بیوگرافی لوکاس پودولسکی

6 سال پیش
4.7/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی لوکاس پودولسکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
لوکاس یوزف پودولسکی (آلمانی: Lukas Josef Podolski؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۸۵)، بازیکن فوتبال آلمانی و بازیکن باشگاه فوتبال ویسل کوبه است.

زندگینامه لوکاس پودولسکی

بیوگرافی لوکاس پودولسکی

فعالیت ورزشی

او در سال ۲۰۰۶ لقب بهترین بازیکن فوتبال جوان را به دست آورد. او پس از سپری کردن دورانی ناموفق در باشگاه بایرن مونیخ از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۰۹ مجدد به باشگاه سابق خود کلن بازگشت. پودولسکی در جام جهانی آفریقای جنوبی زننده اولین گل آلمان به تیم استرالیا بود، او همچنین در بازی با انگلستان در مرحله یک هشتم پایانی موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌های خود را به عدد ۴۰ رساند.

وی سرانجام در تابستان سال ۲۰۱۲ از تیم فوتبال کلن جدا شد و به آرسنال انگلستان پیوست.

بیش از ۱۰۰ بازی ملی

او در بازی مقابل دانمارک در بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ صدمین بازی ملی اش را برای تیم ملی آلمان انجام داد و به باشگاه صد تایی‌ها پیوست وی در آن دیدار همچنین موفق شد چهل و چهارمین گل ملیش را نیز به ثمر برساند.

اجداد پدری لوکاس پودولسکی به مانند میروسلاو کلوزه دارای تبار آلمانی هستند که در منطقه سیلیزیای لهستان که تا پیش از جنگ جهانی دوم بخشی از خاک آلمان و عمدتاً آلمانی زبان بوده ساکن بوده‌اند و تا سال ۱۹۴۵ شهروند آلمانی محسوب می‌شدند. خانواده آنها در سال ۱۹۸۷ در زمانی که پودولسکی ۲ ساله بود به دلیل آلمانی تبار بودن و طبق قانون بین‌المللی Right of return یا حق بازگشت توانستند تابعیت آلمان را دریافت نمایند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوید فرر

پیوستن به فوتبال ترکیه

لوکاس پودولسکی در زمستان ۲۰۱۵ به اینتر قرض داده شد و فقط یک نیم فصل در اینتر بماند سپس او با قرارداد ۳ ساله به گالاتاسرای ترکیه پیوست.

خداحافظی از تیم ملی

لوکاس پودولسکی (Lukas Podolski) بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان پس از مسابقه دوتیم ملی فوتبال آلمان و بریتانیا از تیم ملی خداحافظی کرد. این مسابقه دوستانه که برای خداحافظی پودولسکی در ورزشگاه فوتبال شهر دورتموند برگذار شده بود یک صفر به سود آلمان به پایان رسید. پودولسکی ۳۱ ساله در ۱۳۰ بازی ملی ۴۹ گل به ثمر رسانده است.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

کلن

۲٫ Bundesliga: 2004–۰۵

بایرن مونیخ

Bundesliga: 2007–۰۸
DFB-Pokal: 2007–۰۸

آرسنال

FA Cup: 2013–۱۴

گالاتسرای

Türkiye Kupası: ۲۰۱۵–۱۶
Süper Kupa: 2015, 2016

ملی

آلمان

FIFA World Cup: Winner 2014; Third Place 2006, 2010
UEFA European Championship: Runner-up 2008 Semi Final 2012, 2016
FIFA Confederations Cup: Third Place 2005

شخصی

FIFA World Cup Best Young Player: 2006
Silbernes Lorbeerblatt: 2006, 2010, 2014
Silver Shoe: Euro 2008
UEFA Euro Team of the Tournament: 2008
۲٫Bundesliga top goalscorer: 2004–۰۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لوکاس پودولسکی
4.7/5 - (10 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه