بیوگرافی مارکو رویس

6 سال پیش
2.9/5 - (21 امتیاز)

بیوگرافی مارکو رویس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
مارکو رویس یک بازیکن فوتبال اهل کشور آلمان است که در تیم بروسیا دورتموند و تیم ملی آلمان بازی میکند. وی بیشتر به خاطر سرعت، تکنیک و تطبیق پذیری و البته مصدومیت‌های زیاد و طولانی مشهور است.

زندگینامه مارکو رویس

بیوگرافی مارکو رویس

فعالیت ورزشی

بروسیا مونشن گلادباخ
در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۰۹، رویس قرارداد چهار ساله با باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ امضا کرد. در ۲۸ اوت ۲۰۰۹، او اولین گل بوندسلیگایی خود را برای مونشن گلادباخ مقابل ماینتس۰۵ به ثمر رساند. رویس فصل ۱۲-۲۰۱۱ را خوب شروع کرد و در ۱۲ بازی، ۷ گل برای تیمش به ثمر رساند. رویس میگوید بازیکن مورد علاقه و سبک بازی‌اش شبیه توماس روسیچکی است.

بروسیا دورتموند
فصل ۱۳-۲۰۱۲
در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۲، رویس با باشگاه سابق خود یعنی بوروسیا دورتموند با مبلغ ۱۷٫۱ میلیون یورو قرارداد پنج ساله امضا کرد. او در مورد این انتقال صحبت کرد و گفت: «من تصمیم گرفتم که قدم بعدی را در فصل آینده بگیرم. من می خواهم برای تیمی بازی کنم که در لیگ قهرمانان باشد و این فرصت در دورتموند وجود دارد.» در ۲۴ اوت، رویس اولین گل خود را برای تیم جدیدش مقابل وردربرمن به ثمر رساند. در تاریخ ۲۹ سپتامبر، اولین باری بود که رویس برای دورتموند در یک مسابقه دو گل میزند. با پیروزی ۵-۰ دورتموند مقابل مونشن گلادباخ، این تیم به بالای جدول بوندسلیگا صعود کرد.

در ۳ اکتبر، رویس در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا، توانست گل بزند و این بازی با نتیجه ۱-۱ تمام شد. در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ نیز رویس توانست برای اولین بار هتریک کند. رویس در این سال توانست به همراه دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا برود، اما در فینال مقابل بایرن مونیخ، دورتموند نتیجه بازی را ۱-۲ واگذار کرد.

فصل ۱۴-۲۰۱۲
در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۳، در سوپرکاپ آلمان، رویس توانست زننده اولین گل مسابقه به بایرن مونیخ باشد. در پایان، این مسابقه با نتیجه ۴-۲ به نفع دورتموند به پایان رسید. در این فصل، رویس پنالتی زن اول تیمش بود اما، در رقابت‌های جام حذفی آلمان مقابل مونیخ ۱۸۶۰، رویس به هم تیمی اش پیر امریک اوبامیانگ اجازه داد تا ضربه پنالتی را بزند. در ۲۵ فوریه همین فصل، در لیگ قهرمانان اروپا، رویس برای اولین بار در یک هشتم نهایی گلزنی کرد. در ۲۹ مارس نیز مقابل بایرن مونیخ در پیروزی ۳-۲ نیز هتریک کرد. در ۸ آوریل رویس مقابل رئال مادرید دبل کرد، اما بازی را ۲-۳ واگذار کردند. رویس این فصل را با ۲۳ گل و ۱۸ پاس گل در تمامی رقابت‌ها به پایان رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا اسدی

فصل ۲۰۱۴-۱۵
در دیدار دوم بوندسلیگای این فصل مقابل آگسبورگ، رویس یک گل را به ثمر رساند و یک پاس گل داد. دورتموند برای پیروزی در بازی ۳-۲ رفت. در سپتامبر ۲۰۱۴ او از ناحیه مچ پا مصدوم شد. در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴، رویس از مصدومیت برگشت و یک گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در پیروزی ۴-۰ مقابل گالاتاسرای به ثمر رساند.

رویس در این فصل باری دیگر مصدوم شد و در بازی مقابل بایرن مونیخ، فقط توانست یک نیمه بازی کند.

در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۵ رویس یک قرارداد را با دورتموند امضا کرد و تا سال ۲۰۱۹ در باشگاه دورتموند ماندگار شد.

فصل ۱۶- ۲۰۱۵
در ۵ اوت ۲۰۱۵، رویس در پیروزی ۵-۰ مقابل ولفسبورگ گلزنی کرد تا در لیگ اروپا به مرحله یازدهم برسند. در ۱۵ اوت، او سپس مبارزه لیگ ۲۰۱۵-۱۶ با یک گل و یک پاس گل در پیروزی ۴-۰ در برابر باشگاه سابق خود مونشن گلادباخ، کمک زیادی به تیمش کرد. در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۵، او توانست مقابل تیم Odds BK هتریک کند و به مرحله بعدی لیگ اروپا بروند.

در ۲۰ آوریل ۲۰۱۶، رویس یکی از سه گلزن تیمش مقابل هرتابرلین در جام حذفی آلمان بود. قبل از شروع فصل ۱۷-۲۰۱۶، وی برای مدتی کاپیتان بروسیا دورتموند شد. زیرا هم تیمی اش متس هوملز که کاپیتان این تیم بود، دورتموند را به مقصد بایرن مونیخ ترک کرد. او در این فصل در تمامی رقابت ها در ۴۳ بازی، ۲۳ بار گل زد و ۸ پاس گل داد.

فصل ۱۷-۲۰۱۶
او پس از مصدومیت دوباره، او پس از مصدومیت، در پیروزی ۸-۴ تیمش مقابل لژیو ورشو گلزنی کرد. رویس در ان مسابقه هتریک کرد و توپ مسابقه را برای خود برداشت. در ۳ دسامبر ۲۰۱۶، او در پیروزی ۴-۰ تیمش مقابل تیم سابقش ۳ گل زد و باز هم هتریک کرد. چهار روز بعد، رویس گل دوم تیمش را مقابل رئال مادرید به ثمر رساند و دورتموند، به عنوان سرگروه گروه F به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گری لینکر

در طی فینال جام حذفی المان ۲۰۱۷ ، رویس برابر اینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد اما در اواخر نیمه اول دچار پارگی رباط متقاطع شد و تعویض شد. با این حال دورتموند با نتیجه ۲-۱ پیروز شد و هم تیمی ها، اول جام قهرمانی را به رویس دادند و او بر روی آن بوسه‌ای زد. پس از فینال، مشخص شد که رویس برای ۶ ماه از میادین دور است.

فصل ۱۸- ۲۰۱۷
در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۸، رویس پس از ۶ ماه مصدومیت، در بازی مقابل هامبورگ حاضر شد اما تیمش بازنده شد. رویس گل اول خود را از زمان بازگشت خود به مونشن گلادباخ در پیروزی ۱-۰ به ثمر رساند. رویس تنها گل‌های دورتموند را در دو بازی متوالی به ثمر رساند. در تاریخ ۹ مارس ۲۰۱۸، رویس قرارداد خود را با باشگاهش تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کرد. در ۲۱ آوریل، رویس دو بار در پیروزی ۴-۰ در بایر لورکوزن گلزنی کرد، همچنین او یک پنالتی در این مسابقه را از دست داد. در روز ۲۹ آوریل، رویس در دقیقه ۱۹، برای تیمش مقابل وردربرمن گلزنی کرد. در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۱۸، رئوس تنها هدف تیم را در ۳-۱ از دست دادن دورتموند به هوفنهایم به ثمر رساند.

Reus فصل را با ۷ گل در ۱۵ حضور در تمام مسابقات به پایان رساند.

تیم ملی
در ۱۱ اوت ۲۰۰۹، رویس اولین بازی خود را برای تیم ملی آلمان در یک بازی دوستانه مقابل ترکیه انجام داد. وی در ۲۶ مه ۲۰۱۲ اولین گل خود را در یک بازی دوستانه مقابل سوئیس که با نتیجه ۵-۲ به پایان رسید، به ثمر رساند و همچنین رویس در جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ با آلمان حضور داشت و اولین گلش در این تورنمنت را برای آلمان به ثمر رساند.

رویس در لیست یوآخیم لوو سرمربی آلمان برای جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشت، اما مصدومیتی که در جریان دیدار دوستانه مقابل ارمنستان برایش پیش آمد، باعث شد نتواند به جام جهانی بیاید. رویس در ۳ سپتامبر ۲۰۱۴ به تیم برگشت و در بازی دوستانه مقابل آرژانتین نیز حضور داشت. وی در بازی‌های انتخابی یورو ۲۰۱۶، چهار بار به میدان رفت و یکبار گلزنی کرد اما مصدومیت از ناحیه کشاله ران باعث شد که این بازیکن برای باری دیگر تورنمنت مهمی را از دست دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوین شپرد

در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۸، رویس بعد از ۲ سال به تیم ملی آلمان بازگشت و در بازی دوستانه

مقابل اتریش حضور داشت. وی در لیست ۲۳ نفره یوآخیم لوو برای جام جهانی ۲۰۱۸ نیز بود.

رویس در بازی اول آلمان در این جام به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در بازی بعدی مقابل سوئد، وی از ابتدا در زمین بود و در اوایل نیمه دوم یک گل زد تا امیدها به اردوی آلمانی‌ها برای ماندن در جام پررنگ‌تر شود.

در دقیقه ۵+۹۰ نیز، هنگامی که هم‌تیمی‌اش تونی کروس و خودش پشت توپ ایستاده

بودند، رویس به کروس گفت که مستقیم شوت کند و آن شوت گل شد. رویس نیز در این

مسابقه یک گل زد و یک پاس گل داد و برترین بازیکن زمین شد. با این حال آلمان در بازی

مقابل کره جنوبی، با نتیجه عجیب ۰-۲ شکست خورد تا رویس در بدترین جام جهانی تاریخ

فوتبال آلمان حضور داشته باشد.

زندگی شخصی

رویس در شهر دورتموند آلمان در سال ۱۹۸۹ بدنیا آمد. وی از همان اول برای تیم

دورتموند بازی میکرد و در سال ۱۹۹۶ به تیم جوانان دورتموند پیوست. در تابستان

۲۰۰۶ او به تیم زیر ۱۹ ساله‌های Rot Weiss Ahlen پیوست و ۵ بازی برای این تیم

انجام داد. سال بعد وی به تیم بزرگسالان رفت و کمک بسیاری به این تیم کرد تا

از بوندسلیگا ۳ به بوندسلیگا ۲ بروند. در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ او تبدیل به فوتبالیست

حرفه‌ای شد و در ۲۷ بازی، ۴ گل به ثمر رساند.

افتخارات ورزشی

تیم بوندسلیگا فصل: ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۲-۱۳، ۲۰۱۳-۱۴، ۲۰۱۴-۱۵، ۲۰۱۵-۱۶

بازیکن فصل بوندسلیگا :۲۰۱۱-۱۲ ، ۲۰۱۳-۱۴

قهرمان بوندسلیگا فصل ۲۰۱۱-۱۲

بازیکن فوتبال سال ۲۰۱۲ آلمان

تیم سال یوفا ۲۰۱۳

بازیکن سال ۲۰۱۴-۱۳ دورتموند

برترین پاس گل دهنده بوندسلیگا ۲۰۱۳-۱۴

حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارکو رویس
2.9/5 - (21 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه