بیوگرافی عارف عارف‌ کیا

6 سال پیش
عکس اینستاگرام عارف عارف‌ کیا در حال اجرا
4.5/5 - (20 امتیاز)

بیوگرافی عارف عارف‌ کیا همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

عارف عارف‌کیا (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۱۹ در تهران) و اصالتاً اهل اردبیل می‌باشد و از خوانندگان موسیقی پاپ ایرانی است که به سبک خواننده‌های اپرا می‌خواند.

زندگینامه عارف عارف‌ کیا

بیوگرافی عارف عارف‌ کیا

دیپلمه درودگری از هنرستان صنعتی است، اصالتا تورک می باشد و پدرش عبدالله و مادرش طاهره اهل اردبیل بودند، عارف با دو لقب حنجره طلایی در قبل از انقلاب و سلطان قلب ها بعد از انقلاب مشهور می باشد. وی آفرینندهٔ سبک خاصی در موسیقی پاپ ایران است که پیش از آن سابقه نداشته، بعدها این سبک خاص در میان مردم به نام ته‌حنجره‌ای شهره شد. به همین خاطر، عارف با لقب «حنجره‌طلایی» شناخته می‌شد پس از آن لقب «سلطان قلبها» به او داده شد و در سال‌های اخیر نیز وی را با عنوان «یادگار عاشقی سه نسل» معرفی می‌کنند. عارف نزدیک ۸۰۰ ترانه خوانده که علاوه بر فارسی به زبان‌ها و لهجه‌های مختلف نیز می‌باشند.

آغاز کار هنری

زمانی که عارف در هنرستان تدریس می‌کرد، ۴ روز هفته را بیکار بود. او تصمیم گرفت با یکی از دوستانش به نام جمشید زندی یک گروه آماتوری تشکیل دهند تا در تلویزیون (تلویزیون خصوصیِ ثابت پاسال) قطعات موسیقی را اجرا کنند. آن‌ها ۲ آهنگ اسپانیایی را انتخاب کردند که توسط جمشید زندی تنظیم شدند و عارف هم ترانه‌های آن‌ها را سُرود. این دو ترانه «مادر» و «جلوهٔ ماه» نام داشتند که در آن عارف خواننده بود و جمشید زندی هم نوازنده آکاردئون بود، به دلیل اینکه گروه ناقص بود آن‌ها مجبور بودند گیتاریست و درامر را کرایه کنند. این ترانه‌ها چندین هفته از تلویزیون پخش شد ولی موفقیتی در پی نداشتند.

حاشیه ها

خانواده آذری عارف عارف‌ کیا
مادرش طاهره خانوم متولد شهر باکو از کشور آذربایجان بوده و در دانشگاه مسکو دندانپزشکی خوانده می خواند، مادر بزرگش نیز از خوانندگان اپرا بود، که علاقه زیادی به اشعار نظامی و خاقانی داشت، با شروع جنگ جهانی دوم مادرش به اجبار مجبور شد تحصیل را رها کند و به ایران بیاید، سپس با پسر عموی خود عبدالله ازدواج کرد که نتیجه آن بدنیا آمدن عارف بود. پدر و مادرش بعد از بدنیا آمدن عارف از یکدیگر طلاق گرفتند.

علاقه از کودکی عارف عارف‌ کیا
علاقه عارف به موسیقی و خوانندگی از زمان شروع شد که تنها دلخوشی خانواده یک رادیو لامپی بود که همیشه روی موج رادیو باکو (بادکوبه) بود. از این رادیو موسیقی مشهورترین خوانندگان آذری از جمله رشید بهبودوف، بُلبل، گل آقا، شوکت و فاطمه پخش می شد، این‌ ها اساتیدی بودند که صدایشان تعلیم دیده بود و هیچ‌ گاه خارج نمی‌ خوانند همین امر باعث شد تا عارف مخفیانه از این اساتید تقلید کند و ناخودآگاه درست خواندن، میزان خواندن و کوک خواندن را فرا بگیرد.

اجراهای عارف عارف‌ کیا
عارف اجراهای زنده خود را از جشن های مدرسه شروع کرد. در ۹ سالگی اولین کنسرت خود را برای سازمان حمایت مادران و کودکان با همراهی ویولون و ضرب انجام داد، عارف در نوجوانی هم مدتی در گروه کر ملی مشغول تجربه اندوزی شد، که پس از مدتی این گروه بدلایل سیاسی منحل شد، بززرگترین اجرای وی آن سالها در جشن پایان سال تحصیلی با حضور نزدیک به هزار نفر و شمس پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی انجام شد که مورد تحسین همگان قرار گرفت.

از نقاشی تا معلمی عارف عارف‌ کیا
بعد از گرفتن دیپلم مدتی به همراه دوستانش که نقاش بود به طراحی بیلبوردهای تبلیغات پرداخت، سپس بعد از مدتی در آزمون استخدامی شرکت کرد که در بین ۸۰۰ نفر جز ۱۰ نفر ممتاز انتخاب شد و بعنوان معلم راهی تدریس در هنرستان صنعتی قزوین شد؛ بعد از ۲٫۵ سال تدریس بدلیل تصادف در مسیر و فعالیت خوانندگی پنهانی از آموزش و پرورش آن زمان از خدمت تعلیق شد.

ورود به تلویزیون عارف عارف‌ کیا
در سال ۱۳۴۰ آشنایی اش با اسد منصور پایش را به تلویزیون ملی باز کرد که در آن با نارملا خواننده زن ایرانی آشوری در برنامه رنگین کمال هفته ای ۲ -۳ بار ترانه های دوصدایی را بصورت زنده اجرا می کردند که مورد استقال قرار گرفت.

شهرت در ۲۲ سالگی عارف عارف‌ کیا
اولین ترانه عارف که بر روی صفحه گرامافون ضبط ش، ترانه‌ای دوصدایی همراه پوران بود که هفت آسمون نام داشت، این صفحه در سال ۱۳۴۱ خورشیدی منتشر گردید و باعث شد عارف به اوج شهرت و محبوبیت برسد. او برای خواندن این ترانه یک چک به مبلغ ۱۰۰۰ تومان را از مدیریت کمپانی رویال به عنوان دستمزد دریافت کرد همان زمانی که قبل از تعلیق شغل معلمی ماهی ۹۰۰ تومان می گرفت.

فعالیت های اجتماعی عارف عارف‌ کیا
عارف در اوایل دهه ۵۰ خورشیدی اقدام به تأسیس دفتری به نام بهکده نمود و از دیگر خوانندگان دعوت کرد تا بطور متناوب به بیمارستان‌ ها و تیمارستان‌ ها سرکشی کنند و برای بیماران به صورت رایگان برنامه اجرا کنند، خوانندگانی چون آغاسی، سوسن و پوران از جمله کسانی بودند که دعوت عارف را پذیرفته بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین عمومی (آوازخوان)

ازدواج ها و خانواده عارف عارف‌ کیا
عارف قبل از دریافت دیپلم ازدواج کرد، او ۴ بار ازدواج کرده که حاصل آنها ۴ دختر به نامهای سهیلا، سابرینا، نازلی و نیکیتا است که در اروپا و آمریکا زندگی می‌ کنند او همچنین یک پسر به نام سهیل داشت که در سن ۴۱ سالگی به دلیل سرطان لوزالمعده در ایران درگذشت. همسر وی در حال حاضر خانومی بنام عسل آزاد می باشد.

از ایران تا انگلیس و آمریکا عارف عارف‌ کیا
بعد از انقلاب عارف ۷ ماه در ایران بود و چند اهنگ انقلابی نیز خواند، اما در نهایت مجبور به ترک وطن شد او در سال ۱۳۵۸ به انگلیس رفت و تصمیم داشت پس از مدت کوتاهی راهی آمریکا شود که بدلیل تسخیر سفارت آمریکا مشهور به لانه جاسوسی و باطل شدن پاسپورت ایرانی ها مجبور شد در لندن ساکن شود. بعد از ۲٫۵ سال فعالیت در کلاب های ایرانی ها در لندن در مهمانی با سفیر آمریکا آشنا شد که توسط وی به آمریکا مهاجرت نمود و در لس آنجلس ساکن شد و مدتی به همراه همسر سابق خود شرکتی را تاسیس کرد که تکثیر آهنک های خوانندگان مشهور ایرانی ساکن آمریکا را برعهده داشت.

اقامت در دبی عارف عارف‌ کیا
عارف در دهه ۱۳۸۰ به دبی نقل مکان کردن و به همراه همسر جدیدش ساکن این کشور شد. عارف در سال‌های اخیر کشور امارات را برای سکونت انتخاب کرده که دلیل آن را فاصلهٔ کم ۲۰ دقیقه‌ای با ایران می‌داند. او بیش از ۱۰ سال هر شب (بجز ایام سوگواری) در دوبی برنامه اجرا کرده و از این طریق با ایرانیان داخل کشور در ارتباط نزدیک بوده‌است.

لقب های عارف قبل و بعد از انقلاب عارف عارف‌ کیا
عارف عارف کیا خالق سبک خاصی در موسیقی پاپ ایران است که پیش از آن سابقه نداشته است، بعدها این سبک خاص در میان مردم به نام ته‌ حنجره‌ای شهره شد، به همین خاطر، عارف با لقب حنجره‌ طلایی شناخته می‌ شد پس از آن لقب سلطان قلبها به او داده شد. در سال‌ های اخیر نیز وی را با عنوان یادگار عاشقی سه نسل معرفی می‌ کنند، لقب سلطان قلب ها عارف در سال ۱۳۴۷ برای خواندن آهنگی در فیلمی به همین نام به او داده شد، این آهنگ تاثیر بسزایی در شهرت وی داشت و یکی از ماندگاترین کارهای وی می باشد.

آشپزی عارف عارف‌ کیا
خودم آشپزی را خیلی دوست دارم. نه اینکه بروم توی آشپزخانه. من اهل باربکیو هستم و کباب خیلی دوست دارم که درست کنم. خودم کباب کوبیده درست می‌کنم همه می‌دانند. یک جوری است که من خیلی به این کار دارم.

کم کاری عارف عارف‌ کیا
من در یک دوره ای خیلی سرخورده شدم از لس آنجلس و اومدم دوبی، تمام کارهایی که خونده بودم هم موند پیش خانم قبلی من که هیچوقت بهم پس نداد.

۲۰ ترانهٔ برتر عارف عارف‌ کیا
در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی در برنامه‌ای موسوم به بهترین‌های عارف، ۲۰ ترانهٔ وی انتخاب گردید. این نظرسنجی مردمی یکسال قبل از پخش برنامه از طریق سایت تلویزیون من و تو انجام شد:
سلطان قلبها
عشق تو نمی‌میرد
حالا خیلی دیره
ای خدا حرفی بزن (ای‌خدا، آه ای‌خدا)
گل گلخونه
ای خدا
خواب ستاره
دریاچهٔ نور
قصر صدف
حالا باز دوباره من
عشق
کوچولو
باغ بارون زده
ای دل، ای دل
گریه نکن
سرباز کوچولو
گریه بس کن
همه چیم یار
صدایم کن
سراب

مفهوم ترانه‌های عارف عارف‌ کیا

ترانه‌های عاشقانه
عارف در زندگی‌اش سختی‌های بسیاری را متحمل شده بود، به همین دلیل در صدای او یک «بُغض» وجود داشت. هچنین تنهایی‌های او باعث می‌شد که ترانه‌هایی را که می‌خواند برای شنونده بیشتر قابل لمس باشد و حس ترانه به خوبی منتقل شود. این بغض با اجرای ترانهٔ «دریاچهٔ نور» از بین رفت و او مجبور شد برای ایجاد آن بغض در ترانه‌هایش از افکارش کمک بگیرد تا حس را به وجود آورد. (عارف هیچ‌گاه از دود و الکل استفاده نکرد)
شهبال شب‌پره در ترانهٔ پاپ فادر در مورد عارف چنین نوشته‌است: سلطان قلبها عارف بود خوندنش واسه دل عاشق بود. هرچی که می‌خوند بوی عشق می‌داد نوید دوستی و سازش می‌داد.

ترانه‌های سیاسی و میهنی
عارف با وقوع انقلاب سعی کرد از خواندن ترانه‌های عاشقانه فاصله بگیرد و از دردهای مردم جامعه‌اش بخواند. او در زمان حضورش در کشور ترانه‌های برادر بیا و دستهایم را بتو می‌دهم را اجرا کرد. در خارج از کشور نیز ترانه‌هایی مانند نبض من برای ایران، مردم همیشه مردم، سرباز کوچولو، خاموشی، روزگار غریبست نازنین، بمان مادر، خاک من ایران من کو، سرود ایران (چند صدایی)، خلیج فارس، بزن آتش را منتشر نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی اکبر قلیچ

ترانه‌های نوین فارسی
اوایل دهه ۵۰ خورشیدی، ترانه‌سراهای بزرگی مانند شهیار قنبری، اردلان سرفراز و ایرج جنتی عطایی شروع به تغییر دادن مسیر ترانه‌ها نمودند و از ادبیات سنگین فارسی استفاده کردند.[۹] این نوع ترانه‌ها مانند معادلات ۲–۳ مجهولی بودند که باعث گمراهی شنونده می‌شد. عارف به دنبال اجرای ترانه‌های ساده‌ای بود که برای شنونده ملموس باشد. مانند ترانهٔ «دلم باور نداره» با شعری از شهیار قنبری که اواسط دهه ۴۰ خورشیدی اجرا شد.

عاشق امام رضا بودن عارف عارف‌ کیا
عارف : هیچ گاه از مشروبات الکلی استفاده نکرده ام و انسان با خدایی هستم. وی تاکید کرد که عاشق حرم امام رضا (ع) هست، وی همیشه در برنامه‌ هایش از آرزویش که بازگشت به ایران است سخن به میان آورده است

بازگشت به ایران عارف عارف‌ کیا
وی همیشه در برنامه‌هایش از آرزویش که بازگشت به ایران است سخن به میان آورده‌است. این حرفها به گوش نیروهای امنیتی ایران رسیده و شروطی را برای بازگشت عارف تعیین نموده‌اند: نوشتن توبه‌نامه، فراموش کردن هنر خوانندگی، حضور در اجتماع کمتر از ۵ نفر. این شروط برای عارف بسیار سنگین و دردناک بوده و همانند برخی از همکارانش به آن شروط «نه» گفته‌است.

سبک ترانه‌های عارف عارف‌ کیا
در گذشته، کارهای عارف در بین دنبال‌کنندگان موسیقی به عنوان «سبک عارفی» شناخته می‌شد. روند شکل‌گیری این سبک به این صورت بود:
اواسط دههٔ ۲۰ خورشیدی ترانه‌ها به صورت تصنیف اجرا می‌شدند که تم عربی داشتند و بیشتر سوزناک و غم‌انگیز بودند. در این دوره خوانندگانی مانند قاسم جبلی، منوچهر شفیعی، آلفرد لازاریان و هوشنگ شوکتی حضور داشتند. اواخر دههٔ ۲۰ خورشیدی، برخی از شاعران و مترجمان اشعار ترانه‌های روز اروپایی را «واو به واو» ترجمه می‌کردند. حمید قنبری و جمشید شیبانی از نخستین کسانی بودند که اشعار ترجمه شده را با همان آهنگ اصلی اجرا کردند. این سبک، پاپ بود ولی ایرانی نبود. اوایل دههٔ ۳۰ خورشیدی، ترانه‌های عاشقانه با ارکستراسیون غربی و کلام فارسی اجرا شد. این سبک ترانه‌ها توسط محمد نوری، ویگن و منوچهر سخایی به مردم ارائه شد. زمانی که عارف شروع به فعالیت کرد، از ویگن به عنوان «پایه‌گذار موزیک پاپ» نام برده می‌شد. او توانست با اضافه کردن ملودی‌ها و آلات موسیقی ایرانی به سبک قبلی، «سبک عارفی» را به وجود آورد.

بازیگری عارف عارف‌ کیا
شیش تا فیلم هم بازی کردم ولی ادعای هنرپیشگی ندارم چون خوندن رو ترجیح می دم و به موسیقی علاقه بیشتری دارم.
ازدواج ایرانی – ۱۳۴۷
عشق آفرین – ۱۳۴۸
ساقی – ۱۳۴۹
آینه زمان – ۱۳۴۹
قربون هرچی خوشگله – ۱۳۵۲
بزن بریم دزدی – ۱۳۵۳

حضور در شبکه‌های تلویزیونی عارف عارف‌ کیا

مُجری برنامه تلویزیون
«کوکو» نام یکی از ویژه‌برنامه‌های تلویزیون ملی در نوروز ۱۳۵۰ خورشیدی بود که توسط عطاالله خرم تهیه و توسط عارف اجرا گردید. این برنامه در سال ۱۳۴۹ در شش قسمت ضبط شد که به معرفی خوانندگان جوان پرداخته بود.

داوری در نکست پرشین استار
سری ششم این برنامه با حضور عارف، ستار، وارطان آوانسیان، امید، محمد مقدم و منوچهر چشم‌آذر از تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۴ از طریق شبکه ماهواره‌ای تی‌وی پرشیا پخش گردید.

مستند دیدار
این مینی سریال ۴ قسمتی که از شبکهٔ pmc پخش شد، شرح دیدار عارف با «گروه بهترین طرفداران استاد عارف» می‌باشد. این برای اولین بار بود که یک خوانندهٔ ایرانی از طرفدارانش دعوت به عمل می‌آورد تا ۴ روز در کنار یکدیگر زندگی نمایند. از ابتدا تا انتهای این سفر (که از ۱۲ تا ۱۵ آبان در گرجستان-شهر تفلیس به طول انجامید) ضبط شد و به مناسبت تولد عارف از ۱۹ مرداد ۹۷ به مدت ۴ شب متوالی از شبکهٔ pmc پخش گردید. این مستند لحظات زیبایی از پیوند، زندگی و جدایی ۲۸ عاشق با عارف را به تصویر می‌کشد. همچنین عارف ترانهٔ جدیدش (به تو هدیه می‌کنم) را به این طرفدارانش تقدیم کرده است.

افتخارات و جوایز عارف عارف‌ کیا

دریافت عالی‌ترین مدال فرهنگی کشور (مدال درجهٔ اول همایون):
در شهریور سال ۱۳۵۳ خورشیدی، عارف به دلیل اجرای زنده و بی‌نقص ترانهٔ به امید دیدار در مراسم اختتامیهٔ بازی‌های آسیایی تهران این مدال را از دست محمد رضا پهلوی دریافت نمود. متأسفانه به دلیل کوچ اجباری، عارف نتوانست این مدال ارزشمند را از ایران خارج نماید.

دریافت مدال افتخار ایرانیکا:
در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ خورشیدی، عارف به دلیل همکاری‌های چندین ساله خود با کمیته دوستداران ایرانیکا که بدون چشمداشت مالی انجام شد، این مدال را دریافت نمود.

انتخاب به عنوان بهترین خوانندهٔ مرد موسیقی پاپ (۹ دوره):
این نظرسنجی که توسط مجله جوانان به نام رفراندوم محبوب‌ترین چهره‌های موزیک سال برگزار می‌شد، از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ خورشیدی ادامه داشت.

انتخاب به عنوان جذاب‌ترین مرد سال (۱۳۵۲ خورشیدی):
این نظرسنجی توسط مجلهٔ زن روز برگزار شد که در آن ۱۷هزار زن و دختر ایرانی شرکت کردند. نامزدان دریافت این جایزه از بین سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران آن زمان (اساساً تمام مردان مشهور ایرانی به جز شاه) انتخاب شده بودند. ترتیب آرا به این شرح بود:
۱-عارف ۲-ناصر ملک مطیعی ۳-بهروز وثوقی ۴-محمدعلی فردین ۵-همایون بهزادی ۶-امیرعباس هویدا ۷-نعمت‌الله آغاسی ۸-پرویز صیاد ۹-حبیب‌الله روشن‌زاده ۱۰-فریدون فرخزاد ۱۱-منوچهر سخایی ۱۲-حسین کلانی ۱۳-ناصر حجازی ۱۴-منوچهر اقبال ۱۵-انوشیروان روحانی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزین محدث

انتخاب به عنوان صاحب زیباترین لبخند (۱۳۵۲ خورشیدی):
ذر این نظرسنجی که توسط مجله جوانان برگزار شد، عارف و گوگوش (در دو بخش مردان و زنان) صاحب زیباترین لبخند شناخته شدند.

حضور در جشن دویستمین سال استقلال آمریکا:
دراین مراسم سال ۱۳۵۴ خورشیدی (۱۹۷۵ میلادی) در مدیسن اسکوئر گاردن (واقع در شهر نیویورک) برگزار شد که در آن کشورهای زیادی دارای غُرفه بودند. از ایران نیز محصولاتی مانند صنایع دستی و خاویار در این نمایشگاه معرفی و فروخته می‌گردید. همچنین عارف و مرضیه از طرف رادیو به این مأموریت رفته بودند که هر روز برنامه اجرا می‌کردند.

اجرای برنامه در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن:
زمانی که عارف در جشن دویستمین سال استقلال آمریکا حضور پیدا کرده بود، برای اجرای برنامه به این مرکز معتبر نیز دعوت شد که تا به امروز برای هیچ‌یک از خوانندگان ایرانی میسّر نگردیده‌است.

دریافت لوح تقدیر از دانشگاه UCLA

فعالیت های هنری عارف عارف‌ کیا

عارف تا به حال حدود ۸۰۰ ترانه خوانده که در تلویزیون، رادیو و فیلم‌های سینمایی اجرا شده‌اند ولی فقط برخی از آن‌ها به صورت صفحه، نوار کاست و CD عرضه شده‌است. او حدود ۲۰۰ ترانه را برای رادیو اجرا کرده که تنها در آرشیو رادیو موجود می‌باشد.
عارف در چند سال اخیر به انتشار تک ترانه‌هایی پرداخت که عبارتند از:
به تو هدیه می‌کنم (مرداد ۱۳۹۷)، همین بسه (خرداد ۱۳۹۷)، پیشمرگ (بهمن ۱۳۹۵)، کی بهتر از تو (آبان ۱۳۹۵)، عاشقونه (تیر ۱۳۹۵)، بغض دریا (بهمن ۱۳۹۴) موندگار (آذر ماه ۱۳۹۴)، گریه نکن (دی‌ماه ۱۳۹۳)، آهنگ غربت (خرداد ۱۳۹۳)، عشق(۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳)، توفان(۱۰ مهرماه ۱۳۹۲)، آرامش(۱۳۹۱)، اگه نباشی (به همراه رضا نادری- ۱۳۹۰)، ستاره‌ها، بزن آتش (۱۳۸۶)، خلیج فارس.

آلبوم‌ها:

آلبومهای غیررسمی (قبل از انقلاب)
مجموعه ترانه‌های دوصدایی:
با نارملا
با پوران
با عهدیه
با رامش
با گوگوش

آلبومهای رسمی (قبل از انقلاب)
عارف و بهترین‌هایش(۱)
عارف و بهترین‌هایش(۲)
عارف و بهترین‌هایش(۳)
عارف و بهترین‌هایش(۴)

آلبوم‌های مشترک
گل سرخ مشترک با: ابی
خانه سرخ مشترک با: محمد نوری، سیاوش قمیشی، ابی، حبیب، جهان، ستار، فرزین
صلح(Peace) مشترک با: خوانندگان
رنگارنگ(Rangarang) مشترک با: خوانندگان

آلبوم‌های رسمی
سرباز کوچولو
بازگشت
روزگار غریبیست نازنین
آینه در آینه
خدا کند بیایی
پیری / از سی سال پیش تا الان
مرد قبیله
ماه و پلنگ
نازک
سلطان قلب‌ها
آمینه
غریب آنام (آذری)
عزیز قصه(منتشر نشده) : متأسفانه اطلاعات دقیقی از این آلبوم وجود ندارد. این آلبوم در سال ۲۰۰۱ میلادی در لس آنجلس ضبط و آماده پخش بود، ولی تا به امروز از انتشار آن جلوگیری شده است. برخی از این ترانه‌ها مجدداً در دوبی ضبط شده و به زودی بصورت تک‌آهنگ به بازار خواهد آمد.
وصیت‌نامه
آلما (آذری)
آرام بخش
شادی بخش (۱)
شادی بخش (۲)
آرام بخش (۲)
شادی بخش (۳)

مجموعه ۵۰ سال با عارف
این مجموعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیتهای هنری عارف پخش شده که شامل ۶۰ ترانه (در ۵ سی دی) می‌باشد. کلیه ترانه‌های این مجموعه از آثار دهه ۴۰ و ۵۰ عارف است که چند سال قبل در استدیویی در ایران با بهترین کیفیت تبدیل شده و بدون هیچ چشمداشتی در اختیار عارف قرار داده شده است.

تک‌آهنگ ها:

تک‌آهنگ ها (آثار قبل از انقلاب)
شانه به سر
سر کتل پای کتل
اشک یتیم
کیمیای محبت
دیشب خواب تو را دیدم
برگشته مژگان
زیر باران
آدم‌برفی
دلم باور نداره
مرا ببوس
دستهایم را بتو می‌دهم (جوانه)

تک‌آهنگ های اخیر
ایران ایرانه (با شهرام کاشانی)
خلیج فارس
آهنگ غربت
ستاره‌ها
بزن آتش
اگه نباشی (با رضا نادری)
آرامش
طوفان
عشق
گریه نکن
موندگار
بغض دریا
عاشقونه
کی بهتر از تو
پیش‌مرگ
همین بسه
به تو هدیه می‌کنم

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی عارف عارف‌ کیا

 

4.5/5 - (20 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • AIi
    3 سال پیش

    لعنت خدا بر عارف از خودت باید باشه اسم آلبومت باشه امام علی بمیری عارف همین بهتر که از ایران رفتی وطن فروش