بیوگرافی پیتر چک

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیتر چک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
پیتر چک (زاده ۲۰ مه ۱۹۸۲ در پلزن) دروازه‌بان اهل جمهوری چک که در باشگاه چلسی بازی می‌کرد و هم کنون بعد از ۱۱ سال به آرسنال پیوسته است.

زندگینامه پیتر چک

بیوگرافی پیتر چک

فعالیت ورزشی

پیتر چک، سابقهٔ بازی در تیم ملی فوتبال جمهوری چک را داراست و به همراه این تیم در مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت داشته است.

همچنین چک از طرف فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال بهترین دروازه‌بان در سال ۲۰۰۵ انتخاب شده‌است. او در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۱۱ میلیون یورو به آرسنال پیوست. او توانست در باشگاه آرسنال به دروازه‌بان اصلی تیم بدل شود.

همچنین او پس از جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶]] از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

کلاه مخصوص

در چهاردهم اکتبر سال ۲۰۰۶ اتفاقی در محوطه جریمه تیم چلسی رخ داد که در تاریخ فوتبال نظیر نداشت. در اولین دقیقه بازی، پیتر چک (دروازه‌بان چلسی) و استفن هانت (مهاجم تیم مقابل) هر دو به سمت توپ هجوم بردند اما مهاجم به جای توپ، سر دروازه‌بان را نشانه رفت. زانوی استفان هانت چنان به سر پیتر چک خورد که او دیگر نتوانست از روی زمین بلند شود. دروازه‌بان بی‌هوش فوراً با برانکارد از زمین بیرون رفت و کارلو کودیچینی (دروازه‌بان ذخیره تیم) جایگزین او شد.
جالب آنکه در همان بازی، دروازه‌بان ذخیره چلسی هم به سرنوشتی مشابه پیتر چک دچار شد و در حادثه دیگری از هوش رفت. کار به جایی رسید که در دقایق باقی‌مانده بازی، جان تری، مدافع تیم، دستکش به دست کرد و در چهارچوب دروازه ایستاد. اما برخلاف آسیب‌دیدگی کارلو کودیچینی که به سرعت برطرف شد، کار پیتر چک به اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان کشید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتا ویرا داسیوا

سرانجام پس از ۱۰ روز بستری و یک عمل جراحی که با تعبیه دو قطعه فلزی در جمجمه پیتر چک همراه بود، دروازه‌بان چلسی از بیمارستان مرخص شد. پیتر مدتی بعد از ترخیص و بازگشت به منزل، به تمرین‌های ملایم مشغول شد و باشگاه چلسی اعلام کرد که او حداقل تا ۳ ماه دیگر به فوتبال برنمی‌گردد. جالب اینکه بعد از ترخیص، پیتر بارها اعلام کرد که اصلاً از خود حادثه و ضربه وارده چیزی به یاد نمی‌آورد! بالاخره پیتر چک در ژانویه ۲۰۰۷ میلادی با یک کلاه محافظ ویژه بازی راگبی به فوتبال برگشت. این کلاه، فوم محافظ پلیمری اضافه‌تری نسبت به کلاه‌های معمولی داشت تا سر او را بیشتر پوشانده و ایمنی کامل‌تری برایش ایجاد کند.

افتخارات ورزشی

چلسی

قهرمانی در لیگ برتر فدراسیون فوتبال: ۲۰۰۴–۰۵، ۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۹–۱۰–۲۰۱۴–۱۵
جام حذفی: ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰
FA Community Shield: ۲۰۰۵، ۲۰۰۹
Football League Cup: ۲۰۰۵، ۲۰۰۷
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲

بین‌المللی

قهرمانی در مسابقات زیر ۲۱ سال: ۲۰۰۲

شخصی

بهترین دروازه‌بان لیگ فرانسه: ۲۰۰۳–۰۴
تیم PFA سال: ۲۰۰۵
بهترین دروازه‌بان: ۲٬۰۰۵
دستکش طلایی: ۲۰۰۴–۰۵، ۲۰۰۹–۱۰
بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس: دسامبر ۲۰۰۵، مارس ۲۰۰۷
بهترین دروازه‌بان از نگاه UEFA: ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸
بهترین بازیکنان سال کشور جمهوری چک: ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹
بهترین دروازه‌بان ملی اروپا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸
بهترین دروازه‌بان باشگاهی اروپا: ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸
ESM Team of the Year: ۲۰۰۴–۰۵، ۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۶–۰۷، ۲۰۰۷–۰۸
چلنج کاپ: ۲٬۰۰۹

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر چک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه