بیوگرافی کامران رسول‌ زاده

6 سال پیش
عکس اینستاگرام کامران رسول‌ زاده در حال اجرا
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی کامران رسول‌ زاده همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

کامران رسول‌ زاده متولد ۴ اسفند ۱۳۵۶ در تهران، خواننده موسیقی پاپ، شاعر، ترانه‌سرا و نویسنده اهل ایران است.

زندگینامه کامران رسول‌زاده

بیوگرافی کامران رسول‌ زاده

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر است، علاوه بر خواندن، شاعر و ترانه سرا نیز میباشد، همچنین او نوازندگی نیز میکند و تجربه نمایشنامه نویسی هم دارد!

آغاز کار هنری

در ۱۹ سالگی همزمان با ورود به دانشگاه فعالیت اش را با موسیقی سنتی و شعر آغاز کرد. می گوید به دلیل علاقه شخصی و آشنایی که با قیصر امین پور داشتم ، با خانه شاعران آشنا شدم و از این طریق وارد فضای جدی تری از شعر و ترانه شدم.

حاشیه ها

کلاس و فعالیت در دانشگاه کامران رسول‌ زاده
یک دوره پیش استاد جواد جواهری (نوازنده و خواننده) اصول آواز سنتی و آواز ایرانی را گذراندم، یک دور موسیقی تئوری هم پیش شهرام مظلومی تا دوره هارمونی گذراندم، اولین بار هم با گروهی بنام جامه دران که توی دانشگاه های اجرای سنتی داشتیم کار کردم.

ترانه سرایی کامران رسول‌ زاده
از سال ۸۲ شروع به نوشتن ترانه کردم که ترانه درخت جزو اولین آثار من بود این شعر دغدغه شخصی خودم بود که ورژن جدید این آهنگ برای دفاع از میهنم و خلیج فارس خواندم.

حمایت خانواده و اساتید کامران رسول‌ زاده
مسلما پدر ومادرم با حمایت هایی که از من و سایر اعضای خانواده انجام دادند مهم ترین عامل موفقیت مان بوده اند بعد از پدر و مادرم اساتیدی که از آن ها تجربه های هنری آموختم و من را در این مسیر هدایت کردند. از جمله معلم ادبیات دوره ی دبیرستانم و یا اساتیدی که در حوضه ی آواز و یا شعر با آن ها آشنا شدم بی شک همه تاثیر گذار بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرخ نعمتی‏

شهرت کامران رسول‌ زاده
آلبوم بی‌ سرانجام در سال ۸۷ اولین آلبوم وی بود اما شهرت چشمگیر این شاعر به آلبوم «چشمات» برگردد ترانه ای که یکی از خوانندگان آن سوی آب خواند و به سرعت بین مردم پیچید. «دستم را باز بگذارید، می خواهم بنویسم آغوش» از معروف ترین دفترهای شعر اوست که از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

همکاری با خواننده ترکیه کامران رسول‌ زاده
همین امشب از غصه ها میمیرم دوئل من با مورات ککیلی خواننده ترک زبان بود که ترانه ی فارسی اون رو من نوشتم، این دو در ۳۱ مرداد ۹۴ در استانبول کنسرت مشترکی برگزار کردند. البته این کنسرت با مجوز وزارت ارشاد در کشور ترکیه برگزار شد، من در آنجا به زبان فارسی خواندم و کار مشترکی که با آقای ککیلی داشتیم خیلی مورد استقبال واقع شد.

نگاه ویژه به زن کامران رسول‌ زاده
رسول زاده ترانه سرایی است که در آثار خود نگاه ویژه ای به زن به عنوان یک محور مهم عاطفی، تربیتی و عاشقانه داشته است که ترانه های «زن زمستون»، «زن» و «مردآشوب» از جمله این آثار است.

انزوای هنری کامران رسول‌ زاده
من دچار یک انزوای خاص هنری هستم. خیلی درگیر فضاهای اجتماعی هنر نیستم به دلیل اینکه شیوه زندگی ام اینگونه است، بنابراین ارتباطم با آدم ها خیلی محدود است و با بیشتر دوستان خواننده ارتباطی ندارم.

مورد علاقه های کامران رسول‌ زاده
خودم ترانه «درخت» را که اثری حماسی است، ترانه «تهران» و «زن» را خیلی دوست دارم چون این ترانه یک ترانه کاملا عاشقانه اجتماعی است. از سوی دیگر «دستای نامحرم» هم ترانه ای بوده که متاسفانه آن را زندگی کردم.

دیدگاه های کامران رسول‌ زاده
قیصر امین پور : بخش قابل توجهی از خوبی های شعر
بابک صحرایی : دوست خوبم و یک ترانه سرای پُرکار
بابک جهانبخش : رفیق عزیزی که شخصیتش را بسیار دوست دارم.
ترانه : رنجی که نوشته نمی شود، بلکه آن ‌را می‌کشم. ترانه تقدیر من است.
کامران رسول زاده : یک موجود بی تعریف که در هیچ جامعه ای تعریف نمی شود حتی در جامعه خودش، تلخ است؛ اما حقیقت است.
شعر : تمام زندگیم است.
موسیقی : اشک دیده من و خون دل شماست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرش میراحمدی

ازدواج کامران رسول‌ زاده
ایشان ازدواج نکرده و مجرد هستند!

علاقه به راک کامران رسول‌ زاده
به موسیقی راک به خاطر ویژگی های که دارد علاقه زیادی دارم و دوست دارم درنهایت شکل و گونه های مختلف راک را اجرا کنم و به آن بپردازم . در حوزه شعر آثارم بیشتر در حوضه ی شعر آزاد است.

آثار ادبی کامران رسول‌ زاده
کامران رسول‌زاده تاکنون پنج مجموعه شعر به نام‌های «فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز تو ام…»، «کوتاه بیا! عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد…»، «دستورهای زبانی یک دیکتاتور عاشق» ، «مردماهی» و «نيستي و دوستت دارم، بي تو رفتارهام دچار توگانگي اند» را منتشر کرده‌است. همچنین نمایشنامه‌ای «زَنمَرد» به سه زبان فارسی، انگلیسی و تُرکی اثر دیگر کامران رسول‌زاده‌است که توسط انتشارات مروارید منتشر و روانه بازار شده‌است.

کنسرت‌های کامران رسول‌ زاده
کامران رسول زاده کنسرت‌های بسیاری در ایران برگزار کرده‌است یکی از مهم‌ترین کنسرت‌های او با همراهی خواننده ترک «مورات ککیلی» در استانبول ترکیه برگزار شده‌است.

حواشی کنسرت‌های کامران رسول‌ زاده
لغو چندباره کنسرت مشترک «کامران رسول‌زاده» و «مورات ککیلی» در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ از حواشی برگزاری کنسرتهای این خواننده بوده‌است. وی در گفتگوی با سایت موسیقی ما دلیل لغو کنسرت‌ها را بر اساس ساز و کار نظارتی در موسیقی کشور، ممنوعیت اجرای یک خواننده خارجی می‌داند و چنین می‌گوید: «براساس ساز و کار نظارتی در موسیقی کشور، اجرای یک خواننده خارجی در ایران غیرممکن است»

جوایز کامران رسول‌ زاده
کامران رسول‌زاده تاکنون موفق به دریافت دیپلم افتخار فستیوال بین‌المللی شعرِ باکو در کشور آذربایجان شده‌است. این جشنواره از سوی کانون نویسندگان کشور آذربایجان و با عنوان جشنواره «صد شعر» برگزار شده و به معرفی آثار شاعران کشورهای ایران، ترکیه، روسیه، بلاروس، فنلاند، ازبکستان، آذربایجان و چند کشور دیگر می‌پردازد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریتا سیمونز

رادیو و تلویزیون کامران رسول‌ زاده
کامران رسول‌زاده با حضور در برنامه دورهمی ترانه‌های «به دادم برس» و «درخت» را اجرا کرد. وی پیش از آن در برنامه رادیو هفت شبکه آموزش و برنامه فرهنگی – موسیقایی «چراغ» در رادیو تهران نیز حضور پیدا کرده بود.

فعالیت های هنری کامران رسول‌ زاده

مجموعه اشعار:
۱۳۹۱ فکر کنم باران دیشب مرا شسته/امروز «تو» ام
۱۳۹۲ کوتاه بیا/عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد
۱۳۹۳ دستورهای زبانی یک دیکتاتور عاشق
۱۳۹۳ مردماهی

آلبوم‌ها:
۱۳۸۷ بی سرانجام
۱۳۸۸ واژه‌های بی قرار
۱۳۹۱ بی سرانجام (بازخوانی)
۱۳۹۴ دستای نامحرم

ترانه سرایی:
مهرنوش/ چشمات
مهرنوش/ قدم قدم
مهرنوش/ کم میارمت
مهرنوش/ باور
مهرنوش/ نرو
مهرنوش/ کمک نمی کنه
مهرنوش/ زن زمستون
مهرنوش/ بی تو
مهرنوش/ هادین ترک

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی کامران رسول‌ زاده

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه