بیوگرافی عماد رضا

6 سال پیش
بیوگرافی عماد رضا
3.6/5 - (30 امتیاز)

بیوگرافی عماد رضا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

عماد محمد رضا (۲۴ ژوئیه ۱۹۸۲ در کربلا، عراق) بازیکن سابق و مربی کنونی فوتبال، اهل عراق است.

زندگینامه عماد رضا

بیوگرافی عماد رضا

فعالیت ورزشی

او در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ در بازی مقابل ویتاکر یونایتد دو گل برای تیم سپاهان به ثمر رساند و در پایان این مسابقات به طور مشترک با فیلیپو اینزاگی از آ.ث. میلان، به عنوان دومین گلزن برتر این مسابقات شناخته شد.

وی در فصل ۸۹–۱۳۸۸ با ۱۹ گل در تیم سپاهان٬ به مقام آقای گلی در لیگ برتر فوتبال ایران نیز دست یافت.

عماد رضا در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ۷۰ گل به ثمر رسانده است و پس از ادینیو، از نظر تعداد گل، دومین بازیکن خارجی تاریخ لیگ فوتبال ایران می‌باشد.

تیم ملی فوتبال عراق

وی برای تیم ملی فوتبال عراق ۱۰۱ بازی ملی به انجام رسانده و ۲۶ گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

حاشیه ها

اخراج از ایران

بر اساس اخبار دریافتی از فدراسیون فوتبال، به دلیل اینکه عماد محمدرضا چندین ماه قبل در خارج از کشور مصاحبه‌های مختلفی علیه ایران انجام داده بود که تمام این مصاحبه‌ها و اظهارنظرها توسط مسوولان کشور رصد شد، به همین دلیل این حرف‌ها در پرونده مهاجم عراقی که آن روزها در الزمالک مصر عضویت داشت، ثبت شد تا اینکه خبر احتمال بازگشت او به لیگ برتر ایران اواسط فصل گذشته لیگ برتر منتشر شد.

در آن مقطع پرسپولیس به صورت جدی با عماد رضا و مدیر برنامه‌هایش وارد مذاکره شد. همه چیز برای حضور این مهاجم عراقی در پرسپولیس مهیا شد. در شرایطی که تمام توافقات مالی و کاری با گلزن عراقی انجام شده بود و این بازیکن به علی دایی هم جهت حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان داده بود، ناگهان در کمال تعجب همه، عماد رضا سر از شاهین بوشهر درآورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید عزت اللهی

حالا بعد از چند ماه مشخص شد که در آن مقطع دلیل اصلی که مانع پرسپولیسی شدن عماد محمدرضا شد، نامه محرمانه مقامات بالارتبه به حبیب کاشانی درباره مصاحبه‌های این بازیکن علیه ایران در خارج از کشور و ممنوعیت حضور او در این تیم بود. با این‌حال باشگاه شاهین بوشهر بدون اینکه از این جریانات باخبر باشد با عماد رضا قرارداد بست و این بازیکن برای این تیم بازی کرد. ابتدای لیگ برتر و درست بعد از اینکه امیر قلعه‌نویی از سپاهان جدا شد، مدیران باشگاه با عماد رضا وارد مذاکره شدند و این فوتبالیست خارجی دوباره به اصفهان برگشت و با سپاهان قرارداد بست.

با گذشت چند هفته از لیگ برتر اما نامه محرمانه مقامات این بار برای فدراسیون فوتبال ارسال شد تا رسما علی کفاشیان و همکارانش پرونده حضور عماد رضا را در فوتبال ایران برای همیشه ببندند. در حال حاضر قرار است بدون ایجاد سروصدا این بازیکن تا نیم‌فصل در سپاهان بازی کند اما در تعطیلات زمستانی لیگ، باشگاه یا با او فسخ قرارداد کند یا اینکه مهاجم عراقی‌اش را به یک تیم خارجی ترانسفر کند.

در شرایط کنونی اگر مبلغ قرارداد عماد رضا با سپاهان زیاد نبود، همین حالا قرارداد او فسخ می‌شد اما با توجه به رقم بالای دریافتی، مهاجم تیم ملی عراق فقط تا نیم‌فصل میهمان ایران خواهد بود و در تعطیلات طبق دستور صادر شده باید تحت هر شرایطی ایران را ترک کند!

افتخارات ورزشی

باشگاهی

لیگ برتر
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم سپاهان اصفهان

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اور بانگا

جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی ۸۶-۱۳۸۵ به همراه تیم سپاهان اصفهان

لیگ قهرمانان آسیا
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

ملی

قهرمانی فوتبال غرب آسیا
قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال عراق

مقام چهارمی المپیک ۲۰۰۴ آتن در فوتبال

فردی
آقای گل لیگ برتر ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان با ۱۹ گل زده

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عماد رضا
3.6/5 - (30 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه