بیوگرافی آنتونیو کونته

6 سال پیش
بیوگرافی آنتونیو کونته
4.3/5 - (22 امتیاز)

بیوگرافی آنتونیو کونته به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنتونیو کونته (به ایتالیایی: Antonio Conte) (متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۹ در لچه) بازیکن ملی‌پوش سابق و مربی کنونی فوتبال اهل ایتالیا است.

زندگینامه آنتونیو کونته

بیوگرافی آنتونیو کونته

فعالیت ورزشی

او فوتبال را در شهر خود و از تیم پایهٔ لچه آغاز کرد و پس از آن به تیم بزرگسالان لچه پیوست. کونته در سال ۱۹۹۱ به تیم یوونتوس پیوست و تا سال ۲۰۰۴ در این تیم حضور داشت.

کونته ۲۰ مرتبه برای تیم ملی فوتبال ایتالیا به میدان رفته‌است و ۲ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد. وی به همراه تیم ملی ایتالیا در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ و جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ حضور داشته‌است.

او پس از پایان دوران بازیکنی به مربیگری فوتبال روی آورد.

مردی با موهای کاشته شده
یک سال پیش اخباری به نقل از آنتونیو کونته، سرمربی وقت چلسی منتشر شد که در آن گفته بود نمی‌خواهد به سرنوشت ژوزه مورینیو و کلودیو رانیری دچار و سومین سرمربی متوالی شود که فصل پس از قهرمانی‌شان در لیگ برتر اخراج شدند.

البته این جمله کونته بدون جواب باقی نماند و مورینیو سرمربی منچستریونایتد به کونته به خاطر کاشت مو برای برطرف کردن کچلی‌اش طعنه‌ زد و درباره اظهارات این مرد ایتالیایی گفت: من می‌توانم به شیوه‌های فراوانی پاسخ بدهم اما نمی‌خواهم با صحبت کردن درباره اظهارات آنتونیو موهایم را از دست بدهم!

صحبت هایی که تحقق یافت
سه ماه پیش جیان لوکا ویالی هم تیمی سابق کونته گفته بود که این مربی قصد دارد در تابستان از آبی ها جدا شود. در آن زمان کونته این مساله را رد کرد و گفت: این موضوع حقیقت ندارد و درست نیست. جیانلوکا یکی از دوستان من است اما حدود یک سال است که با او در ارتباط نبوده ام. این موضوع حقیقت ندارد. شرایط برای من دشوار است ولی از همان ابتدای فصل شایعات زیادی در مورد آینده خود می شنوم و می بینم که افراد زیادی در حال صحبت کردن در مورد آینده من هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فردیناندو دجورجی

گمانه زنی های زیادی در مورد آینده من مطرح می شوند که از ابتدای فصل وجود داشته اند و تازگی ندارند. تنها حقیقت این است که من متعهد به این باشگاه هستم. من با این باشگاه قرارداد دارم و به سختی برایش تلاش می کنم. تنها حقیقت همین چیزی است که گفتم. سایر گفته ها حقیقت ندارند.

غرامت ۱۰ میلیون یورویی برای جانشین شدن ساری
با این حال ظاهرا برای مسوولان چلسی، عملکرد کونته چندان اهمیت نداشت. سال گذشته چلسی قهرمانی لیگ را به منچسترسیتی واگذار کرد و همین امر سبب شد که عملکرد فوق العاده آبی های لندن در فصل اول مربیگری وی در این تیم فراموش شود. البته در ابتدا گفته می شد که پرداخت غرامت، بزرگترین معضل آبراموویچ برای اخراج کونته است اما کمی بعد اعلام شد که چلسی با پرداخت ۱۰ میلیون یورو غرامت، در نهایت این سرمربی ایتالیایی را برکنار کرده است.

البته یک سال دیگر نیز از قرارداد کونته باقی مانده بود اما مشکلات او با برخی ستاره های تیم و به خصوص عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل ۱۸-۲۰۱۷، در نهایت صبر مدیران چلسی را لبریز کرد تا حکم به اخراج کونته دهند. گزینه جانشینی او نیز پیشاپیش مشخص شده بود؛ مائوریتسیو ساری

یک هافبک وفادار
اما فارغ از تمامی ناکامی های یک ساله اخیر، زندگی ورزشی کونته، یک زندگی پر از افتخار بوده است. به خصوص در دوران مربیگری که شخصیت بی نظیر و قاطع این مرد، بازیکنان زیردستش را دگرگون می کند تا جایی که بازیکنی چون آندرآ پیرلو در میان تمامی مربیانی که با آنها کار کرده، کونته را یک استثناء و برتر از سایرین می دانست. دوران بازی کونته در اوج وفاداری گذشت. شش سال در تیم زادگاه خود و حضور در ۷۱ بازی برای لچه. در این مدت او تنها یک گل برای لچه به ثمر رساند. پس از ان بود که دوران بازی در یوونتوس فرا رسید و کونته طی ۱۹ سال بازی در این تیم ۲۹۶ بازی انجام داد و ۲۹ گل به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مرجان سلحشوری

افتخارات ورزشی

بازیکن

ایتالیا یوونتوس
لیگ اروپا (۱): ۹۳–۱۹۹۲
سری آ (۵): ۹۵–٬۱۹۹۴ ۹۷–٬۱۹۹۶ ۹۸–٬۱۹۹۷ ۰۲–٬۲۰۰۱ ۰۳–۲۰۰۲
جام حذفی ایتالیا (۱): ۹۵–٬۱۹۹۴ ۰۲–۲۰۰۱ (نایب قهرمانی)، ۰۴–۲۰۰۳ (نایب قهرمانی)
سوپر جام ایتالیا (۴): ٬۱۹۹۵ ٬۱۹۹۷ ۱۹۹۸ (نایب قهرمانی)، ٬۲۰۰۲ ۲۰۰۳
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۹۶–۱۹۹۵، ۹۷–۱۹۹۶ (نایب قهرمانی)، ۹۸–۱۹۹۷ (نایب قهرمانی)، ۰۳–۲۰۰۲ (نایب قهرمانی)
سوپرجام اروپا (۱): ۱۹۹۶
جام بین‌قاره‌ای (۱): ۱۹۹۶
جام اینترتوتو (۱): ۱۹۹۹
ایتالیا تیم ملی ایتالیا
جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۰ (نایب قهرمانی)
جام جهانی: ۱۹۹۴ (نایب قهرمانی)

مربی

ایتالیا باری

سری بی (۱): ۰۹–۲۰۰۸
ایتالیا سیه‌نا
سری بی (۱): ۱۱–۲۰۱۰ (نایب قهرمانی)

ایتالیا یوونتوس
سری آ (۳): ۱۲–٬۲۰۱۱ ۱۳–٬۲۰۱۲ ۱۴–۲۰۱۳
سوپر جام ایتالیا (۲): ٬۲۰۱۲ ۲۰۱۳
جام حذفی ایتالیا (‍۱): ۱۲–۲۰۱۱ (نایب قهرمانی)

انگلستان چلسی
لیگ برتر انگلستان (۱): ۱۷–۲۰۱۶
جام حذفی انگلستان (۲): ۱۷–۲۰۱۶ (نایب قهرمانی)، ۱۸–۲۰۱۷
جام خیریه انگلستان (۱): ۲۰۱۷ (نایب قهرمانی)

فردی
نیمکت نقره‌ای سری آ (۱): ۰۹–۲۰۰۸
نیمکت طلایی سری آ (۳): ۱۲–۲۰۱۱، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳
مربی سال سری آ (۳): ۱۲–٬۲۰۱۱ ۱۳–٬۲۰۱۲ ۱۴–۲۰۱۳
مربی فصل لیگ برتر انگلستان (۱): ۱۷–۲۰۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنتونیو کونته

 

4.3/5 - (22 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه