بیوگرافی شهرام خسروشاهی آذر (سندی)

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شهرام خسروشاهی آذر (سندی) در استودیو
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی شهرام خسروشاهی آذر (سندی) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شهرام خسروشاهی آذر (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۳۶ خورشیدی، آبادان)، مشهور به سَندی، خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازندهٔ کیبورد است.

زندگینامه شهرام خسروشاهی آذر (سندی)

بیوگرافی شهرام خسروشاهی آذر (سندی)

فارغ التحصیل دانشگاه جهانی موسیقی تهران می باشد، دو برادر و دو خواهر دارد که وی فرزند دوم خانواده می باشد، در زمان جنگ ایران و عراق در اندیمشک زندگی می کرده است.

آغاز کار هنری

در سال‌های قبل از انقلاب ایران با خوانندگانی همچون بتی، شاهرخ شاهید و نوش آفرین همکاری‌هایی داشت. پس از انقلاب هم با ابی (در تنظیم چندین آهنگ و اجرا در کنسرت‌هایش) به‌طور جدّی همکاری داشته است. در سال ۱۹۸۴ میلادی به آلمان مهاجرت کرد. وی در آنجا کار موسیقی خود را ادامه داد و گروه سندی را در سال ۱۹۸۷ راه‌اندازی کرد و چند سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد.

حاشیه ها

نظر ابی درباره شهرام آذر
ابی در یک اظهارنظر ویدئویی اختصاصی، با اشاره به دوران همکاری هنری خود و سندی گفت: «شهرام کَمَر ارکستر بود؛ شهرام یک دونه بود و باقی ارکستر رو هم با خودش یدک می‌کشید.»

حضور در استیج شهرام آذر
وی در فصل اول برنامهٔ استعدادیابی استیج (پخش شده از شبکهٔ تلوزیونی من و تو) به عنوان یکی از چهار داور و تهیه کنندهٔ اصلی (Music Producer) حضور داشت. وی در فصل دوم برنامهٔ استیج نیز در همین کسوت با این برنامه، همکاری خود را ادامه داد. شهرام آذر در کنار افرادی چون حامد نیک پی، رضا روحانی و بابک سعیدی در برنامه ی بنام استیج در شبکه من و تو بعنوان داور شوی استعداد یابی حضور دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دمی لواتو

محبوبیت ترانه های شهرام آذر
ترانه‌های شاد و ریتمیک سندی از دیرباز به وفور در مجالس عروسی همچنین محافل شاد ایرانیان و فارسی‌زبانان پخش یا توسط ارکسترهای مختلف، بازخوانی می‌شوند.

خانواده و فعالیت شهرام آذر
مادرش ترک و پدرش کرد است. وقتی دانش اموزش سال ششم ابتدایی بود برای شعر خواندن در جشن اولیا دانش اموزان حاضر شد اما بجای شعر جلوی همه شروع به گریه کرد اما با تشویق حاضران روبرو شد، او مصمم شد و رشته موسیقی را در سال های آینده جدی تر دنبال کرد.

نوجوانی شهرام آذر
در دوران دبیرستان شروع به کار با ابزارآلات موسیقی کرد و درایت راه بسیار موفق بود وی چندین بار در خوزستان و ۲ بار هم در مسابقات کشوری شرکت کرد.

دعوت به تهران شهرام آذر
شهرام آذر بعد از مدتی فعالیت در شهرستان به تهران دعوت شد. با گروهش به تهران رفت و برای خواننده های معروف اون زمان آهنگ می زد، کم کم شروع به ساخت آهنگ برای کله گنده ها کرد در ۱۹ سالگی شهرام یه آهنگ به نام ” هله دان دان” برای خانم بتی ساخت و این آهنگ یکی از بهترین آهنگ های کشور شد.

خروج از ایران و انقلاب اسلامی شهرام آذر
بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ که همه کلاب‌ها بسته شد شهرام آذر از تهران به آبادان برگشت و کمی بعد از جنگ خلیج فارس دوباره به تهران بازگشت و در سال ۱۳۶۲ به آلمان رفت وی در آنجا کار موسیقی خود را ادامه داد و گروه سندی را در سال ۱۳۶۵ راه‌اندازی کرد.

ازدواج شهرام آذر
همسر او شیلا (نسرین) آذر است. این زوج سه پسر بنام های خشایار، کوروش و برنا و یک دختر بنام نیکی دارند که در نزدیکی لس آنجلس در منطقه‌ای بنام Bakersfield زندگی می‌ کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوری گراهام

شهرت شهرام آذر
در سال ۱۳۷۱ شهرام آذر آهنگ دیگری به نام “دختر اهوازی (امشو شوشه)” ساخت که موجب شهرت وی شد و هنوز نیز او را با این آهنگ به یاد می آورند.

شاعر ترانه های شهرام آذر
اکثرا شعرها را خودم می گم. بعضا از دوستانی که همکاری داشتیم، کمک می گرفتم، از اونجایی که مضمون شعر به سبک کار ما جهت خاصی می دهد، همیشه خودم سعی کردم که در نوشتم شعرها دخیل باشم.

تاثیر فرهنگ موسیقی جنوبی شهرام آذر
اهل آبادان بودن روی موسیقی من هم خیلی تاثیر گذاشته است. خوشبختانه علاوه بر موسیقی عامیانه که در ایران رواج داره، من با موسیقی بندری بزرگ شدم و نحوه خوندن اون رو خوب میدونم. خوشبختانه تلفیق اون نوع موسیقی با سبکهای موسیقی امروزی نتیجه خیلی خوبی داشته و کلی طرفدار پیدا کرد.

بهترین کیبردیست ایران شهرام آذر
خوانندگی، موزیک، تنظیم آهنگ‌ها، تهیه‌کنندگی، نوشتن شعر و ترانه از جمله کارهایی است که شهرام آذر در گروه سندی انجام می‌دهد. وی همچنین به عنوان یکی از بهترین کیبردیست‌های تاریخ ایران محسوب می‌شود.

سبک موسیقی شهرام آذر
سبک موسیقی گروه سندی، تلفیقی از سبک رپ در زمینه‌ی شعرِ ترانه و تکنو و بندری در آهنگ‌ها است. گروه سندی یکی از اولین گروه‌هایی بود که مسایل و مشکلات اجتماعی جوانان ایران (مانند ازدواج، اعتیاد و مهاجرت به خارج) را موضوع بسیاری از آهنگ‌های خود قرار داد. بسیاری شهرام آذر را پیشگام موسیقی رپ در ایران و همچنین اولین کسی که از سبک رپ در موسیقی ایران استفاده کرد می‌دانند.

همکاری پسرش شهرام آذر
پسرش خشایار یکی از اعضای گروه هفت نفره سندی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اشلی تیزدیل

فعالیت های هنری شهرام آذر

آلبوم ها:
بگو دوستم داری – ۱۳۷۱
دختر حاجی الماس – ۱۳۷۲
دینگ دنگ – ۱۳۷۳
کبرا – ۱۳۷۵
خواننده تاپ – ۱۳۷۶
رقص جوونا – ۱۳۷۸
تق – ۱۳۸۳
سبک‌ سنگین – ۱۳۸۵
ایستگاه هفت – ۱۳۹۳

تک آهنگ ها:
همه میدونن
رئیس جمهور
قرن ۲۱
زنده باد ایران
حیف
اینجا کجاست
فاصله
آمینه (با خشایار آذر)
دوست دارم
سفر (کلاب دنس)
گرونی
دختر دائی
دختر شهرستون
دیگه چه خبر

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی شهرام آذر
4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه