت حضورش در آن تیم، مجموعا ۹۹ گل به ثمر رساند.

آن جا بود که توسط مربی تیم اورتون به نام «باب پندلتون» کشف شد و در همان سن ۹ سالگی به تیم اورتون ملحق شد. در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ در ۲۹ بازی حضور داشت و توانست ۱۱۴ گل برای تیم زیر ۱۰ و ۱۱ ساله های اورتون به ثمر رساند.

وین رونی زمانی که ۱۵ ساله شد، به تیم زیر ۱۹ ساله های باشگاه پیوست و در آن جا بازی می کرد. او در مسیر رسیدن تیم اورتون به فینال جام حذفی جوانان انگلستان، موفق شد در مجموع ۸ بازی، ۸ گل به ثمر برساند. او در اردوی آماده سازی تیم بزرگ سالان در سال ۲۰۰۲ حضور پیدا کرد و در یک مسابقه ی دوستانه توانست اولین گل خود را به ثمر برساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندریاس پریرا

آغاز فعالیت حرفه ای وین رونی

وین رونی در ماه آوریل سال ۲۰۰۲، طی مسابقه با ساوتهمپتون روی نیمکت نشست ولی بازی نکرد. در هفدهم اوت ۲۰۰۲، برای نخستین بار برای تیم اورتون وارد زمین شد و توانست خود را به عنوان دومین بازیکن جوان تاریخ اورتون معرفی نماید. او نخستین گل خود را در بازی جام اتحادیه در برابر تیم رکسهام به ثمر رساند و با ثمر رساندن ۲ گل در آن بازی، به جوان ترین گلزن تاریخ تیم اورتون نیز تبدیل شد.

در هفدهم اکتبر ۲۰۰۲ دقیقا پنج روز مانده به تولد ۱۷ سالگی اش، در وقت اضافه بازی، موفق شد دروازه ی آرسنال را باز کند و در حالی که به رکورد ۳۰ بازی بدون شکست این تیم خاتمه داد، عنوان جوان ترین گلزن تاریخ لیگ برتر را هم به دست آورد، که این رکورد سال ها بعد توسط بازیکنان دیگر شکسته شد. لازم به ذکر است که وین رونی در دسامبر ۲۰۰۲ به عنوان شخصیت جوان ورزشی سال بی بی سی برگزیده شد.

ورود به تیم منچستر یونایتد

استعداد وین رونی خیلی زود در سطح بین المللی آشکار شد و او در ماه فوریه ۲۰۰۳ هنگامی که به عنوان بازیکن ذخیره در مسابقه ای مقابل استرالیا در آپتون پارک وارد زمین شد، تبدیل به جوان ترین بازیکن تیم ملی فوتبال انگلستان شد. وی همچنین جوان ترین بازیکنی شد که برای کشور خود در بازی با مقدونیه در سپتامبر ۲۰۰۳، در ۱۷ سالگی گل به ثمر رساند.

شهرت و محبوبیت او زمانی به عنوان یک بازیکن جوان در جهان بیشتر شد که در جام ملت های اروپا ۲۰۰۴ آن بازی های خیره کننده را برای انگلستان در مقابل تیم پرتغال برای همگان به نمایش گذاشت. وی همچنین در چهار مسابقه در برابر سوئیس و کرواسی ۴ گل به ثمر رساند، که یکی از گل های زیبای او از فاصله ۲۲ و نیم متری وارد دروازه کرواسی شد، و همین موضوع کافی بود تا سر الکس فرگوسن با این گلزن فوق العاده قرارداد ببندد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تونی آدامز

پس از قرارداد وین رونی، تیم منچستر یونایتد بالاخره توانست بازیکنی را به دست آورد که الکس فرگوسن از حضور او کاملا راضی و خوشحال باشد. سر الکی فرگوسن در مورد وین رونی گفت: «من بسیار راضی و خرسندم. چون فکر می کنم ما بهترین بازیکن جوان این کشور را در طول ۳۰ سال گذشته به دست آورده ایم، و همه بابت این قرارداد احساس خوشحالی و رضایت می کنند».

سایر فعالیت های وین رونی

وین رونی قراردادهایی با مبالغ بالا و بسیار پر سود با شرکت هایی مانند فورد، نایک

، ادسا، نوکیا و کوکاکولا بسته است. رقم قرارداد او برای تبلیغات این شرکت ها حدود

۴۶ میلیون یورو برآورد شده است که این قیمت او را پس از رونالدینیو و دیوید بکهام در

مقام سوم گران ترین فوتبالیست های تبلیغاتی قرار می دهد. جالب است بدانید که

عکس وین رونی تاکنون بر روی بیش از ۵۰۰ میلیون قوطی کوکاکولا چاپ شده است.

زندگی خصوصی

همسر وین رونی، کالین رونی نام دارد. کالین در سن ۱۲ سالگی با وین

رونی آشنا شد، و زمانی که هفده ساله شد وین رونی از او خواستگاری

کرد. او همیشه رویای بازیگر شدن را در سر می پروراند و موفق شد در

فیلم سینمایی Grease به ایفای نقش بپردازد.

وین رونی علاوه بر فوتبال، علاقه ی زیادی به ورزش بوکس دارد و به

شدت عاشق بازی مایک تایسون می باشد.

او از علاقه مندان و خوانندگان پر و پا قرص مجموعه کتاب های هری

پاتر است. خواننده های محبوب او «امینم» و «فیفتی سنت» هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جووانی فن برونکهورست

سریال مورد علاقه اش «تنها احمق ها و اسب ها» و فیلم سینمایی

محبوبش هم «Grease» می باشد که کالین همسرش در آن فیلم بازی کرده است.

وین رونی دوست دارد اوقات فراغت خود را با بازی های ویدیویی پر کند.

گاهی هم ترجیح می دهد با بعضی از هم تیمی های خود بازی کند.

عناوین و افتخارات وین رونی

کسب عنوان جوان ترین گلزن لیگ برتر انگلستان

سومین گلزن برتر تیم منچستر یونایتد

نوزدهمین بازیکن برتر منچستر یونایتد از نظر تعداد بازی ها

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی وین رونی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه