بیوگرافی نیمار جونیور

6 سال پیش
بیوگرافی نیمار جونیور
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی نیمار جونیور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی:Neymar) ناموَر بهنِیمار (زاده ی ۵ فوریه ۱۹۹۲ میلادی در برزیل) فوتبالیست اهل برزیل و عضو باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا و تیم ملی فوتبال برزیل است که در پُست مهاجم بازی می کند. نیمار در ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ میلادی جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.

زندگینامه نیمار جوینور

بیوگرافی نیمار جونیور

فعالیت ورزشی

پیوستن نیمار به بارسلونا
نیمار که در سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمه ی سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو روسل رئیس پیشین باشگاه به ۷ سال زندانمحکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است. اما گفته می شود که مبلغ انتقال او ۲۲۲ میلیون یورو است. وی تا سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با باشگاه فوتبال بارسلونا تمدید کرد. نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه گانه باشگاهی (لالیگا، حذفی اسپانیا و چمپیونز لیگ اروپا) شد.

آغاز زندگی حرفه ای نیمار
نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰٬۰۰۰ رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵٬۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضاء کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوکه

رکورد گینس نیمار
نیمار تنها بازیکنی است که توانسته در کوپالیبرتادورس و یوفاچمپیونزلیگ هت تریک کند.

جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۳ برزیل
نیمار در جام کنفدراسیون ها که در کشور برزیل برگزار می شد توانست به همراه تیمش در این دوره از مسابقات با پیروزی شیرین مقابل تیم ملی اسپانیا با نتیجه ۳-۰ به عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را بدست بیاورد . نیمار در این جام با به ثمر رساندن ۴ گل بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها نیز لقب گرفت.

تلخ ترین روز فوتبالی نیمار
یکی از تلخ ترین روزهای فوتبالی نیمار برخورد شدید با زونیگا مدافع کلمبیا در دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۴ است. زونیگا با ضربه خشنی که به کمر نیمار وارد کرد، این بازیکن را برای مدت ۴ ماه خانه نشین کرد و برزیل باید در دیدار های باقی مانده از جام جهانی بدون کاپیتان خود به میدان می رفت. نبود نیمار در ترکیب، روحیه سایر بازیکنان تیم ملی برزیل را کاهش داده بود و آنها پس از پیروزی مقابل کلمبیا، باید در مرحله یک نیمه نهایی به مصاف آلمان می رفتند. ژرمن ها که در نهایت به قهرمانی این جام رسیدند، با نتیجه عجیب و بسیار سنگین ۷ بر صفر تیم ملی برزیل را شکست دادند و به فینال رسیدند، و شاید نیمار تنها از انیکه در این بازی حضور نداشت خوشحال بود.

وی پس از جام جهانی کابوس وار به اسپانیا بازگشت تا ادامه درمانش را زیر نظر دکترهای بارسلونا انجام دهد و نیمار پس از گذشت ۴ ماه توانست شرایط بازی را به دست بیاورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیدرضا روانخواه

درآمد زایی نیمار
به گزارش دیاریو دی سائوپائولو ستاره برزیلی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۰ میلیون رئال (واحد پول برزیل) دریافت می کرد.(تقریبا معادل ۲۲٫۵ میلیون یورو) که به این معناست که نیمار در حال حاضر ثروتمندتر از ۱۳ تیم حاضر در لیگ برزیل است.

به هر حال بیشترین مبلغ درآمد نیمار از دستمزد وی حاصل نمی شود، بلکه از طریق یازده اسپانسر وی (از جمله یونیلور، ردبول، پاناسونیک، نایک و بانکو سانتاندر) به دست می آید که هرکدام حدود ۱٫۱ میلیون یورو در سال به وی پرداخت می کنند.

در صدر این مبالغ، ۲۰۰ هزار یورو وجود دارد که این بازیکن در ازای هر حضور در رسانه ها از اسپانسرها و عواید حاصل از فروش محصولات تحت برند نیمار به دست می آورد که سال گذشته به بیش از ۱٫۵ میلیون یورو رسید.

افتخارات ورزشی

سانتوس

Campeonato Paulista 2010، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
جام حذفی برزیل ۲۰۱۰
جام حذفی برزیل ۲۰۱۱
کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱

بارسلونا

سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۱۲–۲۰۱۳
قهرمانی لالیگا ۲۰۱۴–۲۰۱۵
قهرمانی کوپادل ری ۲۰۱۴–۲۰۱۵
قهرمانی لیگ قهرمانان ۲۰۱۴–۲۰۱۵
قهرمانی سوپر کاپ اروپا ۲۰۱۴–۲۰۱۵
قهرمانی جام باشگاه های جهان ۲۰۱۴–۲۰۱۵
قهرمانی لالیگا ۲۰۱۵–۲۰۱۶
قهرمانی کوپادل ری ۲۰۱۵–۲۰۱۶

ملی

مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱
مدال نقره المپیک ۲۰۱۲
قهرمانی جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۳
مدال طلای المپیک ریو ۲۰۱۶

فردی

بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱
بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۰
بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱
بهترین بازیکن Sudamericana Recopa 2012
بازیکن جوان سال:۲۰۱۱
کفش طلا ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
بهترین گلزن جام حذفی برزیل ۲۰۱۰
بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی ۲۰۱۱
بهترین گلزن مسابقات قهرمانی ۲۰۱۲
بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۲
بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۳
بهترین گلزن کوپادلری اسپانیا ۲۰۱۴
بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵
حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای جهان ۲۰۱۵
برنده جایزه سامبا گولد سال ۲۰۱۵
دومین بازیکن باارزش سال ۲۰۱۶
با ارزشترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۷

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گلن هادل
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیمار جونیور
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه