بیوگرافی یاسر داودیان

6 سال پیش
عکس اینستاگرام یاسر داودیان
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی یاسر داودیان همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

یاسر داودیان (زاده ۴ فروردین ۱۳۶۰ در رشت)، خواننده موسیقی پاپ ایرانی است.

زندگینامه یاسر داودیان

بیوگرافی یاسر داودیان

فارغ التحصیل رشته حقوق در ایران و زبان و ادبیات آلمان در کشور آلمان می باشد، او فرزند اول خانواده رشتی مازندرانی تبار است، در نواختن سه تار تبهر دارد و ترانه سرایی نیز می کند.

آغاز کار هنری

در همان سالهای کودکی به علت علاقه فراوان به موسیقی نزد استاد شاهرخی به فراگیری سه تار پرداخت در سن ۱۶ سالگی به ترانه سرائی گرایش پیدا کرد. در این رشته در محضر اساتید بنامی تعلیم دید و بعد از گذشت ۲ سال بصورت حرفه ای شروع به سرودن شعر و ترانه کرد و از همینجا باب آشنائی او با آهنگسازان و تنظیم کنندگان بسیاری باز شد.

حاشیه ها

ادامه تحصیل در آلمان یاسر داودیان
همزمان با فعالیت های هنری خود تحصیلات دانشگاهیش را در رشته حقوق آغاز کرده و ۲ سال بعد برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و در آنجا به یادگیری زبان و ادبیات آلمانی پرداخت، شوق فراوانش به موسیقی او را بر آن داشت تا در همان سالها به یادگیری گیتار و دف بپردازد. به پیشنهاد دوستان خود ترانه هایش را به تعدادی از آهنگسازان و تنظیم کنندگان واگذار کرد که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

بازگشت به ایران و اولین آلبوم یاسر داودیان
یاسر بعد از گذشت چهار سال به ایران بازگشت. بازگشت او به ایران شروع فعالیت حرفه ایش در عرصه موسیقی شد. در همان بدو ورود به ایران به علت علاقه زیادش به نواختن سازهای مختلف شروع به فراگیری کیبورد و سپس نواختن پیانو نزد استاد کوروش تقوی پرداخت. همچنین وی در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ آلبومی با همکاری بهنام کریمی و تنظیم نعیم مسچیان برای خواننده ای جمع آوری کرد که تمامی ترانه های آلبوم به همراه آهنگ سازی یک آهنگ توسط خود او انجام شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ‏جفری داناوان‏

همکاری با حرفه ای های یاسر داودیان
از سال ۱۳۸۷ یاسر به طور جدی به فکر تهیه آلبومی برای خودش افتاد و با آهنگسازان بنامی چون بهروز صفاریان ، پدرام کشتکار، امیر علیزاده، نیما صرافی مهر، مهدی یراحی مازیار فلاحی، بهنام کریمی، پوریا احمدی و ترانه سرایانی چون روزبه بمانی، مازیارفلاحی، یاحاکاشانی، زهرا عاملی، زینب علاقه، مجید صالحی همکاری کرد. آلبوم مورد نظر در سال ۱۳۹۰ از شرکت فرهنگی هنری آوای سگال پارس منتشر شد. یاسر داودیان در این آلبوم ترانه سرایی ۴ ترانه و آهنگسازی یکی از قطعات را به عهده داشت.

دومین آلبوم یاسر داودیان
دومین آلبوم رسمی این هنرمند به نام نقطه ضعف در سال ۱۳۹۲ با حضور آهنگسازانی چون بابک زرین، مهدی یغمایی، علیرضا قرایی منش، امین قباد، عمران طاهری و تنظیم کنندگانی چون راشا تقی پور، کوشان حداد، رضا تاجبخش، مهران خلیلی، پوریا احمدی، علی ضیایی و ترانه سرایی روزبه بمانی، زهرا عاملی، یاحا کاشانی، مجید صالحی، علیرضا سمیعی، حامد صوفی پور، حمیدرضا صمدی، حامد صمغ آبادی، مهدی محسنی روانه بازار کرد. در آلبوم دوم این هنرمند بابک زرین و مهدی یغمایی به عنوان خوانندگان مهمان حضور داشتند. یاسر در این آلبوم از هنرمندان متعددی دعوت به همکاری کرده بود و فقط آهنگسازی یکی از قطعات را بعهده گرفت. یاسر در این آلبوم از هنرمندان متعددی دعوت به همکاری کرده بود و فقط آهنگسازی یکی از قطعات را بعهده گرفت.

تیتراژهای رادیویی و تلویزیونی یاسر داودیان
قطعه‌ای با عنوان دلم با توا به سفارش رادیو جوان، برای تیتراژ برنامه تازه به تازه، نو به نو که با اجرای سعید خرسندی پخش می‌شد به یاسر سپرده شد که او خوانندگی و آهنگسازی قطعه را به عهده گرفت. قطعه شبهای روشن به سفارش شبکه ۲ سیما برای تیتراژ برنامه شب‌های روشن ویژه برنامه ماه مبارک رمضان به یاسر پیشنهاد شد که او با دعوت از هنرمند نامی داریوش ارجمند برای اجرای دکلمه، این قطعه را به یکی از تیتراژهای خاطره انگیز ماه مبارک رمضان تبدیل کرد. این قطعه با صدای یاسر داودیان، دکلمه استاد داریوش ارجمند، خوانندگی بخش عربی مهدی درویش زاده، ترانه سرایی مجید صالحی، آهنگسازی محسن ابراهیم‌ زاده و تنظیم راشا تقی پور با نظر مخاطبین سیما یکی از موفق‌ترین تیتراژهای ماه مبارک رمضان نام گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بابک بهشاد

طرفدار و یاسر داودیان
معنی طرفدار این است که کار های کسی را که دوستش دارد را پرستش کند و فقط اثر های او را دنبال کند. در جامعه ما آنقدر خوانندگان نوسان دارند به جرات می گویم که هیچ هنرمندی طرفدار ندارد. شاید مخاطب و شنونده داشته باشد اما طرفدار قطعا ندارد. متاسفانه معنی طرفدار لایک و فالور ها در فضای مجازی شده است.

تصمیم به خداحافظی از موسیقی یاسر داودیان
من پس از شانزده سال تصمیم گرفتم کار موسیقی را کنار بگذارم، اگر هم کاری بسازم دلی انجام خواهم داد، آنقدر بی عدالتی و بی معرفتی در مارکت موسیقی دیده ام که شاید ادامه دادن به موسیقی برای من راه درستی نباشد. واقعا بازار خوب و شغل خوبی نیست و آینده خوبی ندارد. موسیقی موجی است که سوارش می شوید یک مدت مطرح می شوید و بعد خداحافظی و … بقیه فقط برای اینکه بگویند هستیم دارند فعالیت می کنند.

فعالیت های هنری یاسر داودیان

آلبوم ها:
فرض کن – ۱۳۹۰
نقطه ضعف – ۱۳۹۲

تک‌آهنگ‌ها:
گریه نکن
خوشبختی
آرزوم بود
خواب دیدم
بانو (محلی مازندرانی و گیلانی)
مه جان (مازندرانی)
زمستون
رنگ سال
شک
دلم با توا (تیتراژ برنامه رادیویی)
شبهای روشن (تیتراژ ویژه برنامه ماه مبارک رمضان)
بارون میاد
یکی از جنجالی‌ترین قطعاتی که با ترانه سرایی و آهنگسازی یاسر شنیده شده قطعه نیستی با صدای فریدون اسرایی و آرمین زارعی می‌باشد.

شماری از ترانه‌هایی که از او شنیده‌اید:
قسم
وطن
با اجازه
ازم نپرس
ستاره‌ها
عشق تو
عید اومده
آلبوم به یاده من
دیگه روت زیاد شده

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی یاسر داودیان
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه