بیوگرافی بارتوش کورک

6 سال پیش
بیوگرافی بارتوش کورک
4.4/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی بارتوش کورک به همراه داستان زندگی شخص و عکس های اینستاگرامی

 بارتوش کامیل کورک (به لهستانی: Bartosz Kamil Kurek) معروف به بارتوش کورک، (متولد ۲۹ اوت ۱۹۸۸ در واوب ژیخ لهستان) بازیکن والیبال اهل لهستان که عضو تیم ملی والیبال لهستان است. کورک را بهترین نمایشی زن و یکی از بهترین اسپکرهای جهان می‌نامند.

زندگینامه بارتوش کورک

بیوگرافی بارتوش کورک

زندگی شخصی

بارتوش متولد واوب ژیخ (والبرزیش) است اما وی در حال حاضر در نیسا لهستان زندگی می‌کند. پدر او یعنی آدام کورک نیز والیبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد و سابقه بازی در لیگ لهستان را دارا بود و به همین دلیل آدام کورک مشوق اصلی بارتوش در زندگی رو به جلو بود. کورک والیبال را در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد.

او همچنین یک برادر کوچکتر به نام یاکوب کورک دارد.

فعالیت ورزشی

باشگاهی
کورک کار خود را با تیم جوانان نیسا در سال ۲۰۰۴ آغاز نمود و بعد در سال ۲۰۰۵ توسط زاکسا کوژله لهستان خریداری شد و تا سال ۲۰۰۸ در این تیم توپ زد. کورک در پایان سال ۲۰۰۸ با قراردادی سه ساله به باشگاه اسکرا بلچاتو نقل مکان کرد و خود را در دنیای والیبال مطرح تر نمود و با این تیم افتخارات زیادی را کسب نمود، سه دوره قهرمانی جام حذفی لهستان و سه دوره قهرمانی و یک دوره نایب قهرمانی پلوس لیگا لهستان و دو دوره نایب قهرمانی قهرمانی باشگاه‌های جهان و یک دوره قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ثمره سه سال حضور پر افتخار او در این تیم بود. کورک در سال ۲۰۱۲ به دینامو مسکو روسیه پیوست و بعد از چند بازی به شدت مصدوم شد و در سال ۲۰۱۳ از این تیم جدا و به لوبه بانکا ماچراتا ایتالیا پیوست وی در سال ۲۰۱۵ به لهستان بازگشت و به تیم رسوویا پیوست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماکس فرستاپن

ملی
کورک اولین بازی ملی خود را در ۱ ژوئن سال ۲۰۰۷ در لیگ جهانی در مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین انجام داد. کورک یکی از عوامل قهرمانی تیم ملی لهستان در لیگ جهانی ۲۰۱۲ بود.

افتخارات ورزشی

فردی

بهترین اسپک زن – قهرمانی دانشجویان اروپا ۲۰۰۵
باارزش‌ترین بازیکن – جام هوبرت جرزی واگنر ۲۰۰۰
امتیازآورترین بازیکن – باشگاه‌های جهان ۲۰۰۹
بهترین اسپک زن – جام حذفی لهستان ۲۰۱۱
بهترین ورزشکار سال لهستان – ۲۰۱۱
امتیازآورترین بازیکن – لیگ جهانی ۲۰۱۱
بهترین سرویس زن – جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۱
بهترین ورزشکار سال لهستان – ۲۰۱۲
بهترین اسپک زن – لیگ قهرمانان والیبال اروپا – ۲۰۱۲
باارزش‌ترین بازیکن – لیگ جهانی ۲۰۱۲
باارزش‌ترین بازیکن – جام هوبرت جرزی واگنر ۲۰۱۲
ششمین ورشکار سال لهستان – ۲۰۱۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بارتوش کورک
4.4/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه