بیوگرافی رسول خطیبی

6 سال پیش
بیوگرافی رسول خطیبی
4.8/5 - (102 امتیاز)

بیوگرافی رسول خطیبی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رسول خطیبی (متولد ۳۱ شهریور ۱۳۵۷ در تبریز) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است.

زندگینامه رسول خطیبی

بیوگرافی رسول خطیبی

فعالیت ورزشی

وی آخرین بار در یک بازی رسمی در ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در هفتهٔ سوم لیگ برتر ۹۳–۱۳۹۲ و زمانی‌که به عنوان بازیکن و سرمربی در گسترش فولاد تبریز حضور داشت، در بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و پس از آن از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد و به سرمربی‌گری ادامه داد. او برادر کوچکتر حسین خطیبی است.ودر سال ۱۳۹۷دستیار اول تراکتور سازی شد.

تیم ملی ایران
خطیبی اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ و در مقابل تیم ملی فوتبال کویت به انجام رساند. وی به همراه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ حضور داشت و در دو بازی مقابل تیم‌های پرتغال و آنگولا به صورت بازیکن تعویضی به میدان رفت. وی همچنین در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در تیم ملی حضور داشت. او ۲۷ بازی ملی به انجام رسانده و ۵ گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

شروع مربیگری

وی تاکنون سرمربی‌گری چهارتیم ماشین‌سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز و تراکتورسازی تبریز و سیاه جامگان را به عهده داشته‌است. او با تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در فصل ۹۱–۱۳۹۰ لیگ دسته اول در آستانه صعود لیگ برتر قرار گرفته بود اما در واپسین دیدار ماشین‌سازی در شهرستان یزد و تیم تربیت با نتیجه مساوی و کسب ۱ امتیاز از صعود به لیگ برتر ناکام ماند و ماشین‌سازی تحت هدایت وی به مقام سوم رسید. خطیبی، در فصل ۹۲–۱۳۹۱ لیگ دسته اول تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز را با بازیکنان جوان و بومی و در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان لیگ، به مقام قهرمانی رساند که منجر به صعود مستقیم این تیم به لیگ برتر فوتبال ایران شد. پس از موفقیت خطیبی در گسترش فولاد، کانون مربیان ایران، خطیبی را به عنوان «مربی سال فوتبال ایران» در فصل ۹۲–۱۳۹۱ انتخاب کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستین ماجو

رسول خطیبی، در ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ با امضای قراردادی ۳ ساله، با باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز، هدایت این تیم را برعهده گرفت. او در ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ از سرمربی‌گری تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برکنار شد.

وی در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال سیاه‌جامگان انتخاب شد.

اما در میانه‌های فصل از این تیم جدا شده و هدایت ماشین‌سازی را بر عهده گرفت.

ماشین‌سازی با هدایت خطیبی به لیگ برتر صعود کردوهم اکنون این باشگاه با

سرمربیگری خطیبی بدنبال کسب رتبه بالا و صعود به لیگ قهرمانان اسیا می‌باشد.

با وجود حمایت‌های بسیار شهرداری تبریز از رسول خطیبی مربی جوان ماشین سازی،

این تیم تنها با کسب سه امتیاز در بازی هفته اول لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان ، نتایج بد خود را آغاز کرد تساوی‌ها و باخت‌های پیاپی ، در پایان موجب کسب ۶ امتیاز در ١٢ هفته لیگ برتر و استعفای رسول خطیبی شد که استعفا از طرف کادر باشگاه تأیید شد و برترین مربی استانی تبریز ، از رده مربیگری کنار رفت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رسول خطیبی
4.8/5 - (102 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه