بیوگرافی توماس مولر

6 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی توماس مولر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

توماس مولر (زادهٔ ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۹ در وایلهایم در اوبربایرن) بازیکن فوتبال تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ است.

زندگینامه توماس مولر

بیوگرافی توماس مولر

زندگی ورزشی

دوران باشگاهی

مولر در شهر ویلهیمم متولد شده و در ده سالگی برای رفتن به بایرن سفر ۵۰ کیلومتری را تجربه کرد. او در سیستم جوانان سریعاً پیشرفت کرد و جزئی از تیم بود که نایب قرمانی بوندس لیگا زیر ۱۷ سال را تجربه کرد. اولین بازی اش را برای بایرن مونیخ ۲ و در مارس ۲۰۰۸ انجام داد و گل هم زد. فصل بعد اسم لیگ به لیگ ۳ تغییر نام داد و در این فصل او ۳۲ بازی از ۳۸ بازی را انجام داد و با ۱۵ گل پنجمین گل زن برتر لیگ شد. تحت مربی‌گیری کلینزمن مولز به تیم اصلی راه داده شد و در مسابقات پیش فصل هم بازی کرد. اولین بازی او در لیگ در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۰۸ انجام شد و به عنوان ذخیره میرسلاو کلوزه به میدان رفت. با وجود این که مولر اعتقادی به عملکردش نداشت ۳ بار دیگر هم در لیگ به بازی رفت و اولین بازی در جام قهرمان اروپا را هم در مقابل اسپورتینگ لیسبون پرتغال انجام داد و گل هم زد. بازی که در مجموع با برد ۱۲–۱ بایرن مونیخ به اتمام رسید.

دوران ملی

وی تا به امروز ۸۵ بازی ملی داشته‌است و موفق شده ۳۷ گل برای تیم ملی فوتبال آلمان به ثمر برساند. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ برنده کفش طلایی و همچنین صاحب عنوان بهترین بازیکن جوان جام شد. او در جام جهانی ۲۰۱۴ همراه آلمان قهرمان جام شد و دومین گلزن برتر جام نیز لقب گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میلان اشکرینیار

سبک بازی

مولر به هافبک تهاجمی در تمام مناطق زمین تعبیر شده‌است. بازیکنی که می‌تواند در تمام مناطق زمین بازی کند. در آکادمی فوتبال بایرن مونیخ به نظر می‌رسید که یک هافبک باشد ولی بعد از بازی در تیم اصلی بایرن معمولاً در امور تهاجمی به کار گرفته می‌شود. هم تیم ملی آلمان و هم بایرن مونیخ از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده می‌کنند و مولر جز ۳ هافبک‌های هجومی است که پشت مهاجم مرکزی به کار برده می‌شود. در بایرن معمولاً در نقش هافبک هجومی وسط و در تیم ملی آلمان در نقش هافبک هجومی راست به کاربرده می‌شود.

همچنین گاهی به عنوان مهاجم هم به کار برده می‌شوند. مولر به خاطر بلوغ، سرعت، تکنیک، هوشیاری و قرارگیری عالی در زمین تحسین شده‌است. یوآخیم لوو مربی تیم ملی آلمان از او به عنوان مهره‌ای که تأثیرش مشخص است تعریف نموده و سرمربی سابق بایرن مونیخ لوئیس فن خال هم از قدرت ذهنی و بازی خوانی عالی او، گل زنی و گل سازی اش تمجید کرده‌است. فن خال او متخصص پیدا کردن رخنه و ایجاد شکاف در خط دفاع تیم حریف می‌داند. مولر در مورد خودش کلمهٔ آلمانی رامدیتور به کار برده که معنی متخصص فضادر زمین را می‌دهد.

زندگی شخصی

مولر در روستایی در نزدیکی ایالت باواریا آلمان بزرگ شد. وی دو و نیم سال از برادر خود سیمون بزرگتر است . در دسامبر ۲۰۰۹ او با عشق کودکی خود لیزا مولر ازدواج کرد . در ژوئن ۲۰۱۱ توماس به عنوان سفیر موسسه Young wings انتخاب شد. وی یک کاتولیک رومی است.

افتخارات ورزشی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید نامجو مطلق

باشگاهی

بایرن مونیخ

بوندس‌لیگا: قهرمان ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
لیگ قهرمانان اروپا: قهرمان ۲۰۱۳

ملی

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰: سوم جهان
جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲: نیمه نهایی
جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴: قهرمان
جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶: نیمه نهایی.

شخصی

اقای گل مشترک جام جهانی ۲۰۱۰
بهترین بازیکن جوان جام جهانی ۲۰۱۰

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی توماس مولر
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه