بیوگرافی حامد نیک‌ پی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام حامد نیک‌ پی در حال اجرا
5/5 - (2 امتیاز)

 همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

حامد نیک‌ پی (زاده ۲۰ مهر ۱۳۵۶) آهنگساز، نوازنده و خواننده سبک تلفیقی ایرانی مقیم آمریکا است.

زندگینامه حامد نیک‌ پی

بیوگرافی حامد نیک‌ پی

فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه سوره است، کارش را با نوازندگ در ایران شروع کرد، چهره اش با داوری در شبکه من وتو در برنامه ای شو استعداد یابی بنام استیج stage به شهرت رسید.

آغاز کار هنری

وی از ۸ سالکی با خواندن تصنفی و ردیف های پایه و ساده ایرانی شروع کرده است. نزد استاد زید الله طلوعی تار و سه تار یاد گرفته است سپس با عود و تنبور آشنا شده و نواختن آنها را آموزش دیده است از ۱۷ سالگی هم خوانندگی را زیر نظر استادانی چون مظفر شفیعی و حسام الدین سراج گذرانده است.

حاشیه ها

خانواده حامد نیک‌ پی
وی در یازده ماهگی دریک سانحهٔ تصادف، پدر خود را از دست داد و با مادرش که پرستار است و مادربزرگش زندگی کرده است.

حمایت خانواده حامد نیک‌ پی
حامد نیک پی در خانواده هنردوست بزرگ شد زمانی که مادرش نزد استاد نصرالله پور ناصح به یاد گیری آواز در مکتب استاد عبدالله دوامی مشغول بود او هم شروع به یاد گیری آواز کرد در واقع مادرش اولین معلم و مشوق اصلی اش بود.

از نوازندگی تا خوانندگی حامد نیک‌ پی
در سال‏های اول و دوم دانشگاه به عنوان خواننده شروع به کار کردم. در آن زمان علاقه پیدا کرده بودم که به‏ طور جدی ‏تر روی آواز که در دوران نوجوانی تجربه کرده بودم، تمرکز کنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی منوچهر رحمتی

حضور حرفه ای در کنسرت های حامد نیک‌ پی
اولین حضورش با گروه رومی بود و در کنسرت‌ های این گروه حضور داشت. همچنین با گروه مسعود حبیبی به هند سفر کرد و در جشنواره‌ جهان خسرو خواند او هم‌ اکنون در آمریکا به سر می‌ برد و در زمینه‌ تدریس موسیقی سنتی مشغول به کار است هر از گاهی در کنسرت‌ هایی می‌ خواند و می‌ نوازد.

مهاجرت به آمریکا حامد نیک‌ پی
در سال ۲۰۰۵ از دانشگاه سوره فارغ التحصیل شده و همان سال هم به آمریکا مهاجرت میکند.

داور استیج من و تو حامد نیک‌ پی
او بعنوان یکی از داوران شوی استعداد یابی شبکه ماهواره من و تو حضور داشت، در آخر هنرجوی او امیرحسین توانست مقام اول این برنامه را بدست آورد، نیک پی چندین کنسرت در کشوره های حوزه خلیج فارس برگزار کرده است.

فوت پدر حامد نیک‌ پی
حامد نیک پی در یازده ماهگی دریک سانحه تصادف که پدر خود را از دست داد در شهریور سال ۱۳۹۵ تک آهنگ تو نیستی را برای پدرش خواند.

سبک اجرای متفاوت حامد نیک‌ پی
بعضی وقت ها در آهنگ هایی که به صورت تصنیف نوشته می شود، تکنیک هایی بوده که فی البداهه اتفاق افتاده، من بعدا روی آنها فکر کرده ام و سروسامانی به آنها داده ام سعی کرده ام منسجم تر در آن آهنگ استفاده کنم یک بار با شعر زنده یاد مشیری، یک بار با صدای پای آب سهراب سپهری … بوده که مثلا با دو تحریر مختلف اجرا کرده ام.

ازدواج حامد نیک‌ پی
اواخر مرداد ماه ۹۶ خبر ازدواج وی با انتشار فیلم عروسی اش رسانه ای شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی مارال فرجاد

تحصیلات تکمیلی حامد نیک‌ پی
او تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه موسیقی فیلم در یکی از دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا گذرانده و در دو سری برنامه استیج به عنوان یکی از چهار سرگروه و آهنگساز در شبکه من و تو فعالیت داشته است. آخرین موزیک‌ویدئوی او در نوروز ۱۳۹۵ با نام «دام دگر» ترانه‌ای از مولوی در سبک تلفیقی و با همکاری بابک امینی به بیرون عرضه کرد که مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفت.

ترانه اعتراضی حامد نیک‌ پی
همچنین ترانه «مالک این خاک منم» در واکنش به گفته‌های احمدی‌نژاد پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸)، با صدای او پخش شد.

فعالیت های هنری حامد نیک‌ پی

آلبوم ها:
گذر
آسوده
وصل تو
دیوانه‌ تر
رومی ۱ با پدرام درخشانی

تک آهنگ ها:
آنسوی فردا (تیتراژ رادیو پس فردا)
دام دگر با حضور بابک امینی
تو ‌نیستی
ساقی ساقی
نقش دیگر با حضور رضا روحانی
حال پریشان
جامی از این جهان

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی حامد نیک‌ پی
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه