بیوگرافی هانا کامکار

6 سال پیش
عکس اینستاگرام هانا کامکار
3.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی هانا کامکار همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

هانا کامکار (متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۹، تهران) از خانوادهٔ موسیقی پرور کامکارها خواننده و نوازندهٔ دف این گروه و بازیگر است.

زندگینامه هانا کامکار

بیوگرافی هانا کامکار

فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد همچنین دوره دیده کلاس های موزیک کمانچه و ویلن نزد اساتید بنام می باشد، او همچنین عکاس حرفه ای می باشد.

آغاز کار هنری

هانا کامکار متولد خانواده موسیقی پرور و مشهور کامکارها می باشد، از سال ۱۳۷۱ وقتی ۱۲ ساله بود کارش را در موسیقی با نوازندگی دایره شروع کرد، او شیوه نوازندگی دف را نزد پدرش بیژن کامکار فرا گرفت. در چندین کنسرت به سرپرستی سودابه سالم، در “فرهنگسرای بهمن”شرکت نمود.

حاشیه ها

خانواده هانا کامکار
هانا کامکار، در سال ۱۳۵۹ در خانوادهٔ بیژن کامکار، خوانندهٔ اصلی گروه کامکارها و نوازندهٔ دف، رباب، تار، تمبک و دهل به دنیا آمد. تولد در خانواده‌ای هنری باعث شد که او از همان ابتدا با موسیقی از نزدیک آشنا شده و به نوازندگی علاقه پیدا کند و در بزرگسالی نیز با پیوستن به گروه کامکارها، به طور جدی به این حرفه بپردازد.

کمانچه تا ویلن هانا کامکار
در کودکی به مدت ۲ سال ویلن کلاسیک را نزد ارسلان کامکار فرا گرفت، و سپس دو سال نیز دوره کمانچه را نزد اردشیر کامکار گذراند.

خوانندگی هانا کامکار
به مدت ۲ سال ویلن کلاسیک را نزد ارسلان کامکار، فرا گرفت و در دوران نوجوانی به مدت ۲ سال به فراگیری کمانچه نزد اردشیر کامکار پرداخت. علاوه بر آن، در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ ردیف آوازی را نزد نجمه تجدد فرا گرفت.

فیلم سازی هانا کامکار
ساخت سه فیلم کوتاه “آرام”،”سگی که عاشق شد” و پایان‌نامه اش،”شهرزاد” را در کارنامهٔ خود دارد. همچنین مستند بلند چاووش را به همکاری “آرش رئیسیان” را پس از چهارده سال که از زمان تصویربرداری اش گذشت، ساختند.

از عکاسی تا نمایشگاه هانا کامکار
او از سال ۱۳۷۹ فنون عکاسی حرفه ای را نزد اساتیدی چون محمدحسین فرجو، شهریار توکلی و بهمن جلالی یاد گرفت، او چندین نمایشگاه از تجربه های عکاسی خود را نیز برگزار کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جمی کندی

نمایشگاه عکاسی هانا کامکار
حاصل تجربیات خود را در چند نمایشگاه انفرادی “من و آسمان”، خرداد۸۱، “آب آینه” دی۸۵،”آبگینه هاً آبان۸۹، “دیگران” خرداد۹۳و چند نمایشگاه گروهی “دانشجویان سوره”،”انجمن عکاسان کاناداً و “روژاوا”، به نمایش درآورده.

نوازندگی گروه کامکار هانا کامکار
هانا کامکار از ۲۳ سالگی از سال ۱۳۸۲ به عضویت گروه کامکارها درآمد و به عنوان خواننده، نوازندهٔ دف، مسوول روابط عمومی و عکاس، در آلبوم‌ها و کنسرت‌های گوناگونی در “تهران” و برخی شهرهای ایران، آسیا، اروپا، کانادا و آمریکا این گروه را همراهی نموده است. علاوه بر نوازندگی دف و خواندن در گروه کر آلبوم‌های کامکارها، همخوانی در آلبوم‌های “امشو” کار مشترک “کامکارهاً و “عدنان کریم”،”دور تا نزدیک” اثر هوشنگ کامکار،”ترانه‌های کودکی” اثر سودابه سالم و “گروه ایران زمین”،”آفتاب می‌شود” اثر ارسلان کامکار.

شعر هانا کامکار
بیشتر نوجوانی اش با سرودن شعر گذشت که منجر به کسب مقام‌ها و جوایز گوناگون منطقه‌ای شد؛ و یک سال در محضر فریدون مشیری نیز هنرجو بود. تا کنون در چند دفتر شعر و دلنوشته‌هایی را گردآوری نموده است.

بازیگری هانا کامکار
در سال ۱۳۷۹ به مدت یکسال دوره های بازیگری را در آموزشگاه استاد محمدعلی کشاورز زیر نظر حمید سمندریان گذراند و از سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی آقا و خانم تجربه و نمایش نیمروز خواب آلود وارد این عرصه شد.

فعالیت های مستقل هانا کامکار
در سال ۱۳۹۱ نیز با تشکیل گروه دف و نی به سرپرستی پدرش بیژن کامکار، به نوازندگی دف و خوانندگی کر این گروه در چندین کنسرت شهر تهران پرداخت. مدیریت هنری گروه دف نوازان تخت جمشید و همخوانی و نوازندگی دف در دو کنسرت تهران این گروه در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ را در کارنامه کاری مستقل خود از گروه کامکارها دارد. در سال ۱۳۹۱ نیز با تشکیل گروه دف و نی به سرپرستی پدرش بیژن کامکار، به نوازندگی دف و خوانندگی کر این گروه در چندین کنسرت شهر تهران پرداخت.

تدریس هانا کامکار
از شش سال تدریس خصوصی ساز دف، از سال ۱۳۸۶ در آموزشگاه ودا از سال ۱۳۸۹ در آموزشگاه کامکارها مشغول به این کار شد.

فعالیت محیط زیستی هانا کامکار
از نوجوانی تحت آموزش‌های مادر شیدا صادقی و بانو مه لقا ملاح به حفظ محیط زیست علاقمند و تا کنون یکی از فعال‌های جدی محیط زیست است. از سال ۱۳۹۵ با حکم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به عضویت شورای سیاستگزاری نخستین جشنواره موسیقی سبز، درآمد و در بخش موسیقی کودک جشنواره، داور بخش انتخاب گروه برتر بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سی.سی.اچ. پاوندر

فعالیت حرفه‌ای نوازندگی و خوانندگی هانا کامکار
فعالیت حرفه‌ای نوازندگی و خوانندگی خود را در سال ۱۳۷۷ با نمایش “رویای شب نیمه تابستان دکتر محمود کریمی حکاک، به آهنگسازی “سودابه سالم”، آغاز نمود. سال ۸۰ در نمایش “نیمروز خواب آلود”، به کارگردانی آیت نجفی، در نقش “آناهیتا، ملکه آبها”، نخستین نقش آفرینی و تکخوانی تئاترش را نمود.

فعالیت های هنری هانا کامکار

موسیقی نمایش
از سال ۱۳۸۴ به شکل مستقل، طراحی موسیقی چندین نمایش را بر عهده گرفت :”کبوتری ناگهان”، نمایشنامه خوانی”لیرناشاه”،”روزهایی که به یاد تو گذشت”،”آنکه گفت آری، آنکه گفت نه”،”بیداری خانه نسوان” و پس از وقفه‌ای چند ساله و دوری از تآتر، بازیگر-خواننده نقش “مهر” در نمایش “مرغ باران” کار پری صابری، در سال ۱۳۹۲، تالار وحدت بازی و خوانندگی در موسیقی-نمایش ترانه‌های محلی، سال ۱۳۹۳، سالن اصلی تآترشهر (محمد رحمانیان و فردین خلعتبری) که برای این اثر، در جشن بازیگر ۱۳۹۴ خانه تآتر، مدالیون و لوح بازیگر زن برگزیده سال ۱۳۹۳ را کسب کرد.

بازی و خوانندگی
بازی و خوانندگی در موسیقی-نمایش سینماهای من کار محمد رحمانیان، تابستان۱۳۹۴. خوانندگی در موسیقی-نمایش “یرماً کار اشکان صادقی و الهام شکیب، تابستان۱۳۹۵. طراحی موسیقی نمایش “نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه” کار کیومرث مرادی، زمستان۱۳۹۵ و کاندیدای بهترین موسیقیِ تئاتر از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بهمن۱۳۹۵. بازی و خوانندگی در نمایش “نام تمام مادران…” کار محمد رحمانیان، زمستان۱۳۹۵.

خوانندگی موسیقی فیلم
شروع خوانندگی در موسیقی فیلم از سال ۱۳۸۴: «کوهستان سرد» طاها کریمی اثر فردین خلعتبری چندین قطعه از آثار سیاوش کامکار، سال ۱۳۸۵ چندین موسیقی فیلم کوتاه و بلند از میلاد موحدی موسیقی فیلم خانوادهٔ ارنست اثر علیرضا کهن دیری موسیقی فیلم «کوهستان قندیل» طاها کریمی اثر «فردین خلعتبری» موسیقی فیلم «یک روز دیگر» حسن فتحی اثر «فردین خلعتبری» مجموعهٔ «لالایی‌ها» اثر فردین خلعتبری محصول شبکه ماهواره‌ای پویا موسیقی فیلم آی آدمها رخشان بنی اعتماد، اثر سیامک کلانتری موسیقی فیلم فروشنده اصغر فرهادی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اندرو مک کارسی

فیلم سازی
سه فیلم کوتاه “آرام”،”سگی که عاشق شد” و پایان‌نامه اش،”شهرزاد” و مستند بلند چاووش را به همکاری “آرش رئیسیان”.

نمایش موزیکال
در نمایش موزیکال «مرغ باران» به کارگردانی پری صابری و آهنگسازی ارسلان کامکار به عنوان بازیگر و خواننده اجرا داشته است. در مجموعه صوتی و تصویری «ترانه‌های کودکی» با آهنگسازی سودابه سالم که در تابستان ۱۳۹۲ در تالار وحدت اجرا شد نیز به عنوان همخوان شرکت داشته است. خوانندگی در آلبومهای «آفتاب می‌شود» به آهنگسازی ارسلان کامکار و «دور تا نزدیک» به آهنگسازی هوشنگ کامکار و همچنین اثر «لالایی» به آهنگسازی فردین خلعتبری از دیگر آثار این هنرمند است. آخرین اجرای صحنه‌ای وی مربوط به کنسرت «دف و نی» در پاییز ۱۳۹۲ در تالار وحدت است که هانا کامکار به عنوان نوازنده دف و همخوان به روی صحنه رفت.

فعالیت تلویزیونی
با بازی در مجموعه تلویزیونی «آقا و خانم تجربه» در سال ۱۳۸۰ و نمایش «نیمروز خواب آلود» وارد این عرصه شد. سپس عکاسی و دستیاری کارگردانی را در مجموعه تلویزیونی «توپ گرد» را بر عهده داشت و دستیار دوم کارگردان نمایش «از دست رفته» بود.

فعالیت عکاسی و تئاتر
همچنین عکاسی در نمایشهای «چراغ‌ها را خاموش نکنید»، «روی ماه اسم تو را دستی نوشته است»، «خانه پدری» و «خانه کاغذی» نیز از دیگر فعالیتهای وی در زمینه تئاتر می‌باشد. طراحی موسیقی نمایش «کبوتری ناگهان» نیز از جمله آثارش است که وی در جشنوارهٔ تئاتر فجر در سال ۱۳۸۴، برای طراحی موسیقی این نمایش مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین از جمله دیگر آثار عکاسی وی می‌توان به عکسهای شهر یزد اشاره کرد.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی هانا کامکار
3.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه