بیوگرافی علیرضا جهانبخش

6 سال پیش
4.6/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی علیرضا جهانبخش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

علیرضا جهانبخش جیرنده فوتبالیست محبوب کشورمان است که در ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در گیلان متولد شده است. این بازیکن موفق آغاز فعالیت در ورزش فوتبال را از بازی در داماش گیلان شروع کرد و در حال حاضر با تیم فوتبال ای‌ زد آلکمار قرارداد دارد و در تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر و هافبک راست بازی می‌کند.

زندگینامه علیرضا جهانبخش

بیوگرافی علیرضا جهانبخش

زندگی شخصی

علیرضا جهانبخش ایرانی است و اگر در مورد اصالت او می خواهید بیشتر بدانید، باید گفت که او اصالتاً از تات‌ های رودبار گیلان است و در جیرنده متولد شده است اما بعد از مهاجرت به قزوین، در آنجا زندگی خویش را ادامه داد.

ازدواج علیرضا جهانبخش

چندی پیش عکسی از علیرضا جهانبخش به همراه یک خانمی در شبکه های مجازی منتشر شده که گفته می شد همسر علیرضا جهانبخش است. اما او در واکنش به این عکس، عنوان کرد که این خانم همسرش نیست بلکه خواهرش میباشد. گفتنی است که او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

فعالیت ورزشی

علیرضا جهانبخش از چه زمانی فوتبال را آغاز کرد؟
محل رشد علیرضا جهانبخش تیم داماش گیلان بوده است و در واقع این تیم مجال بروز استدادهایش را برای او ایجاد کرد. او در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را در تیم داماش گیلان و در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داد و این بازی هم مقابل تیم مس کرمان انجام گرفت. در مجموع از کل بازی های علیرضا جهانبخش یعنی در ۴۲ بازی، برای داماش او توانست ۱۰ گل به ثمر برساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتین پالرمو

شروع فعالیت او در تیم آلکمار
فصل ۱۶–۲۰۱۵
بازی خوب علیرضا جهانبخش باعث شد تا او در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله رسما به تیم ای‌زد آلکمار بپیوندد. او موفق شد تا نامش در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار بگیرد. او در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس موفق شد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود چرا که توانست یک گل و یک پاس گل را ارائه کند. جهانبخش در فصل ۲۰۱۷_۲۰۱۸ و در لیگ هلند بار دیگر موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه هلند را از آن خود کند.

در مورد فعالیتها و پیشنهادات او گفتنی است که علیرضا جهانبخش از باشگاه‌ های ناپولی ایتالیا و لاتزیو نیز پیشنهادهای همکاری داشته‌ است.

فصل ۱۸–۲۰۱۷
در این فصل هم علیرضا جهانبخش توانست به افتخاراتی دست یابد؛ به این طریق که با تأثیرگذاری روی ۳۳ گل به ثمر رسیده تیمش توانست به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ اردیویسه هلند انتخاب شود.

جهانبخش لقب آقای گل را هم در این فصل به دست اورد. چرا که او توانست با به ثمر رساندن ۲۱ گل، به مقام آقای گلی لیگ اردیویسه هلند برسد و تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که موفق شد تا در یک لیگ اروپایی به این مهم دست پیدا ‌کند و همچنین به اولین بازیکن آسیایی معروف شد که در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی عنوان آقای گلی را به دست آورد.

فعالیت علیرضا جهانبخش در تیم‌های ملی

حضور جهانبخش در تیم ملی زیر ۲۰ سال

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الساندرو فلورنزی

او در سال ۲۰۱۰ در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا در کشور چین، در تیم ملی دو بازی را به انجام رساند و توانست افتخار قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال جنوب آسیا را به دست آورد.

حضور در تیم امید
جهانبخش در مارس ۲۰۱۵، در مقام کاپیتان برای مقدماتی بازی‌های المپیک به تیم امید دعوت شد و به این ترتیب در این تیم هم سابقه حضور دارد. با حضور جهانبخش، تیم امید موفق شد به مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۶ که در کشور قطر برگزار می شد، راه پیدا کند.

جهانبخش در بازی دوستانه ایران در مصاف با مونته‌ نگرو

علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی خود را در تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ در مقابل تایلند در بازیهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به انجام رساند و نخستین گل ملی خود را در پیروزی ۳ بر صفر در برابر تیم تایلند در تاریخ ۲۴ آبان ۹۲ به ثمر رساند. این بازیکن توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ فرا خوانده شد.

در ادامه علیرضا جهانبخش در بازیهای مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۸ بعد از رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در مقابل تیم ملی قطر شد.

حاشیه ها

جهانبخش به عنوان خوش تیپ ترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸

سایت فرانسوی “doctissimo” نام هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان، یعنی علیرضا جهانبخش را در بین ۱۰ بازیکن خوش تیپ جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داد و جای تبریک به این بازیکن خوش آتیه کشورمان دارد.

علیرضا جهانبخش به عنوان سفیر برند کلییر

جهانبخش مدتی است که برای برند کلییر تبلیغاتی را انجام داده است و در این کار هم موفق عمل کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حمید معماریان

افتخارات ورزشی

افتخارات فردی علیرضا جهانبخش

کسب مقام آقای گل و بهترین بازیکن لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷
دریافت عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳
به دست آورن عنوان برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
دستیابی به برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
کسب عنوان بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

افتخارات جهانی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش همانطور که در ادامه به طور کاملتر شرح داده ایم،

جدا از این که در تاریخ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی توانست به عنوان

بازیکن ماه آسیا از کنفدراسیون فوتبال قاره کهن دست پیدا کند، در

کشور هلند هم توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ دسته اول این

کشور را از آن خود کند و موفق شد نامزد دریافت جایزه پدیده سال

هم شود و یک بار هم موفق شد تا لقب دومین استعداد درخشان

رقابت های باشگاهی فوتبال هلند را از آن خود کند. او در فصل اخیر،

موفق شد سه بار به تیم منتخب هلند راه پیدا کند و یک بار هم بازیکن هفته شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی علیرضا جهانبخش
4.6/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه