بیوگرافی ماریو گوتسه

6 سال پیش
بیوگرافی ماریو گوتسه
Rate this post

بیوگرافی ماریو گوتسه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ماریو گوتسه بازیکن تیم ملی آلمان متولد ۳ ژوئن ۱۹۹۲ است. پست او هافبک هجومی است و همچنین می‌تواند به عنوان بال راست و چپ هم بازی کند.

زندگینامه ماریو گوتسه

بیوگرافی ماریو گوتسه

فعالیت ورزشی

تیم‌های باشگاهی
گوتسه که محصولی از آکادمی فوتبال دورتمند است. در سن هشت سالگی وارد این باشگاه شده‌است.

او اولین بازی باشگاهی‌اش در بوندسلیگا را در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ و در مقابل مانیس انجام داد بازی که با نتیجهٔ ۰–۰ به پایان رسید. او در دقیقهٔ ۸۸ و به جای یاکوب بلازیوسکی به بازی آمد. او بعد از چند بازی جای خود در ترکیب اصلی را مستحکم کرد. گوتسه نقشی کلیدی در قهرمانی دورتمند در فصل ۱۱–۲۰۱۰ داشت. در ژانویهٔ ۲۰۱۲ ماریو مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. در ۲۷ مارس ۲۰۱۲ گوتسه قراردادی با دورتمند بست که او را تا سال ۲۰۱۶ در این تیم نگه می‌داشت و مبلغ جدایی زودهنگام مبلغ ۳۷ میلیون شد.

او در مورد تمدید قراردادش گفت: «همه می‌دانند که من چقدر در دورتمند راحت هستم. دورتموند در حال احیا است و من می‌خواهم جزئی از این پیشرفت باشم.» گوتسه اولین بازی‌اش بعد از دوران نقاهت را در آوریل و در مقابل بورسیا مونشن گلادباخ انجام داد. گوتسه فصل ۲۱–۲۰۱۱ رابا قهرمانی در بوندسلیگا به پایان رساند و دورتموند رکورد کسب امتیاز در بوندسلیگا را با ۸۱ امتیاز شکست. گوتسه همچمنین جام حذفی آلمان را کسب کرد که دورتمند ۵–۲ بایرن مونیخ را شکست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنجلیک کربر

تیم ملی
پس ازصعود به چندین تیم جوانان، ماریو گوتسه برای اولین مسابقه ارشد خود را برای تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل سوئد فراخوانده شد، در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰. او برای اولین بار خود در آن روز، که در دقیقه ۷۸ با تساوی بدون گل، جایگزین برای هم تیمی خود کوین گروسکرویتس و به جوانترین چهرهٔ بین‌المللی آلمان بعد از اووه زلر تبدیل شد.

او بازی دوم خود را برای تیم ملی در یک بازی دوستانه مقابل ایتالیا در ۹ فوریه ۲۰۱۱ انجام داد. اولین گل گوتسه برای آلمان در برابر برزیل در ۱۰ اوت ۲۰۱۱ بود. او با ۱۹ سال و ۶۸ روز سن به جوانترین گلزن تیم ملی آلمان در دوران پس از جنگ تبدیل شد. گوتسه اولین مسابقه خود را در یورو ۲۰۱۲ پس از آمدن به عنوان یک جایگزین در مقابل یونان در مرحله یک چهارم نهایی انجام داد.

در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ و در دقیقهٔ ۱۱۲، او تک گل آلمان را وارد دروازهٔ آرژانتین کرد تا بدین ترتیب آلمان برای بار چهارم، جام جهانی را به خانه بَرد.

اتفاق بدی که کاریر رزشی ماریو گوتزه در سال ۲۰۱۶ به فنا کشاند بیماری کم نظیری که قریبان اورا گرفت بود گوتزه به خاطر این بیماری که به زبان ساده ضعف اضلانی نام برده میشود بایستی روزانه بیش از ۱۵ ساعت میخوابید که این کار زندگی ورزشی گوتزه رابه خطر انداخت طوری که جوزف گواردیولا او را در لیست مازاد بایرن مونیخ و یواخیم لوو اورا از تیم ملی مانشافت بیرون گذاشت و لی او بعد از دو سال بهبودی خود را یافته و با بازگشت به دوران اوجش میتواند یکی از بازیکنان تاسیر گذار تیم ۴ ستاره آلمان باشد

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کمیل سوسکو

سبک بازی
از گوتسه به عنوان بازیکنی با پتانسیل جهانی نام برده می‌شود. فاکتورهای اصلی بازی او سرعت و خلاقیت و تکنیک است. نقش اصلی او هافبک هجومی است و او می‌تواند پاس‌های دقیق بدهد و می‌تواند به عنوان بازی‌ساز هم عمل کند. در تیم ملی آلمان از او به عنوان هافبک خلاق و مهاجم کاذب استفاده می‌شود.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

بروسیا دورتموند

بوندس‌لیگا: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۲–۲۰۱۱
جام حذفی فوتبال آلمان: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶
لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان: ۱۳–۲۰۱۲

بایرن مونیخ

بوندس‌لیگا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵
جام حذفی فوتبال آلمان: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵
سوپرجام اروپا: ۲۰۱۳

جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۳

ملی

آلمان
جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۴
جام ملت‌های زیر ۱۷ سال اروپا: ۲۰۰۹

فردی
جایزه پسر طلایی: ۲۰۱۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماریو گوتسه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه