بیوگرافی مرتضی آقاخان

6 سال پیش
بیوگرافی مرتضی آقاخان
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی مرتضی آقاخان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مرتضی آقاخان متولد ۱۶ فروردین ۱۳۷۲ متولد رباط کریم (آلارد) است که به عنوان اولین خرید استقلال در نقل و انتقالات جذب شد .

 زندگینامه مرتضی آقاخان

بیوگرافی مرتضی آقاخان

فعالیت ورزشی

آقاخان محصول آکادمی استقلال است و از جوانان استقلال رشد کرده و سپس در تیمهای پایه ارزش تهران -استیل آذین تخران-مس رفسنجان و پیکان تهران عضویت داشت .

آغاز فعالیت حرفه ای مرتضی آقاخان
تیم های پایه

آقاخان محصول آکادمی تیم های استیل آذین، مس رفسنجان و پیکان است.

مس رفسنجان

آقاخان در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۲ در لیگ برای تیم مس رفسنجان به میدان رفت.

پیکان

او در رده بزرگسالان برای مس رفسنجان و پیکان بازی کرده است .این بازیکن ۲۵ ساله سابقه دعوت به تیم ملی امید را دارد و سال قبل از ستاره های پیکان بود و البته بخشی از لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داد.

مرتضی آقاخان در ۵ سالی که در پیکان جضور داشت، در ۸۶ بازی توانست ۲۳ گل برای این تیم به ثمر برساند که این آمار برای یک بازیکن هافبک، امار خوبی محسوب می شود. شاید به جرات بتوان گفت مهمترین گل او در فصل گذشته مقابل پرسپولیس رقم خورد و او توانست در نیم فصل اول، از روی یک ضربه ایستگاهی راه دور، دروازه علیرضا بیرانوند را به زیبایی باز کند و اولین شکست فصل پرسپولیس را به این تیم تحمیل کند.

استقلال

در نخستین ساعات ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، او با قراردادی سه ساله به استقلال تهران پیوست.

لقب هالک

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لویی بال

به دلیل استیل بدنی و شباهت شادی های بعد گل او و هالک بازیکن سابق تیم ملی برزیل، همبازیان او در پیکان به او لقب هالک داده اند.

جام ملتهای آسیا

مرتضی آقاخان یک بازی ملی در رده تیم زیر ۲۳ سال ایران در کارنامه دارد و امیدوار است با درخشش در استقلال بتواند به تیم ملی و جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ برسد.

شادی پس از گلم اشتباه بود

مرتضی آقاخان در مورد گلزنی خودش و شادی پس از گل گفت:تمام تلاش ما این بود که گل بزنیم و بتوانیم از گل زده محافظت کنیم و خوشحالم که به خوبی این کار را انجام دادیم. در مورد شادی پس از گلم متاسفانه مثل سال گذشته اشتباهم را تکرار کردم و قصدم هرگز بی احترامی به هواداران نبود. هواداران استقلال و پرسپولیس برای من عزیز هستند و هرگز قصد ناراحتی آنها را نداشتم و اگر از من ناراحت هستند معذرت می خواهم.

باشگاه های ورزشی

 

۲۰۰۷–۲۰۰۸ هود کن
۲۰۰۸–۲۰۱۰ ارزش تهران
۲۰۱۰–۲۰۱۲ استیل آذین
۲۰۱۲–۲۰۱۳ مس رفسنجان
۲۰۱۳–۲۰۱۴ پیکان

باشگاه های حرفه ای مرتضی آقاخان
سال ها باشگاه ها بازی(گل)
۲۰۱۲–۲۰۱۳ مس رفسنجان ۴ (۰)
۲۰۱۳–۲۰۱۸ پیکان ۸۶ (۲۳)
۲۰۱۸– استقلال ۰ (۰)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مرتضی آقاخان
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه