بیوگرافی ساسی مانکن

6 سال پیش
عکس اینستاگرام ساسی مانکن
4.4/5 - (37 امتیاز)

بیوگرافی ساسی مانکن همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ساسان یافته (زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۶۷ در اهواز) با نام هنری ساسی یا ساسی مانکن خوانندهٔ پاپ است.

زندگینامه ساسی مانکن

بیوگرافی ساسی مانکن

وی ساکن کرج بود، دانشجوی انصرافی رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نواب قزوین در سال ۸۷ است در سال های حضور در ایران و هم در خارج همیشه حاشیه آفرین بود. وی در میانه دهه هشتاد به همراه همشهری‌اش حسین مخته به شهرت رسید و تا چند سال یعنی زمان پخش آهنگ «گوش‌واره» به همکاری با او ادامه داد. ساسی پس از جدایی از حسین مخته بیشتر آهنگ‌هایش را انفرادی خوانده و تنظیم آن‌ها را عمدتاً به امیرمسعود و اخیراً به امیر ارشیا سپرده‌ است.

آغاز کار هنری

علاقه به موسیقی و خواندن از دوران دبستان در وجودش شکل گرفت، می گوید با صدای خودش خیلی حال میکرد و دوست داشت در هر جمعی بخواند، فعالیت جدی خود را از سن ۱۶ سالگی با آهنگ د-اف شروع کرد که بیت آن دانلودی از اینترنت و متن آهنگ از خودش بود.

حاشیه ها

خانواده ساسی مانکن
تنها یک خواهر بزرگتر از خود دارد. تا اول راهنمای در اهواز زندگی میکردند، سپس تصمیم گرفتن به کرج، جایی که مادر بزرگ و عموهاش بودند نقل مکان کنند، پدر و مادرش سال ۹۴ از ایران خارج شدن و در الیستا زندگی میکنند.

شهرت در ایران ساسی مانکن
فعالیت او بیشتر با حسین مخته بود اما بعدها از وی جدا شد. او انفرادی کار کرد سپس چند کلیپ تصویری با گروه بروکس انتشار داد، از آهنگ های پارمیدا و رپ بندری بعنوان کارهایی که موجب شهرت وی شد می توان نام برد.

بازداشت های ساسی مانکن
فعالیت زیرزمینی او و انتشار کلیپ و آهنگ های بدون مجوز باعث شد چندین بار دستگیر شود که بیشترین روز بازداشتی اش یک هفته در کیش بود که آن هم به علت برهم زدن نظم عمومی بدلیل جمع شدن هواداران برای گرفتن عکس بود!

دیدار با کروبی ساسی مانکن
دوران انتخابات سال ۸۸ به دعوت یک واسطه به همراه جمعی از خواننده های مجاز و غیرمجاز به دیدار کروبی رفت سپس از وی خواسته شد آهنگی در حمایت از وی بسازند که ساسان یافته هم ساخت. تا جائیکه برخی سایت‌ها زیر عنوان «پس‌لرزه‌های دیدار با ساسی مانکن» مطالبی در نقد کروبی نوشتند. در واکنش به این حواشی احمد زیدآبادی علت رای خویش به کروبی را دیدار با ساسی مانکن عنوان کرد.[۹][۱۰] برخی منابع از اجرای زندهٔ ساسی مانکن برای کروبی نیز خبر دادند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرویز بهرام

مدل موی فشن ساسی مانکن
مدل موی او مثل ریش سعید معروف در حال حاضر، مدتی در بین جوانان بشدت محبوب شد که از آن بعنوان مدل موی ساسی یاد میکردند.

خروج از ایران ساسی مانکن
در سال ۱۳۹۰ ایران رو به مقصد مالزی ترک کرد و تقریبا دو سال آنجا زندگی کرد، سپس مدتی در ترکیه، دبی بود ولی ساکن و مقیم انگلستان است. اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

ماجرای دنیا جهانبخت و طلا گلزار و ساسی مانکن
دنیا جهانبخت در شبکه اجتماعی اش ادعا کرد با ساسی مانکن در ارتباط بوده و اکنون ساسی او را رها کرده تا با طلا گلزار روزگار بگذراند این ماجرا تا جایی پیش رفت که دنیا جهانبخت با انتشار ویدیویی در حال خودکشی جنجالی های زیادی علیه وی را انداخت که در نهایت ساسان یافته در مصاحبه ای گفت اصلا دنیا جهابنخت را تابحال ندیده و رابطه ای شروع نشده بود که تمام بشود !

ساز تخصصی ساسی مانکن
او گیتار را بصورت تجربی آموخت و در حال حاضر تحت آموزش پیانو است.

شوخ طبی و تغییر سبک ساسی مانکن
او شوخ‌ طبع است و سرزنده، می‌گوید آهنگ‌ هایش نسبت به ۱۰ سال قبل بسیار تفاوت کرده و مطمئنا محتوای ترانه‌ ای که هر خواننده‌ای در ۱۶ سالگی می‌ خواند با ترانه‌ ای که در ۲۸ سالگی می‌ خواند متفاوت است.

مصاحبه ساسی مانکن
وی پیش از نخستین مصاحبهٔ رسمی‌اش در تابستان ۱۳۹۱ که در آن برای اولین بار زادروز صحیح خود را (در گفتگو با لیلی نیکونظر از آمریکا) اعلام کرد، عمدتاً خود را بزرگتر از سن واقعی‌اش معرفی می‌نمود تا قضاوت عامه دربارهٔ آهنگ‌هایش با لحاظ سن و سال جوانش تحت تأثیر قرار نگیرد.

ترک تحصیل ساسی مانکن
ساسی مانکن که دانشجوی رشتهٔ کامپیوتر (نرم‌افزار) دانشگاه نواب قزوین بوده‌است با موفقیت برخی آهنگ‌ها مانند «رپ بندری» در سال ۸۶ و «پارمیدا» در سال ۸۷ درس و دانشگاه را رها کرد و اختصاصاً به خوانندگی پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بابک بهشاد

ترس از ساسی مانکن ساسی مانکن
روزنامهٔ اعتماد ملی در خرداد ۱۳۸۸ نوشتاری دربارهٔ ترانه‌های ساسی مانکن زیر نام «چه کسی از ساسی مانکن می‌ترسد» چاپ کرد که پس از سهل ممتنع شمردنشان آن‌ها را مثال‌زدنی خواند: قافیه‌پردازی‌های به شدت امروزی با درون‌مایه و واژگانی بسیار روزآمد که گاه به جز نسل جوان به سختی آن را می‌فهمد. این نوشتار از «بازی جابجایی قافیه‌ها»، «قافیه‌های امروزی»، «قافیه‌های آمیختنی»، «مفاهیم امروزی»، «درون‌مایه‌های دست‌نخورده ولی آشنا» در ترانه‌های ساسی مانکن نمونه‌هایی آورده و می‌نویسد: «وقتی می‌خواهید سطری چون آن‌ها بنویسید درمی‌یابید تا چه پایه خطیرند: نه تقطیع هندسی شعرهای کلاسیک را دارند، نه وزن و بحور عروضی و کوتاه و بلندی مصاریع‌شان قدمایی است و نه قافیه و ردیف را به شیوهٔ سنتی به کار می‌برند، در عین حال روی آهنگ‌های کلاسیک و ضربی به شدت جفت و جور می‌شوند و انتظار سنتی شنونده برای شنیدن قافیهٔ مطلوب را برآورده می‌کنند و در نهایت به دل می‌نشینند.»

کنسرت‌های ساسی مانکن
در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۳ ساسی مانکن کنسرتی در تورنتو کانادا اجرا نمود.[۴] همچنین در اواخر ۲۰۱۳ کنسرتی در دبی و همچنین در اوایل ۲۰۱۴ کنسرتی در سوئد اجرا نمود.

دستگیری ساسی مانکن
ساسی مانکن در ۷ فروردین ۱۳۸۹ در حالی که برای انجام چند جشن خانگی در کیش به سر می‌برد بازداشت شد. بعضی از منابع علت بازداشت او را حمایت از مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری و برخی «رقاصی در بازار کیش» دانستند. در همین باره «گویا نیوز» مطلبی طنز زیر عنوان «ساسی مانکن پشت ویترین اوین» منتشر کرد.

اظهارات سردار رادان دربارهٔ ساسی مانکن
یک هفته پس از دستگیری ساسی مانکن، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سردار رادان در رابطه با دستگیری ساسی مانکن گفت: «پلیس کسی مانند این فرد را که به اصطلاح به دنبال ناهنجاری باشد، حتماً در زمره دستگیری‌های خود قرار می‌دهد» با وجود این، ساسی مانکن در مصاحبه با سایت رپفا دستگیری خود را تنها شایعه‌ای دانست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دینامیک (پروین جهانی)

توبیخ اریکهٔ ایرانیان به خاطر ساسی مانکن
حضور ساسی مانکن در مراسم افتتاحیهٔ فیلم حرکت اول به دعوت تهیه‌کنندهٔ این فیلم (مرتضی شایسته)، واکنش معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد را در پی داشت. در گزارش روابط عمومی این معاونت با اشاره به حضور «یکی از خوانندگان»، آمده‌است: «برگزاری هر گونه همایش و جلسه در سینماهای کشور باید با هماهنگی اداره کل نظارت و ارزشیابی و دفتر مجامع سینمایی باشد و این جلسه (مراسم افتتاحیهٔ حرکت اول) بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم انجام شده که با سینمای مورد نظر برخورد لازم انجام خواهد گرفت.» سایت تابناک نیز اشاره‌ای به حضور ساسی مانکن در این افتتاحیه داشته‌است.

همکاری با خوانندگان مجاز ساسی مانکن
در اسفند ۹۴ قطعهٔ «مطمئنم» علی لهراسبی با شعر و ملودی ساسان یافته روانهٔ بازار موسیقی فارسی شد که سایت موسیقی ما این همکاری را مانند همکاری لهراسبی با شادمهر جنجالی خواند.

فعالیت های هنری ساسی مانکن

آلبوم‌ها
بد سلیقه (۱۳۹۵)
ایرانیزه (۱۳۹۶)

تک‌آهنگ‌ها
۱۳۸۸ :
تهرانو la کن
۱۳۸۹:
icu to iq
یه کاری کن رقصمون بیاد
۹۰:
عکاس (با همراهی علی مرشدی)
خط رو خط
۱۳۹۱:
آره همینجور
عاشقم کردی
فقط اولش خوب بود
وای چقد مستم من
۱۳۹۲:
فقط یه نفر تو ایران بود
عطسه
از همون حرفا
وقتی با همدیگه ایم
۱۳۹۳:
نگو نه
منو ببخش
تو عوض نمیشی
من مثل دیوونه هام
عاشق یکی شدم
آلزایمر
بعد من
عشق نه، مرسی
دیگه نیستم
شانس
۱۳۹۴:
بد شد
دروغ محض
حالش خوبه
تکراری
اشتباه
هیپنوتیزم
مصنوعی
ساقیا
۱۳۹۵:
یه کم یه کم
سلام
نوش
۱۳۹۶:
استاد
۱۳۹۷:
چه پسری

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی ساسی مانکن
4.4/5 - (37 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • علی شهریاری بلبل
    5 سال پیش

    هرجاهستی انشالاموفق باشی