بیوگرافی دال بند

6 سال پیش
عکس اینستاگرام دال بند
5/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی دال بند همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

گروه دال که نامش را از اول واژه دوستی گرفته، در اسفند ۱۳۹۲ با انتشار تک آهنگ آوازم را می رقصیدی شکل گرفت.

زندگینامه دال بند

بیوگرافی دال بند

دال در سال ٩٣ چند تك آهنگ دیگر در فضاى مجازى منتشر كرد كه به واسطه ى آنها جايش را در بين مخاطب هاى موسيقى تلفيقى امروز پيدا كرد.

آغاز کار هنری

این گروه در اسفند ۱۳۹۲ با انتشار تک آهنگ آوازم را می رقصیدی کار خود را آغاز کرد. و بعد از با انتشار تک آهنگ های خود معروف شد.

حاشیه ها

فعالیت در تیتراژ و موفقیت دال بند
در سال ۹۲ قطعه طعم شيرين خيال را براى تيتراژ فيلمى با همين نام از كمال تبريزى ساخت اولين موسیقی گروه دال با نام گذر ارديبهشت در بهار ٩٥ منتشر و جزو پر فروش ترين موسیقی هاى سال شد. اين موسیقی در سى و دومين جشنواره موسيقى فجر برنده لوح تقدير بهترين موسیقی تلفیقی سال و همچنين كانديد جایزه باربد در بخش آهنگسازى شد.

اعضای گروه دال بند
امین هدایتی (خواننده)
شایان شکرآبی (آهنگساز و پیانو)
غزل مهدوى (شاعر و ترانه سرا)
یزدان بهمنی ( سازهای هندپن و کوبه ای)
میلاد سعدی (سازهای کوبه‌ ای)
هم چنين فرشاد رضايى (گيتار باس) و آرش آذر (دودوک) نيز دال را همراهى مى كنند.

سن و سال اعضا و تحصیلات دال بند
شایان شکرابی : متولد اسفند ٦٧ و پزشک
یزدان بهمنی : دی ٦١
امین هدایتی : متولد ٦٢ و معمار
میلاد سعدی : متولد ٦٥، تحصیل‌ کرده مهندسی معدن
غزل مهدوی : متولد ٦٨، کارشناس ارشد روان‌ شناسی، مدرس پیانو و نوازنده

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روت رومن

رئیس نداشتن دال بند
ما سرپرست به معنای کسی که امر و نهی می‌ کند، نداریم اصولاً همه کارها را گروهی انجام می‌ دهیم ممکن است برخی افراد در گروه، کارهای بیشتری انجام دهند؛ اما کسی را نداریم که بخواهد حرف آخر را بزند.

اختلاف نظر حداقلی دال بند
غزل مهدوى : این پنج نفر، به دلیل اینکه سال‌های زیادی کنار هم بوده‌اند، اختلاف نظرات حداقلی دارند. معمولاً هم اختلاف‌ نظرها را با حرف حل می‌کنیم و گاهی هم با رأی‌گیری. خردجمعی، سرپرست گروه ما است و به همین دلیل، فکر می‌کنیم قدم‌ هایی که تا الان برداشته‌ایم، درست بوده است.

زن و شوهر گروه دال بند
شایان شکرآبی (آهنگساز و پیانو) و غزل مهدوى (شاعر و ترانه سرا) گروه بیش از ۱۰ سال است با بکدیگر ازدواج کردند، خانوم مهدوی در وصف این زندگی مشترک می گوید: ما به هم نگاه نكرديم، كنار هم ايستاديم و با هم به يك سمت و سو نگاه كرديم و همين شد كه دنياى مشترک، دغدغه هاى مشترک، ارزش هاى مشترک و روياهاى مشترك، ما رو تا هميشه پيوسته ى هم نگه داشته و خواهد داشت.

ایده از سایر گروه های جهان دال بند
قبل از اینکه آهنگ‌سازی این گروه را شروع کنیم، به کارهای تلفیقی موسیقی جهانی خیلی گوش دادیم مثل ظافر یوسف که تلفیق موسیقی جز و عربی است، و آویشای کوئن که تلفیق موسیقی عبری و اروپای شرقی با جز است و موسیقی‌ های دیگری از این جنس بود که با هم به اشتراک می‌ گذاشتیم اما بیشترین تأثیر در نوع تنظیم کارها و رنگ‌بندی سازها را از این گروه‌ ها گرفتیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین‌الله آندره حسین

حضور در دورهمی دال بند
این گروه ناشناخته در شب یلدا مهمان برنامه پرطرفدار دورهمی مهران مدیری است، این برامه می تواند در شناساندن این گروه جدید نقش بسزایی داشته باشد.

فعالیت های هنری دال بند

آلبوم ها:
گذر اردیبهشت

آهنگ ها:
نیمه خاموش
در دست باد
فصل آخر

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی دال بند
5/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه