بیوگرافی منصور جعفری

6 سال پیش
عکس اینستاگرام منصور جعفری
4.9/5 - (151 امتیاز)

بیوگرافی منصور جعفری (منصور) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

منصور جعفری ممقانی (زاده ۶ مرداد ۱۳۵۰ در تهران اصالتا آذری) خواننده، آهنگساز و بازیگر ایرانی است.

زندگینامه منصور جعفری

بیوگرافی منصور جعفری (منصور)

تحصیلاتش را بیشتر از دبیرستان در لس آنجلس ادامه نداده است، پدر و مادرش تورک زبان و اهل شهرستان میاندوآب، آذربایجان غربی هستند، او بیشتر در کنار مادر بزرگ خود در تهران، میدان ژاله زندگی می کرد.

آغاز کار هنری

منصور پس از اتمام دوران تحصیل در دبیرستان در امریکا به عنوان همخوان روی صحنه و هم چنین در استودیوهای ضبط موسیقی به کار مشغول شد و کم‌کم به کار ضبط موسیقی آشنا گردید. بالاخره موسیقیدانی که قبلاً با او سابقهٔ همکاری داشت وی را به منظور تنظیم آهنگ‌ها در پروژهٔ شخصی خویش وارد کرد و او را استخدام نمود.

حاشیه ها

زندگی در ایران و شغل منصور
منصور تا سن ۱۳ سالگی در ایران همراه مادر بزرگش در تهران زندگی می کرد؛ و بیشتر خاطرات او به دوران مدرسه در خیابان نادرای دبستان مهرجو خلاصه می شود، او بعنوان شاگرد مدتی در بازار مبل دلاوران مشغول بود.

دلتنگی و دوری منصور
«سال ۱۳۶۴ از ایران به صورت قانونی برای ادامه تحصیل خارج شدم ولی با دلتنگی و ناراحتی بسیار زیاد، به دلیل دور شدن از خانواده و دوستانم، ایران را ترک کردم. بعد از مدتی وارد مدرسه‌ای در لوس آنجلس شدم که توانستم دوستان زیادی که پیدا کنم و دوری از عزیزانم برایم قابل تحمل تر شد.»

علت مهاجرت منصور
سيزده چهارده سالم بود و داشتم مشمول می شدم. پدر و مادرم می خواستند يک مقداری خيالشان راحت تر باشد. مرا از ايران آوردند بيرون قبل از اينکه ممنوع الخروج شوم. بعد به آمريکا آمدم. يک سال اول در پانسيون تنها بودم و بعد يکی از اقوام آمد آمريکا و بعد مادرم و خانواده ام آمدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهزاد رحیم‌خانی

از مدرسه تا شروع کار منصور
بعد از مهاجرت مدتی وارد مدرسه‌ ای در لوس آنجلس شد، منصور پس از اتمام دوران تحصیل در دبیرستان به عنوان همخوان روی صحنه و هم چنین در استودیو های ضبط موسیقی کار پرداخت.

استخدام منصور
منصور کم‌کم به کار ضبط موسیقی آشنا شد و بالاخره موسیقیدانی که قبلاً با او سابقهٔ هم کاری داشت او را به منظور تنظیم آهنگ‌ ها در پروژه شخصی خویش وارد کرد و او را استخدام کرد.

موبایل فروشی و آلبوم و کلاس منصور
در لس آنجلس کار می کردم شغل های مختلفی داشتم. مغازه پيجر و سلولر فون داشتم و مخارج توليد اولين آلبومم که سه سال طول کشید انتشار داد، در این فاصله زیر نظر استادان آواز، تکنیک آوازش را بهتر از گذشته نماید. منصور معلم اول موسیقی خود را عبدی یمینی معرفی می‌کند. کسی که در آلبو م اول و تاقبل از عزیمت به ایران با او همکاری داشت.

ازدواج و فرزندان منصور
منصور در سال ۸۷ با دختر مورد علاقه خود سوگل ازدواج کرد، در مجلس عروسی اش نصرالله معین که رفاقت دیرینه ای با منصور داشت،سنگ تموم گذاشت و از اول تا آخر مجلس به افتخار این دو شاخ شمشاد خوند. این زوج صاحب دو دختر و یک پسر هستند.

ادکلن و تیشرت منصور
منصور در سال ۸۶ به طور رسمی فروش ادکلن و تیشرت با نام تجاری منصور را آغاز کرد. در آن سال خریداران آلبوم جدیدش دو رایحه از ادکلن منصور را که در پک آلبوم قرار داشت هدیه می‌ گرفتند. همچنین در سال ۸۸ با خرید دو آلبوم جنجالی یک ادکلن و تیشرت به خریداران هدیه داده می‌ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرشته حسینی

بازیگری منصور
منصور در سال ۱۹۹۹ در فیلمی به نام آمریکای زیبا به کارگردانی بابک شکریان ایفای نقش کرد. این فیلم در جشنواره‌های فیلم لس آنجلس شرکت کرد و نامزد ستاره طلایی جشنواره فیلم مراکش شد پس از آن در سال ۲۰۰۳ در کشور فرانسه اکران شد و در نهایت در آمریکا و اروپا به نمایش عمومی درآمد.

افت کارهای منصور منصور
در طی سال‌های اخیر موجی از انتقادات از طرف مردم و طرفداران متوجه منصور بوده و عدهٔ زیادی از هوادارانش بر این عقیده هستند که سطح کارهای او در این سالهای اخیر بسیار تنزل پیدا کرده و انتظارات طرفداران را برآورده نکرده است. بیشتر این انتقادات از آلبوم فراری به بعد شکل گرفت و در آلبوم جنجالی به اوج خود رسید. بعضی دیگر نیز نزول منصور را به ازدواج این هنرمند نسبت می‌دهند و می‌گویند ازدواج منصور به شدت بر کارهای او تأثیر منفی گذاشته و مثل قبل وقت و هزینهٔ کافی را صرف کارهایش نمی‌کند و بیشتر به آهنگ‌های کنسرتی (تبلیغاتی) روی آورده است. منصور تاکنون پاسخ روشنی به انتقادها و ایرادگیری‌هایی که او را نشانه گرفته‌اند نداشته‌است.

فعالیت های هنری منصور

آلبوم ها:
فرفره‌های بی باد (۱۹۹۴)
تصویر آخر (۱۹۹۶)
دریچه (۱۹۹۷)
قایق کاغذی (۱۹۹۸)
فقط به خاطر تو (۲۰۰۰)
زندگی (۲۰۰۱)
دیوونه (۲۰۰۲)
فراری (۲۰۰۵)
قشنگه (۲۰۰۷)
جنجالی (۲۰۰۹)
نامحدود (۲۰۱۳)
رادیکال (۲۰۱۷)

تک‌ آهنگ‌ ها:
گل یخ(با پیروز) ١٣٧۶
ندای عشق ١٣٨٨
ناز مکا (با جمشید) ۱۳۹۱
فوتبال ۱۳۹۳
شب اغتشاش ۱۳۹۳
بدون تو ۱۳۹۳
فرض محال ۱۳۹۳
آهای دیوونه ۱۳۹۳
باور نمی‌کردم ۱۳۹۴
دیگه رفته ۱۳۹۴
غلاف کن اعتمادتو
جنون ۱۳۹۵
مگه نه ۱۳۹۵
دلشوره ها ۱۳۹۵

مطلب مرتبط:  بیوگرافی موریس استولوف

آهنگ‌های ساخته شده برای خوانندگان دیگر:
سیاوش شمس قصر یخی

آلبوم های زنده:
Mansour Live In Concert MZM Records ۱۹۹۶
Mansour Live in Concert Club Nokia MZM Records ۲۰۱۰

دی وی دی / موسیقی فیلم:
Life… On The Road DVD – music videos Of “Zendegi” album ۲۰۰۱
Farari DVD – music videos Of “Divooneh” and some music videos from “Farari”، include In “Farari” Album Package ۲۰۰۵
Only For You DVD – music videos of “Faghat Be Khatereh To” album ۲۰۰۷
Mansour Live in Concert Club Nokia DVD – includes videos of songs performed at club nokia concert ۲۰۱۰

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی منصور
4.9/5 - (151 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه