بیوگرافی شاهکار بینش‌ پژوه

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شاهکار بینش‌ پژوه در حال اجرا
4/5 - (51 امتیاز)

بیوگرافی شاهکار بینش‌ پژوه همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شاهکار بینش‌ پژوه متولد ۲۲ آذر ۱۳۵۱ در تهران، خواننده است.

زندگینامه شاهکار بینش‌ پژوه

بیوگرافی شاهکار بینش‌ پژوه

فارغ التحصیل لیسانس جغرافیای اقتصادی، فوق لیسانس جغرافیای اقتصادی و دکترای شهرسازی با گرایش برنامه ریزی شهری است، او سابقا استاد دانشگاه تهران بود. در دهه ۹۰ او متهم به تقلب در تولید کلیپ کنسرتش شد.

آغاز کار هنری

سال ۷۳ موسیقی را شروع کردم، اولین کنسرت گیتار در ایران را ما اجرا کردیم. من نوازنده درام یا جاز به تعبیر ایرانی‌اش بودم. خیلی این ساز را دوست داشتم و هنوز هم دوست دارم بعد از یک مدتی، در زندگی من، ادبیات از موسیقی پررنگ‌ تر شد و فکر کردم وقتی یک ترانه‌ سرا خودش ترانه را می‌ خواند، تقطیعش را از خواننده‌های دیگر درست‌ تر می‌ شناسد. خیلی وقت‌ ها هم تکنیک یک خواننده باعث می‌ شود که از شاعرش بهتر بخواند، من هرگز خودم را خواننده نخواهم دانست و دلم هم نمی‌ خواهد که دیگران مرا خواننده بدانند.

حاشیه ها

اولین آلبوم شاهکار بینش‌ پژوه
اولین تجربه‌ های من در زمینه ترانه آلبوم بانوی شرقی بود. ینش‌ پژوه معتقد است واژه برزخ توصیف مناسبی برای طبیعت ترانه‌ های دهه هفتاد در ایران است به دلیل اینکه شخصیت پیدا نکرده بود آن هم بعد از چندین سال که موسیقی اساساً حرام بود و کار نمی‌ شد.

ممنوع الکاری شاهکار بینش‌ پژوه
شاهکار در سال ۱۳۹۰ در ایران ممنوع از کار شد و کتاب‌هایش جمع‌آوری گردید. حتی او از تدریس در رشته شهرسازی نیز ممنوع‌التدریس شد. شاهکار به کشورهای اطراف ایران سفر کرد و اولین کارهای ارکستر سمفونیک خود را ضبط و اجرا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جواد انصافی

گام هنری شاهکار بینش‌ پژوه
اولین قدمش در این راه، همکاری با ارکستر فیلارمونی ارمنستان بود و ضبط تصویری چند اثر ساخته خودش، چیزی که پیش از این در این ابعاد در موسیقی ایرانی خارج از کشور به این شکل متداوم سابقه نداشت و هنوز هم ندارد. اما در کنسرتش در لس آنجلس که به رهبری راس رایت، شنبه اول خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد، شاهکار کارهای ساخته خودش را با ارکستر سمفونیک لس آنجلس اجرا کرد. از جلوه‌های این کنسرت چند کار دوصدایی با آندره‌آ بوچلی خواننده نابینا و بی‌همتای اپرای ایتالیا بود.

آلبوم مجوز دار اسکناس شاهکار بینش‌ پژوه
آلبوم اسکناس در سال ۱۳۸۳ منتشر شد و اولین آلبوم رپ دارای مجوز در ایران بود با موضوع انتقاد از فاصله طبقاتی بود که منتشر شد.

دزدی شادمهر از شعرهای شاهکار بینش‌ پژوه
بله هفت هشت ده تا از کارهایی که ایشان خوانده‌ اند، از شعرهای من است. خیلی‌ هایش را نمی‌ دانستم، وقتی این کارها اجرا می‌ شد و تمام می‌ شد من هم از تلویزیون می‌ دیدم مثل شما برای همین من خیلی در جریان قرار نمی‌ گرفتم که شعرم را دارند بدون اجازه استفاده می‌ کنند.

برداشتن ترانه از کتاب شعر شاهکار بینش‌ پژوه
شعرهای من پیش شادمهر نبود. من کتابهای شعر در ایران چاپ کرده‌ ام، به خصوص کافه نادری، از آنها استفاده شده، توی چند تا از این ترانه‌ های شادمهر حتی اسم من هم آورده نشده است.

شهرت شاهکار بینش‌ پژوه
شاهکار بینش‌ پژوه در آلبوم‌ هایی چون عشق الهی، ای عاشقان، حال من بی تو و نهان مکن علیرضا عصار را به عنوان ترانه سرا همراهی کرده، ولی بیشتر شهرت او به‌خاطر آلبوم اسکناس است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد آزاد

ازدواج شاهکار بینش‌ پژوه
شاهکار بینش‌ پژوه با بیتا دریاباری ازدواج کرده است.

بیوگرافی بیتا دریاباری همسر شاهکار بینش‌ پژوه
بیتا دریاباری همسر سابق امید کردستانی است، که چند سال پیش از وی طلاق گرفت، دریاباری موسس مرکز برابری پارس و حامی مالی پروژه‌ های ایرانشناسی دانشگاه استنفورد و کمبریج است. خانم دریاباری که در ۱۶ سالگی ایران را به منظور تحصیل در رشته‌ های کامپیوتری در آمریکا ترک کرده و در این رشته به موفقیت‌ های شایانی دست یافته است. بیتا دریاباری که پس از پایان تحصیلات در رشته علوم کامپیوتری فعالیت‌ های حرفه‌ ای خود را در زمینه فناوری و ارتباطات دنبال کرد، یکی از چهره‌ های موفق و مطرح سیلیکون ولی، مرکز تجمع شرکت‌ های فناوری در جنوب شرقی سانفرانسیسکو به شمار می‌ رود.

سازهای شاهکار بینش‌ پژوه
ساز اصلی ام درامز است و ساز دوم و سومم به ترتیب پیانو و گیتار می باشد.

همکاری های شاهکار بینش‌ پژوه
شاهکار بینش‌ پژوه کارهایی نیز با ارکستر‌های بزرگ در دیگر کشورهای جهان از جمله اتریش و بارسلون اسپانیا به روی صحنه برده است. او بزرگترین نماینده ایران در میان ارکسترهای سنفونیک بزرگ جهان است.

مهاجرت شاهکار بینش‌ پژوه
چند سالی در کشورهای همجوار ایران کارهای جدیدی با ارکسترهای بزرگ ضبط و سپس به لس آنجلس در آمریکا مهاجرت کرد و در حال حاضر آنجا زندگی می کند.

فعالیت های هنری شاهکار بینش‌ پژوه

شعر:
کتاب شعر های شاهکار بینش‌ پژوه که منتشر شده است. او چند کتاب هم ترجمه کرده است.

کافه نادری (مجموعه‌ای از ترانه‌ های او)
دست‌ هایت را دوست می‌ دارم (مجموعه اشعار سفید او)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هلنا کریستنسن

آلبوم‌ ها
بانوی شرقی
اسکناس
ادبیاتی دیگر
کنارم بخواب
کافه ستاره

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی شاهکار بینش‌ پژوه
4/5 - (51 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • حمید
    4 سال پیش

    خواننده باکلاس خوبی هستش واقعا حیفه این طور خواننده های از کشور مهاجرت کنند آرزوی موفقیت ودرخشش بیشتردر خوانندگی فقط سیاسی ننخونند حیفه هنروباسیاست دخالت بدید فقط ایرانی بخوان سالار

  • نیستانک
    1 سال پیش

    خواننده باید با محیط و جامعه خود ارتباط داشته باشد و صداقت گفتار جامعه یا راه روشن آینده. را بیان کند. اصولا هنرمند تا زمانی اثر گذار میگردد که در جامعه خود باشد. هنرمند مانند دیگر موجودات شاید در فضایی دیگر ادامه دهد ولی ساختار او زادگاهش هست. اگر اثری را در جای دیگری بیافریند حتما آن اثر در محیط اصلی خود اگر آفریده میشد دارای ارزش بالاتری میگردید.