بیوگرافی اکسل ویتسل

6 سال پیش
بیوگرافی اکسل ویتسل
Rate this post

بیوگرافی اکسل ویتسل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اکسل لورن آنژل لامبر ویتسل (فرانسوی: Axel Laurent Angel Lambert Witsel؛ زادهٔ ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۸۹) بازیکن فوتبال اهل بلژیک و عضو تیم ملی فوتبال بلژیک است که در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۰۸ میلادی اولین بازی ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال مراکش انجام داد.

زندگینامه اکسل ویتسل

بیوگرافی اکسل ویتسل

فعالیت ورزشی

او در ۴۱ بازی ملی حضور داشت و جمعاً ۳۳۵۲ دقیقه برای تیم ملی فوتبال بلژیک به میدان رفت. اکسل ویتسل آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند انجام داد. وی در بازی‌های ملی‌اش ۵ گل به ثمر رساند.

حاشیه ها

۱) ملودی چادلی
این پسر از پدری با ریشه مارتینیک و مادر بلژیکی بدنیا آمد. ویتسل در Vottem، حومه شهر لیژ، بزرگ شد جایی که او بهترین دوست و همکار فوتبالیش ، ستاره بلژیک یعنی ناصر چادلی را دید. هر دو در رده های جوانان استانداردلیژ بازی کردند. اما فقط ویتسل در آن دوره درتیم باقی ماند. او در سن ۱۷ سالگی اولین بازی خود را انجام داد و به زودی جزوی از سه هافبک غیر قابل تعویض شد که شامل مروان فلینی و استیون دفور بود.

۲)قهرمان لیژ
ویتسل در فصل اول خود به عنوان یک بازیکن حرفه ای قهرمان لیگ برتر بلژیک در فصل ۲۰۰۷/۰۸ شد ، موفق به کسب کفش طلای بلژیک برای تلاش هایش شد. در همان سال موفق شد در پلی آف لیگ قهرمانان در ضربات پنالتی گلزنی کند.

۳) نقش کلیدی در بنفیکا
شروع تازه خود را دو سال بعد در قالب تیم بنفیکا، جایی که ویتسل باتوجه به تلاش هایش بازسازی شد وینگری که طوفان را به وطن خویش کشاند اما او امروز یک هافبک وسط است.او به این باشگاه در سال ۲۰۱۱ پیوست، ستاره بلژیک شماره ۶ را به تن میکرد ، بر اساس نظرسنجی ایگلز به عنوان بهترین بازیکن لیگ اولیویرا پرتغال رسید. تنها شگفتی این بود که او بیش از یک فصل دیگر در بنفیکا باقی نماند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو کارلوس

۴) شرقی ها با ویتسل دیدار کردند
چهار سال حضور در زنیت سن پترزبورگ ، احتمال دریافت یک جایزه چشمگیر را برای او افزایش میداد ، ویتسل عنوان لیگ برتر روسیه را به دست آورد، یک جام روسیه و دو سوپر جام روسیه همه این افتخارات او بود قبل از آن که چینی ها با پیشنهادی اغوا کننده سراغ او بیایند. اوبا رها کردن فرصت پیوستن به یوونتوس به تیانجین چین پیوست بازیکن ملی پوش بلژیک ۱۸ ماه در سوپر لیگ چین با تیانجین حضور داشت، که فرصت بازی کردن در کنار بازیکن سابق تیم ملی برزیل الکساندر پاتو، و همینطور بازی در کنار آنتونی مودست را بدست آورد.

۵) یک کارآفرین
همانطور که اغلب در مورد نخبگان اجرا می شود، شما بدون داشتن

بدنی سالم و معقول هیچوقت به پیشرفت نمی رسید و ویتسل از

این قاعده استثنا نبود. مراسم پیش از بازی او شامل “قرار دادن

لباسهایش از چپ به راست، و همانطور برای کفشهایش است .

او در اینباره گفت اینکار برای شانس یا چیزی نیست، این فقط

رفتار من است. ” اما این همه کارهایش نیست ، بازیکن شماره

۲۸ دورتموند ادعا می کند که رویای کودکی او تبدیل شدن به یک

معمار بود، اما در حال حاضر او “یادمیگیرد که یک دی جی باشد”

ویتسل طراحی و فروش کلاه بیسبال رنگارنگ خود را شروع کرده است،

که برندی از مجموعه مارک های AW Snapback است.

نکته شادی آور و هیجان انگیز برای طرفداران خرافاتی دورتموند این است که اکسل ویتسل تا کنون در هر تیمی به میدان رفته با آن تیم قهرمان لیگ آن کشور شده است. به امید قهرمانی تیم بروسیا دورتموند در سه جام (بوندسلیگا، DFB، لیگ قهرمانان)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنا کورنیکوا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اکسل ویتسل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه