بیوگرافی آلوارو موراتا

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آلوارو موراتا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 الوارو بورژا موراتا مارتون (متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۹۲ در مادرید) بازیکن چلسی است.

زندگینامه آلوارو موراتا

بیوگرافی آلوارو موراتا

فعالیت ورزشی

او بازی‌های زیبایی را در تیم‌های ختافه و اتلتیکو مادرید به نمایش گذاشت و سپس به تیم دوم رئال مادرید پیوست. او در ترکیب این تیم ۳۵ گل به ثمر رساند و مورد توجه ژوزه مورینیو قرار گرفت. در سال ۲۰۱۲ به تیم اصلی رئال مادرید پیوست. موراتا با درخشش خود تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا را به نیمه نهایی مسابقات اروپایی رساند. موراتا توانست در مسابقات یوروی زیر ۲۱ سال، با ۴ گل در ۵ بازی کفش طلا کسب کند.

رئال مادرید

موراتای جوان در ترکیب رئال خوش درخشید و هر زمان که به میدان می‌آمد بازی مفیدی را به نمایش می‌گذاشت، اما با حضور بازیکنانی چون کریم بنزما، کریستیانو رونالدو و گرت بیل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نمی‌کرد.

انتقال به یوونتوس
موراتا در ازای ۲۰ میلیون یورو از رئال جدا شد و به یوونتوس پیوست.

طبق تبصره‌ای که در متن قرارداد وجود دارد، باشگاه رئال مادرید طبق شرایطی حق خرید مجدد این بازیکن را دارد.

بازگشت به رئال مادرید
در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ باشگاه رئال اعلام کرد با استفاده از تبصره‌ای که در قرارداد موراتا وجود داشته، او را با پرداخت ۳۰ میلیون یورو به رئال بازگردانده است.

چلسی
چلسی در تاریخ سی ام تیر سال ۱۳۹۶ آلوارو موراتا را به‌طور رسمی به هوادارانش معرفی کرد.

این انتقال، موراتا را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال اسپانیایی تاریخ و دومین فروش گران‌قیمت تاریخ رئال مادرید کرد. بنا به گزارش‌ها، چلسی، موراتا را با ۵۸ میلیون پوند خریده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویتنی انگن

ویژگی‌های تاکتیکی
آلوارو موراتا ۲۴ ساله تا اینجا در طول دوران حرفه ایش ۵ فصل به‌طور جدی در سطح نخست فوتبال اروپا به میدان رفته: ۳ فصل در رئال مادرید و ۲ فصل نیز در یوونتوس. مهاجم اسپانیایی طی این ۵ فصل در ۳ نقش برای رئال مادرید و یوونتوس بازی کرده که البته همان‌طور که انتظار می‌رود غالب این نقش‌ها به عنوان مهاجم پست ۹ در سیستم‌های تک مهاجمه یا دو مهاجمه تعریف شده‌است. او البته طی این این سال‌ها در نقش مهاجم سایه یا حتی به عنوان Inside forward در سمت چپ و راست نیز در هر دو تیم رئال مادرید و یوونتوس به میدان رفته که اتفاقاً توانست در این نقش بهترین بازی‌هایش را زیر نظر مکس آلگری در یوونتوس ارائه کند.

نمایش درخشان مقابل منچستر سیتی علی‌الخصوص در نیمه دوم در لیگ قهرمانان اروپا در این نقش یکی از بهترین بازی‌های او در کل دوران حرفه ایش محسوب می‌شود. بازی در چنین نقش‌هایی طی ۵ فصل گذشته نشان از توانایی‌های چند بعدی موراتا به عنوان یک مهاجم نوک دارد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که تاکتیک نویسان پیرامون موراتا همواره به آن اشاره داشته‌اند بحث عدم تخصص این بازیکن برای بازی در پست شماره ۹ است. بازیکنان در پست شماره ۹ به‌طور کلی می‌توانند ۳ نقش مختلف عهده‌دار شوند که هر ۳ نقش به‌طور تخصصی ویژگی‌ها و مشخصات خاص خودش را دارد. با این حال موراتا علی‌رغم اینکه تقریباً تمام دوران حرفه‌ای خود را در این پست بازی کرده، از داشتن ویژگی‌های تخصصی نقش‌های آن بی بهره است. جِی جِی بول، فوتبال نویس تلگراف، به خوبی در آخرین یادداشت تحلیلی – فنی اش پیرامون موراتا این مسئله را وصف می‌کند: «موراتا بازیکنی نیست که در یک حوزه مشخص متخصص باشد اما او در مجموع حوزه‌ها توانایی‌هایی عالی دارد.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانکو دی سانتو

البته این مسئله تا حدی به شرایط خاص او بازمی‌گردد. جایی که موراتا

همان‌طور که گفته شد طی ۵ فصل گذشته هیچ‌گاه نتوانست به مهره

ثابت رئال و یوونتوس تبدیل شود. او فصل گذشته در لالیگا تنها ۱۳۴۱

دقیقه برای مادرید به میدان رفت و فصل پیش از آن در سری آ تنها ۱۴۸۴

دقیقه فرصت بازی کردن پیدا کرد. این آمار با استانداردهای یک مهاجم

پست ۹ در سطح کلاس A+ فاصله زیادی دارد. یکی از دلایلی که موراتا

هنوز نتوانسته مانند مهاجمانی همچون زلاتان ابراهیموویچ، روبرت لواندوفسکی

، لوییس سوارز یا روملو لوکاکو، یک متخصص پست ۹ شود، همین مسئله

است چرا که تنها بازی کردن مداوم می‌تواند به رشد، پیشرفت و شکوفایی

توانایی‌های یک بازیکن پست ۹ کمک کند.

مسئله‌ای که برای لوکاکو طی ۲ فصل اخیر در اورتون رخ داد و توانست نام او را به عنوان یک متخصص پست ۹ مطرح کند. به همین علت است که حضور مداوم در ترکیب ثابت چلسی می‌تواند در فصل نخست برای موراتا بسیار کلیدی باشد. با این حال همان‌طور که جِی جِی بول اشاره کرد، مسئله اصلی که آلوارو موراتا را به عنوان یک مهاجم، هیجان انگیز می‌کند، توانایی‌های عالی او در مجموع حوزه‌ها و پارامترها است. او گرچه یک متخصص نیست اما توانایی‌های چند بعدی اش او را برای هر سرمربی تبدیل به یک گزینه جذاب در بخش تهاجمی می‌کند.

عکس های اینستاگرامی بیگرافی آلوارو موراتا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه