بیوگرافی داوید آلابا

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی داوید آلابا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

داوید اولاتوکونبو آلابا بازیکن فوتبال اهل اتریش است که در تیم بایرن مونیخ بازی می‌کند. وی سابقه عضویت در تیم زیر ۱۷ سال اتریش، تیم زیر ۲۱ سال اتریش و تیم ملی فوتبال اتریش را دارد.

زندگینامه داوید آلابا

بیوگرافی داوید آلابا

فعالیت ورزشی

باشگاه‌های اولیه
آلابا که زاده وین است، فوتبال خود را در اس وی آسپرن (تیم محل زندگی او) شروع کرد. سپس در سن ۱۰ سالگی به تیم نوجوانان باشگاه آستریا وین پیوست. در آنجا به سرعت پیشرفت کرد و در آوریل ۲۰۰۸ برای یک بازی در لیگ برتر اتریش، در لیست ۱۸ نفره قرار گرفت. همچنین پنج بار برای تیم دوم آستریا وین بازی کرد. در تابستان ۲۰۰۸ به تیم بایرن مونیخ پیوست.

بایرن مونیخ
آلابا کار خود را در تیم نوجوانان بایرن مونیخ آغاز کرد و برای تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال بایرن مونیخ بازی کرد. او اولین گل رسمی خود را برای تیم دوم بایرن مونیخ در ۲۹ اوت ۲۰۰۹ به ثمر رساند. سپس نام او در لیست بایرن مونیخ برای لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۰–۲۰۰۹ ثبت شد. بعد از آن اعلام شد که آلابا با تیم اول بایرن مونیخ تمرین می‌کند.

آلابا برای اولین بار در ۱۰ فوریه ۲۰۱۰ در لیست ۱۸ نفره بایرن مونیخ قرار گرفت. این بازی جام حذفی آلمان و برابر گروتر فورث برگزار می‌شد و آلابا در دقیقه ۵۹ به جای کریستین لِل وارد زمین شد. یک دقیقه بعد و با دومین لمس توپ، یک پاس گل برای فرانک ریبری فرستاد تا نتیجه ۳–۲ به نفع بایرن مونیخ شود. در ادامه بازی با نتیجه ۶–۲ به نفع بایرن مونیخ تمام شد. او همچنین با ۱۷ سال و ۷ ماه و ۸ روز به جوانترین بازیکن بایرن مونیخ در مسابقات رسمی بدل شد. با سن ۱۷ سال و ۸ ماه و ۱۳ روز اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در ۹ مارس ۲۰۱۰ مقابل فیورنتینا تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رافائل واران

قرض به هوفنهایم
در ژانویه ۲۰۱۱، آلابا به صورت قرضی تا آخر فصل ۱۱–۲۰۱۰ به هوفنهایم پیوست. در همان ماه، اولین گل خود در بوندسلیگا مقابل سن پائولی در مسابقه‌ای که ۲–۲ تمام شد، به ثمر رساند.

بازگشت به بایرن مونیخ

فصل ۱۲–۲۰۱۱
آلابا در آغاز فصل ۱۲–۲۰۱۱ به بایرن مونیخ برگشت. پس از بازگشت به عضو ثابت لیست ۱۸ نفره بدل شد. در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۱، آلابا اولین گل خود برای بایرن مونیخ را برابر هانوفر۹۶ به ثمر رساند. در نیم فصل دوم، آلابا معمولاً در ترکیب اصلی به میدان می‌رفت. در ۲۵ آوریل ۲۰۱۲ در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید به میدان رفت و در ضربات پنالتی اولین پنالتی تیمش را به گل تبدیل کرد. بایرن مونیخ در ضربات پنالتی با نتیجه ۳–۱ پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد ولی آلابا به علت محرومیت نتوانست در فینال بازی کند.

فصل ۱۳–۲۰۱۲
در ۲ آوریل ۲۰۱۳، آلابا هفتمین گل سریع (۲۵٫۰۲ ثانیه) تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در برابر یوونتوس به ثمر رساند. در ۲۵ می ۲۰۱۳، او ۹۰ دقیقه کامل در پُست دفاع چپ در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۳–۲۰۱۲ بازی کرد که بایرن مونیخ با نتیجه ۲–۱ بروسیا دورتموند را شکست داد و قهرمان شد. در ۲ دسامبر ۲۰۱۳، آلابا قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۱۸ با بایرن مونیخ امضا کرد.

فصل ۱۴–۲۰۱۳
از بازی‌های مهم در این فصل می‌توان به بازی برابر بروسیا دورتموند در سوپرکاپ آلمان، چلسی در سوپرکاپ اروپا و دو بازی در جام باشگاه‌های فوتبال جهان برابر گوانگ‌ژو اورگراند و الرجا اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خوان ماتا

فصل ۱۵–۲۰۱۴
در ژانویه ۲۰۱۵، برای دومین بار پیاپی آلابا در تیم منتخب اروپا به انتخاب مردم (۳۵۴۰۶۷ رأی) در سال ۲۰۱۴ به عنوان دفاع چپ برگزیده شد.

فصل ۱۶–۲۰۱۵
اولین بازی فصل را در سوپرجام آلمان در برابر وولفسبورگ انجام داد که در ضربات پنالتی منجر به شکست شد. سه هفته بعد در بازی مقابل با هوفنهایم با پاس اشتباهی که داد، باعث شد تیمش در ثانیه ۹ گل بخورد که سریع‌ترین گل تاریخ بوندسلیگا نامیده شد. در ۱۸ مارس ۲۰۱۶، آلابا قراردادش با بایرن مونیخ را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد.

رده ملّی
آلابا در رده ملّی برای تیم‌های زیر۱۷ سال، زیر۱۹ سال و زیر۲۱ سال بازی کرده.

در اکتبر ۲۰۰۹، آلابا برای بازی مقابل فرانسه، به تیم ملّی فوتبال اتریش دعوت شد. وی با بازی در این مسابقه، به جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی اتریش تبدیل شد. او اولین گل ملی خود را در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲، در مسابقات مقدماتی جام جهانی به قزاقستان زد.

در سال ۲۰۱۱ و در سن ۱۹ سالگی، جایزه بهترین بازیکن فوتبال سال اتریش را بُرد.

در سال ۲۰۱۲ نیز برای دومین بار پیاپی این جایزه را از آن خود کرد.

او مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ را به عنوان بهترین گلزن تیم ملی اتریش، با ۶ گل، به پایان رساند.

مربیگری
در فصل ۰۹–۲۰۰۸، تیم زیر۱۱ سال بایرن مونیخ را مربیگری کرد.

زندگی شخصی

آلابا در شهر وین متولد شد. یک خواهر دارد. مادرش از فیلیپین مهاجرت کرده بود

تا پرستار شود. پدرش از اقوام یوروبا نیجریه است که یک رپر است و به عنوان یک

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسیکا مک‌دونالد

دی‌جی هم کار می‌کند. او مسیحی است و عضو مذهب ادونتیست‌های روز هفتم می‌باشد.

افتخارات ورزشی

بایرن مونیخ

بوندس‌لیگا: ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۷–۲۰۱۶
جام حذفی فوتبال آلمان: ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵
سوپر جام فوتبال آلمان: ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶
لیگ قهرمانان اروپا: ۱۳–۲۰۱۲
سوپرجام اروپا: ۲۰۱۳
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۳

شخصی

بازیکن فوتبال سال اتریش: ۲۰۱۱، ۲۰۱۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی داوید آلابا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه